MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2009

Av Vivi - 23 februari 2009 16:06

Dagens sanning:

Att jag är en redig hönsmamma när det kommer till mina katter!

Älskar mina små busiga fluffbollar

Av Vivi - 23 februari 2009 15:51

Nu är snart arbetsdagen slut.... *pust* det har varit en helt okej dag idag, telefonen har ändå ringt lite mer än vanligt, tror det är ett "måndagssyndrom" :)

 Nu är det också slut på sötebrödsdagarna, och då menar jag sötebröd... Jag och min sambo vill båda tappa några av de berömda "sambokilona" vi lagt på oss, jag 11 kg, min sambo är inte säker på hur mycket men lite mer...

Jag har ju börjat träna men det verkar inte räcka, försöker tänka på kosten på dagarna, men det räcker heller inte. Nu blir det nog totalförbud vad det gäller kakor & sötsaker, snax och godis...

Popcorn godkänns och EN cola/helg om behovet blir för starkt ... vi får väl se om vi lyckas med detta ...hmmm med tanke på vår disciplin är jag tveksam :)

I morgon tex är det ju Fettisdagen.... ....mmmmmm...Semlor.... Ahhhhrghhhh (Homer Simpson-ljud)



Av Vivi - 23 februari 2009 13:49

Ni som läser aftonblandet har kanske följt "bloggkriget" mellan Linda Skugge och Ebba von Sydow ? här står Ebbas svar till Lindas "påhopp" och jag tycker att det är så jäkla bra rent ut sagt.

Blir så glad när det inte är ett elakt,vasst svar tillbaka, jag tycker detta svar visar att hon hyser stor respekt för Linda. Heja Ebba och Linda...jag säger som till katterna Fyyyyyy.... vad hände med systerskapet??!!


Jag har ju själv bloggat lite om lycka och frihet (se tidigare inlägg) de verkar vara ett hett ämne nu i dagarna! Stress, Lycka & Frihet ...för mig går det ihop och för mig slutar det (nu tjatar jag) med samma sak...egna valet!

Om vi tar bort det egna valet och säger att allt elände i ens liv bara består av yttre omständigheter ..ja då har du ju ingen kontroll över ditt liv  och den känslan tror jag knappast man mår bättre av.


Och vet ni ... trotts att jag verkar försöka vara så klok i min blogg är jag en riktig gnällfis till och från....man får gnälla!!!

Men som Ebba säger ...det är inte en ensamrätt!



Av Vivi - 23 februari 2009 12:49

Jag glömde ju dagens sanningar i helgen ....Oups...

Okej ..får se här...


Dagens sanning Lördag:

Det är skönt att vara ledig efter en veckas "hårt" arbete!!


Dagens sanning Söndag:

För mycket onyttigheter på en gång straffar sig alltid !

(men kan ändå vara värt det)

Av Vivi - 23 februari 2009 10:07

Så har jorden snurrat runt sin axel..och fortsätter runt solen osv...

Min sambo lämnade Agelique hos veterinären i morse så nu hoppas jag att allt går bra och att hon är snäll mot dem. Klart man förstår om hon är lite upprörd, det är ju ändå en kastrering det gäller.


Är riktigt seg idag , vi vaknade vid halv fyra tiden och sedan var det svårt att somna, katterna var igång hela tiden, förmodligen var de hungriga eftersom Angie inte fick äta ngt efter 00.00 inatt (noup katter får inte heller äta innan operation)

Har segat hela helgen, varit helt slut och inte fått något vettigt gjort alls!

Skönt att vara på jobbet faktiskt, så man gör ngn nytta.


Idag ska jag till Jennie på Lustgården och hämta biljetter, hon ska ju ha 5 års-fest för Butiken och det är klart jag inte kan missa det! Har kollat runt på Tradera efter lite "skimpy-outfits" he he ...det är ju ändå en sexbutik hon har och är det någon gång man kan spela ut hela ens lilla syndiga register är det nog på denna festen, ni som känner mig vet att jag aldrig missar chansen att klä ut mig ;)



Av Vivi - 22 februari 2009 12:48

Nu är det dags för lillfisen att kastreras, får se om det blir lite lugnare här hemma...undra om tom mina växter och smycken kan få vara ifred lite mera nu *ler*

Vi pratade ganska mycket om kastreringen av Angelique...men vi vill inte ta några kullar på henne, Athena och hon har också börjar fajtas lite och det har nog mest för att Athena blivit kastrerad och lillfisen könsmogen. Det blir nog bra kompisar igen när Angelique blivit kastrerad.

Något som är helt otroligt är att lillfisen börjat dia IGEN.... Hon är ett halv år och vi hade ju diaksydd på Athena en vecka (min egna konstruktion ;P )

hon slutade ett tag , försökte men kom inte åt ... men nu har hon börjat igen ..jösses!

Vill inte utsätta Athena för diskyddet igen så vi har hittat ett "plåster" det är sådana man köper och har på operationsärr,,,det är tillräckligt starkt för att sitta kvar ....hoppas det fungerar  *suck*

Här är mina darlings !!

Av Vivi - 22 februari 2009 12:19

Läste i Zandras blogg om frihet... blidde lite inspirerad

Ofta hör jag människro som är "bittra", jag kallar det bitter när man klagar över sitt liv och är ledsen för det saker man missat och de saker man inte tycker sig kunna göra nu

Jag förstår dem, men jag ser mig inte riktigt som en av dem

Jag har ingen åldersnoja, jag tycker inte jag har missat en massa

När jag ser tillbaka på mitt liv ser en jag tjej som har tagit chanser, jag ser en tjej som hoppat på möjligheter men även en tjej som har missat en del av dem. Det är en del av livet, vi göra våra egna val och offrar vissa saker som är viktiga för äventyren men håller fast vid andra.

Men ju äldre man blir ju svårare är det faktiskt, ska man lämna man och barn för den där pilgrimsvandringen man så gärna tro sig behöva.

Ska man sluta sitt jobb, överge hus/lägenhet och sticka till Bali de där månaderna man tror  man ska bli lyckligare av.

Jag har skrivit om lycka tidigare och jag tror tyvärr många människor hänger upp sin lycka på saker de inte kan uppnå.

Jag tro själv att jag skulle bli lyckligare av ett par månader på Bali och det skulle jag, en viss period, sedan skulle jag hitta något nytt som skulle göra mig lycklig.

Jag tror man måste hitta lycka och frihet i de små sakerna också...självklart ska man drömma men glöm inte bort hur skönt det kan vara att ta en bad mitt på dagen men sin favoritmusik i högtalarna. Att ta och sätta sig på gungan i lekparken och ta några vändor... att få dansa riktigt fjantigt på ett dansgolv utan att bry sig om andras åsikter!!

Lev lyckligt, lev fritt och har ni en dröm så går den uppnå men det krävs kanske lite jobb ;)

*Kram*

Av Vivi - 22 februari 2009 12:06

Denna helgen har jag kännt mig riktigt tråkig, i förrgår skulle vi ut och jag var för trött, igår skulle vi iaf ta en drink här hemma men glömde köpa något att blanda drinken med, dvs groggvirke.

Idag är jag fortfarande jätte trött och har lite känningar i halsen och lite täppt. Skulle gått på massage i morgon (behös verkligen) men jag får nog skjuta på det eftersom jag vet att om man har en infektion ikroppen brukar man bli sjuk av massagen....sätter ju igång en massa saker i kroppen , bra saker iof men det blir motsatt effekt om man är halvkass!


Just nu känns det som om det blir soffan och film nästan hela dagen ...ngt jag iof inte skulle ha ngt emot även om jag känner mig lite tråkig!

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards