MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2009

Av Vivi - 9 februari 2009 20:07

Det var som sagt kul i helgen med roligt folk, lekar och jag fick massa fina presenter!!!

Vin & Likör, presentkort på hudvård m.m ....jösses det var ju itne direkt meningen att jag skulle få presenter... söta folk är !

Visst är jag en av mina bästaste vänner söta!

Av Vivi - 8 februari 2009 11:45

Lite seg är jag idag men det var det värt.

Det kändes somom festen igår blidde riktigt lyckad, tyvärr fick en del avlägsna sig tidigare pga allergi, det är en hel del som inte tål de sibiriskakatterna fast det ska vara "allergivänliga" för vissa.

Lekerna vi hade igår verkade vara populära, speciellt "lappleken"

(se tidigare inlägg) som vi hade som mingellek, bra sätt för folk att prata med flera...att gå runt och ställa frågor och försöka ta reda på vem de är :)

Sedan hade vi ju tipspromenaden... ha ha 15 frågor och vinnaren hade 8 rätt.... och de var två killar som knappt kände oss. Lite galet hi hi


Någon partybild kommer upp på bloggen, annars blev det inte mycket fotande alls faktiskt... hade samma utstrysel som nyår, gillar den klänningen skarpt!


Hade iaf kul, lite drama var det till och från men det hör fester till :)

Vi var så sega så vi däremot inte orkade hänga med alla ut, festen tog slut kanske vid ett redan men ärligt talat var jag så otroligt trött att det inte gjorde ngt. Idag ser jag fram emot att slappa med pojken i soffan, dricka Cola och kanske kanske äta mitt första godis sedan nyår ;)


Tack alla som läser som var på festen... det var kul att det kom så många av de jag tyckte om. Synd att Cissa och henne pojke itne kunde komma men deras lille blidde sjuk så vi får ta en det annan gång ;)

Fick en massa fina presenter också, TUSEN TACK !

Puss på er!!!

Av Vivi - 7 februari 2009 13:02

En riktig partyfilm med en riktig partylåt !!

Av Vivi - 7 februari 2009 12:30

Igår hade vi en riktigt sköän fredag, vi såg Tropical Thunder med Ben stiller, Jack black och Tom cruise ...sicken blandning.

Det var en underhållande film, inte den bästa komedin jag sett men eftersom jag och min pojke älskar Ben stillers filmer genrellt måste jag säga att denna gick i samma anda!! Gott!!! Tre och en halv tassar av fem ;)

Tom cruise var dock helt och hållet bästa bara för att jag aldrig sett honom i en liknande roll , man vek sig ett par gånger pga av hans karaktär :)


Det var skönt att ha en lugn kväll tillsammans med pojken efter denna stressade vecka, första veckan på jobbet har varit helt okej, det är som sagt lite lite att göra. Jag tycker ju däremot att det är kul att svara i telefon och den biten går ganska bra, har förhoppningsvis inte gjort allt för många felkopplingar ;)


Iväl blir det party, vi blir väl en ca 25st här hemma ikväll , jag och Maria har ju slagit ihop våra födelsedagsfester, same procedure as last year....

Vi kommer ha lite lekar och så naturligtvis tipspromenad, ngt jag nästan alltid har på större fester och är väldigt uppskattat. Vi parar ihop folk två och två och sedan går de runt i lägenheten och letar frågor, frågorna är oftast frågor om mig och den jag har festen med .... Kommer du ihåg Linnea ;)

Jag har haft många roliga fester men ärligt talat ... Halloween 2005 tillsammans med min dåvarande kombo Linnea är den roligaste festen jag haft!!!! Sweet times! Sweet memories!! Saknar dig !!!!!!!!


Av Vivi - 5 februari 2009 21:45

Lite rockklassiker, Sweet child of mine med Guns and roses

Av Vivi - 5 februari 2009 21:21

Så mycket kärlek! Jag har verkligen njutit av att ha träffat mina Ellen-tjejer varje vecka!! Idag hade vi avslutningsträffen, vi träffades hemma hos mig idag och jag hade bakat kakor och tårta, så drack vi Coca cola (det upskattades :)  )

Det var så underbart att ha en avslappnad positiv sista träff, vi hade den "positiva rundan" DVS att en person väljs ut som t.ex får blunda eller sitta i mitten av en cirkel, alla andra måste säga ngt positivt om denna person. När alla sagt ngt så byter man person och alla säger ngt positivt om denna. Detta är något som mycket väl skulle behövas användas på t.ex arbetsplatser. Man mår så otroligt bra efter "positiva rundan"

Tjejerna sa bland annat att de tycker jag skulle bli en jätte bra mamma för jag var lätt att prata med och förstod dem *kärlek* 

Svårt att hålla sig från att gråta, alla dessa unga tjejer är sådana fantastiska personer och jag tycker så mycket om dem, kommer sakna dem JÄTTE mycket *gråt*


Ska snart gå och lägga mig nu ...  är jätte trött idag ...nästan ingen ordentlig sömn denna veckan och massa att göra = jätte trött!!!

Har inget mera nu denna vecka förrut jobb och festen på lördag , skönt! Avslutade de stressande dagarna med att gå ut och äta födelsedagsmiddag med Maria ikväll. Mys mys.... är hur mätt som helst!


Kramar!!!!!!

Av Vivi - 4 februari 2009 19:27

Hemma från jobb och samtalsledarträff, det har varit en ansträngande dag och jag ska snart ut i köket och försöka peta i mig ngt att äta...

Ska baka tårtan nu också ....

Kom precis på att jag saknar ingredienser till tårtan ... F  U  C  K

Ursäkte språket men känner inte direkt för att rusa iväg nu när jag är svin hungrig och precis kommit hem....

Är lite smågrinig just nu eftersom mötet var rätt jobbigt och rörigt ....

Får skriva mer i morgon efter Ellen avslutningen.....


Av Vivi - 3 februari 2009 21:44

Fick ett samtal från en kattklubb jag varit med i , de hade inte min e-mail och skulle skicka ut mail, eftersom vi beslutat ta paus från allt vad avel och raskretsar heter ett tag sade jag som det var att vi inte skulle vara med i år. Det blev att vi började prata lite och jag förklarade varför ....

Helt enkelt för att allt blev så jobbigt med vår kull.

Det var vår första kull, pappan visste vi hade en anmärkning  (eqivocal, anmärkning men inte sjukdomen HCM) pratade med ägaren och hennes veterinär hade sagt att en eller två kullar var inga problem, hon var väldigt tydlig med allt och förklarade en massa, vi hade desutom själva läst på om HCM och allt vad det innebar....

Sedan fick vi ungar, dramatiskt kejsarsnitt, förlorade tre stycken ungar och sörjde... vad hände ???

Jo en hel del mail från "okända"/ Uppfödare droppade in där de upplysta oss om HCM och om hanen vi parat med och vilka fler som ev. hade HCM oscv osv 

Kände bara att ingen brydde sig om tragedin vi gick igenom utan bara om att få berätta saker vi redan visste och peka finger åt oss för att de ansåg att vi valt fel hane! De visste inget om vad vi hade läst på, vilka veterinärer vi pratat med , om ägaren till den fina henen vi valde trots anmärkning! HON har verkligen inte haft det lätt...


Allty detta lyckades jag få ur mig i stressen, kvinnan jag pratade var verkligen jätte trevlig och det visade sig att fler haft liknande problem (rättare sagt ägaren till den andra honan som fick en kull med samma hane som vi) De är jätte gulliga på Sibirskkatt och de är de första jag vänder mig till om jag vill engagera mig igen.

Och köper jag katt i framtiden kan alla ni besservissrar som inte bryr er om era katter utan bara om stamtavla och status, ta och dra dit pepparn växer!!!!!!!!!

om jag köper katt kommer det var av någon snäll kattälskande människa som t.ex Margita :)    (se länkar Sibbekompis)

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards