MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2009

Av Vivi - 24 februari 2009 16:01

Trillade in här när jag letade bilder från oscarsgalan, jag är inget stort fan som Linnea av galan men jag älskar att kolla på klänningarna!!!

Speciellt Sahra Jessica Parker...  Gudomlig... kan inte det få vara som i Sex and the city - filmen , jag får hennes klänning skickad till mig. Nu har hon inte sett mig i den och den hade behövt bli dubbelt så stor men ...

VILL HA !!!!

Jag har ett prinsesskomplex tror jag, de få gånger jag verkligen fått klä upp mig har jag aldrig fått känna mig riktigt fin och prinsesslik och jag vill verkligen få den känslan ngn gång... har snuddat vid den men aldrig upplevt den fullt ut!

Balen i Gymnasiet: Jag var en av de ansvariga och en av de få som verkligen försökte ordna de saker som gick fel... kunde inte riktigt njuta av kvällen och inte en enda kille i min klass dansade med mig...vet inte varför,

jag var ju inte illa omtyckt även om jag inte var populär ... inte så men det fanns andra tjejer i klassen som var "lägre rankade" (hemskt men så var det ju i skolan) som fick dansa inte jag *snyft*

Höstbal på regementet: Min kavaljer ger mig inte en enda komplimang, det enda han sa när jag påpekade detta (hade minsann gett honom komplimanger) var att klänningen inte var "middagsmaterial"

Elakt och BULLSHIT, iof hade den klänningen på balen med ... kanske är klänningen som är förhäxad!?!

Näää...den dagen jag gifter mig kommer väl ngt annat hända... inte meningen att jag ska få vara prinsessa för en kväll ...

Säkert jätte löjligt men jag kan inte hjälpa att de sakerna svider lite grann....

Av Vivi - 24 februari 2009 13:34

1) Katt :  Lat, Listig, Smidig

Lat är ju mitt i prick  :P men smidig ...hallå ..som ett kylskåp då ;)


2) Lejon: Modig, Stark, Vacker

Snacka om att ta i så man skriker ... ha ha vad säger ni vänner


3) Kanin: Snabb, Skygg, Söt

Lite ute och cyklar här ... Jag känner mig nog rätt söt/gullig som en rosa fluffig sak *skrattar* men snabb? Jag äter snabbt iof :P


1) Letar efter ngt att Klättra på och sedan klättrar jag över muren

Jo... får kämpa lite, hitta hjälpmedel för att göra det lättare finns nog ett korn av sanning där :)


2) Havet: Ombytligt, Vackert & Kraftfullt

Det är kärleken det!


3)Kaffe först tänkte jag på krämigt med mjölk och sedan

Bittert, Uppiggande, Starkt

Det finns ett korn där med ....lite personligt att berätta mer om det men jag har ju haft mina "problem" vad det gäller sex så bittert..jo till viss del

Starkt och uppiggande absolut ! :D


Ha ha ...ut och lekt med er och se vad ni får för svar !! Jag utmanar er att skriva svaren på er blogg ...




Av Vivi - 24 februari 2009 13:31

Zandra har lekt, hon har lekt med Skogshuldran och nu lekar jag med Zandra, HÄR hittar ni leken...den kommer berätta en massa spännande...vad den sade mig får ni veta i nästa inlägg.... ni får ju inte fuska och tjuvkolla ;P

Så alla med barnasinnet kvar...kom igen!!! ;)

Av Vivi - 24 februari 2009 10:45

Här kan du läsa om drömjobbet i expressen! Detta är verkligen ett drömjobb, jätte bra lön och arbetsuppgifterna rena semestern ;)


Just nu har jag tagit mig ett steg närmare mitt drömjobb... de ringde ... jag har gått vidare *fjärilar i magen*

Vi var 19 av ca 350 som kom på intervju, nu är vi fem.

Jag fick ledigt från jobbet så jag kan gå på intervjun, känner mig lite ful för det blev en vitlögn att vi skulle till banken igen ... men jag skäms bara lite ....måste ju försöka ta för mig...annars kommer jag aldrig få mitt drömjobb.

...Eller vad tycker ni ....är vita lögner ok?

Av Vivi - 24 februari 2009 10:01

DAGENS SANNING :

Idag får man äta hur många semlor man vill och kan!


I dag är det fettisdagen, he he fet-tisdagen eller kanske fettis-dagen, jag fuskade igår..eller rättare sagt min dåliga karaktär fuskade :)

Detta hindrar mig dock inte från att fullständigt frossa i semlor.... kommer köpa hem minst  en till mig och en till pojken ikväll....frågan är om jag kommer göra en fuling och köpa hem en extra som jag glufsar i mig ikväll i smyg tex innan pojken komemr hem från jobbet....

Hmmm .... avslöjad blir jag nog eftersom pojken läser min blogg :P  


Av Vivi - 24 februari 2009 09:29

Lillungen, hon var så vimmelkantig när hon kom hem från veterinären.

Hennes "seghet" om nu en katt kan vara seg , satt i hela kvällen igår. Hon åt och drack vilket var bra och jag har hört henne gå på toa också *lättad matte*

I morse var hon mycket piggare, hon busade en pytteliten stund med deras kära leksaksmus (kattmynta ;) ) och var inne på toa och jamade ..eller snarade pep högt för att hon inte orkade hoppa upp i handfatet. Hon har lagt sig till med vanan att hoppa upp i handfatet och sitta där medan jag sminkar mig. Vet inte varför hon gör det just när jag sminkar mig men får hon inte sitta där då blir hon sur och piper (kan inte kalla det för jamande direkt :) ) *sötnos*

Däremot väste båda katterna åt varandra i morse så tydligen känner de fortfarande inte riktigt igen varandra....vet inte varför katter gör så men det är vanligt att när en katt sövs så tar det ett tag innan den blir kompis med de andra igen... Jag hoppas bara inte att det är så illa så det börjar bråka på riktigt nu när pojken och jag inte är hemma. Jag är ju lite hönsmammig vad det gäller mina kissekattar och nu när lillan är nyopererad så .... *orolig*

Jag kan ju inte göra så mycket och kan inte direkt vara ledig från jobbet, de är ju ändå mor & dotter så jag tror nog de håller sams någorlunda.


Så här såg Athena ut när hon kastrerades

Av Vivi - 24 februari 2009 09:00

Så här ska man ine göra ..sitta och blogga på sitt jobb och klaga på sitt jobb... men ibland blir jag frustrerad!

Att sitta i reception är ett väldigt varierande yrke, inte just i mitt fall men oftast. I mitt fall svarar jag i telefon.... jätte roligt men lite enformigt ibland. Det blir däremot svårt att jobba i växel när folk inte talar om vart de är!!!! Man får 100 samtal som söker personer som helt plötsligt bara försvunnit....man kan oftast se på växeltelefonen vart dessa personer tagit vägen & när de kommer tillbaka om det inte bara skiter i att skriva det. Hela morgonen har jag pratat med upprörda människor som inte förstår vart de personer de sökt tagit vägen ..de är inte så kul som receptionist att då säga "vet inte"

Jag är ju dessutom ny så vem jag ska koppla till istället för den "saknade" kommer inte naturligt ännu.... detta är ett typiskt problem på företag där man anser att receptionistens jobb inte är så "viktigt"... de har ingen aning om hur mycket tid jag lägger ned på att låta trevlig och lirka med upprörda, låt oss säga, "kunder".

Gnäll gnäll... men ibland måste man ju få gnälla lite :)

Tycker faktiskt att det är roligt att vara receptionist även om jag önskar att det fanns lite mer för mig att göra här. Det är svårt ibland bara att vara inhyrd, man är inte riktigt en del av arbetsplatsen och det är svårt att knyta an till folk eller som i detta fall , säga till folk att de får tänka efter före! Jag verkar ju ha en bra rullning på livet nu så man får väl önska att ett bra jobb med en trygg anställning kunde trilla in :)


Av Vivi - 23 februari 2009 16:24

Ohhhh ....idag har jag gjort två STORA språkmissar

Första:

Tyska - Onu momentmal (stavningen är helt åt ) ....jag lyckades blanda spanska med tyska ....hmmm jag pratar inte spanska och knappt tyska...


Engelska - ett språk jag är riktigt bra på men man kan ju undra...

Skulle säga "han slutar snart/går av skiftet" inte bra att översätta till

"He goes off soon" seriöst ...en sådan miss GÖR man inte , på jobbet dessutom... Ihhhhhhhh!!!

*pinsamt pinsamt pinsamt*

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards