MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2008

Av Vivi - 31 december 2008 13:42

Här kommer recept på kvällen drink vi ska ha innan maten, en av mina favoriter, bilder får komma lite senare denna gång!


Frozen Daquiri


Krossade isbitar

2 mått ljus rom

1 mått pressad lime

1 tsk socker lag

Lime skiva till dekoration


För en godare Daquiri ha med bär, min favorit Frozen Strawberry Daquiri har samma recept som ovan men ta 6 jordgubbar


Kör is, rom, limejuicen, sockerlag och ev. frukt i en mixer till en isig sörja

Häll upp i Cocktailglas , garnera med limeskiva eller jordgubbe


Klart en av världens godaste drinkar !!!!!

Av Vivi - 31 december 2008 13:29

Gott nytt allihopa!

Nu är förberedelserna i fullgång! Håret tvättat och förberett, klänningen redo på hängaren (det blev den jag hade bild på här tidigare) Maten har jag förberett så gott jag kunnat, groggvirke & alkohol inhandlat!


Vi ska fira Nyår med samma par vi gjort de senaste två åren och det ska bli jätte kul, de har dessutom bjudit med ett annat par så i år bli vi 6 st. Lite besviken är jag för att mitt älskade guitarhero inte hunnit komma men vi får roa oss utan den och jag har en rolig lek och ett roligt spel så vi ska nog klara oss!


Leken är enkel, alla skriver upp på en lapp en människa, en historisk person, ett väsen, ett djur, vad ni vill bara fantasin bergränsar.

Sedan sätter ni denna lapp i pannan på en medspelare när alla har en lapp i pannan så ska man i turordning ställa ja & nej- frågor för att försöka komma på vad man själv är! Hysteriskt kul eftersom alla andra ser vad eller vem du är. Frågor som vi själva ställt är :

- är jag en människa

- lever jag

- Är jag artist

- är jag med i en film

- är jag snygg eller

- skulle DU ligga med mig


Spelet heter Med andra ord och finns att köpa i de flesta butiker som säljer spel. Ett spel som går ut på att ta ett ord t.ex "King Kong" och förklara för din partner vad det är utan att säga King Kong, t.ex Stor apa ....

Det går på tid och det gäller att få ihop så många som möjligt.

Man spelar i par vilket gör att man kan spela många.


Drick Tipset kommer separat.....vi ska dricka  Frosen Daquris Mumma!!!!!!!!

Hoppas ni får en trevlig Nyårsafton idag och ta det lugnt med dricka och raketer!!!


Kram!

Av Vivi - 28 december 2008 14:38

Oj så trött jag har varit denna julen! Hur trött som helst, jag har inte gjort något vettigt de senaste två dagarna...igår var vi som sagt en sväng på rean, tog en promenad och kollade på alla Jason Bourne-filmerna. De är faktiskt riktigt bra, jag gav ju boxen till min pojke i julklapp :)


Snart kommer Maria ringa mig så ska vi ta en promenad och prata om julen!

Jag glömde ju berätta att vi itne bara var i stan i går, vi åkte runt och kollade lite möbelrea, framför allt soffor! Vi höll nästan på att bli med soffa igår, vi har hittat en så otroligt fin soffa på europamöbler men den är dyr, inte dyrare än vad vi egentligen hade tänkt lägga men ...

Jag är ju arbetslös, hur gärna man än hade veltat ha en ny soffan är kanske inte är så smart att lägga alla sina sparpengar på en just nu!


Min pojke är och tränar just nu så jag ska krypa ned i soffan med te och se på Hidalgo som går på 4:an nu..... problemet är att jag inte sett den och det är en hästfilm...lite rädd att jag kommer fastna och jag ska ju promenera snar...hummm....får se vad Maria säger ;)



Av Vivi - 27 december 2008 19:23

Tre veckor har vi hållit tradition att pröva en ny drink/ göra en ny drink varje vecka och veckans drink blev

THE BACARDI COCKTAIL

2 mått bacardi rom

2 tsk pressad lime

ett stänk grenadin

strösocker eller sockerlag efter behag

is


Häll alla ingredienserna i en shake:er och skaka frostigt

Sila ned i Cocktailglas


Dett var en väääldigt stark med god drink, lite sötsur med en klar smak av bacardi!

Enjoy  



Av Vivi - 27 december 2008 18:29

Jag har inte skrivit så mycket som jag brukar men det tror jag knappt någon här har...de flesta har nog bloggat mindre iaf om de som jag haft fullt upp med jul och släkten :)


Lite tråkigt är det för i år har jag inte fått "Jula" med mina släktingar, saknar dem! De blev bara inte ..vet inte riktigt varför men det var det där med att ta sig till dem och ..ja jag vet inte :( ! Saknar morfar!!!

Min älskling har if lovat att vi ska ta oss till Växjö en helg ganska snart så jag får umgås lite med släktingarna :) Sedan har ju jag körkort nu så jag kan ju åka dit själv också!

   

Idag har jag och pojken haft sååå mysigt! Vi har kelat och myst , vi var en vända på stan och jag som inte trodde jag skulle hitta något hittade en varm tröja, en vanlig svart tunna tröja och ett par stövlar! Allt för ca 700:- Tycker jag är helt okej, allt var bra kvalite förrutom skorna möjligtvis ;P

 Ikväll bjöd Fina Nina oss över på fest men jag och pojken har bestämt oss för att mysa hela kvällen. Det har inte blivit så mycket tid för bara oss två. Mys mys mys ...ikväll blir det ju drink också ;)

Av Vivi - 26 december 2008 18:40

Idag har vi åkt och lämnat "svärmor" i Gislaved, det har varit jätte mysigt att ha henne här, vi har promenerat, lekt med kissarna och spelat Wiii---


I morgon ska vi ta en tur på REAN och bland annat kolla lite på soffa, det är inget vi borde köpa nu när jag är arbetslös och allt men vår nuvarande soffa är iten alls mysig. Vi har hittat en på Europamöbler vi är sugen på ...men det är ju en del pengar *sviiiid* Får jag bara ett jobb så tror jag att vi köper den men vi vill inte länsa sparkontot helt ännu ...  har vi tur kanske det är REA på den ...hi hi

Sov gott allihopa!

Av Vivi - 25 december 2008 17:07

Vi var precis inne och köpte Guitar hero till vårt Nintendo .... nummer tre Guitar hero - rock kostar bara 499:- inklusive 2 gitarrer...DET är bra pris!!

Så nu i mellandagarna rekommenderar jag starkt alla att titta in på CDON.com ....nu får de lite gratis reklam av mig men de förtjänar det för det finns massa bra erbjudande på spel där nu !!!


Hoppas ni hade en bra jul!

Av Vivi - 25 december 2008 16:57

Julafton igår var en riktig familjedag även om jag lagt in en protest vad det gällde Kalle Anka tittandet, i år skulle vi kolla var och en för sig och SEDAN åka till Mamma & Pappa, men Kalle-tittandet är inte samma sak utan hela familjen!  

Det var en mysig julafton och jag fick en massa fina paket, speciellt presentkort på spa och spa-produkter *lyx* det ska jag UNNA mig i januari :)

Sedan hade min underbara pojke köpt WALL-E till mig *kärlek*

Mammorna Eva och min syster fick biljetter till Mary Poppins så vi ska alla åka och se det i Gbg i slutet av Januari och det ska bli jätteroligt!


Katterna fick en ny kattunnel och kattmynta-leksaker. Gladast blev Athena som blidde som en liten kattunge igen, ngt som gladde mig och pojken eftersom hon verkat lite nere sista tiden.


Idag har vi gått en härlig promenad jag, pojken och "svärmor" och spelat Nintendo wii - sports (svettigt)

Det var jätte skönt och ger mig iaf lite bättre samvete med tanke på slappekvällen med ...TACOS ikväll ;P



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards