MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2009

Av Vivi - 17 februari 2009 12:43

Japp ni läste rätt, vi höjde 30 000 de höjde 5000 !!! Personligen tycker jag det är väldigt löjligt och högst irriterande när vi hade satt vår gräns på vårt nuvarande bud!

Pojken blev förbaskad och jag blev förbaskad och efter lite kärleksfullt men ärligt diskuterande ska vi höja igen, vi höjer till 1 250 000 iaf .... HA HA !!!

Vi har väl kommit fram till att vi verkligen gillar huset , det är saker vi måste ändra på ...tex glasa in verandan pga kissekattarna ...och för att huset kommer kännas större med ett inglasat uterum!

 Hur som ...... fortsättning följer....

Av Vivi - 17 februari 2009 08:06

Fy... i hallandsposten idag står det om en man som försökte hjälpa en kvinna , han lät henne bo i hans lägenhet i en vecka för att komma på fötter. Han tyckte synd om kvinnan och hennes tonårsdotter då de itne hade ngn stanns att bo, det är ju underbart att det finns sådana människor!

Problemet var att hon inte flyttade efter en vecka, hon bodde kvar i lägenheten och när han tillslut kontaktade polisen så fick han veta att han inte FICK slänga ut henne.... helt absurt!!

Det hela slutade för denna vardagshjälte med en massa poliskontakt, förstörd lägenhet och dessutom blev han bestulen på en hel del av hans saker ...

Jag förstår att denna kvinnan inte tänkt logiskt, att hon kanske var trasigare än de flesta men så gör man inte!!!

Att han som dessutom öpppnat sitt hem och hjärta inet fick någon hjälp av polis och socialen är också helt befängt !!!

Fy....

Jag önskar att alla hantverkare där ute kunde ge lite av sin tid för att fixa hans lägenhet och handlarna där ute kunde ge Tommy (som han heter i tidningen iaf) en del av de saker han förlorade....

Det är hemskt när en människa gör en så god gärning och bara får skit och elände av det !!!

Av Vivi - 16 februari 2009 20:36

Jag förrutsätter nästan att de andra kommer höja så jag tror inte det blir långvarigt , men lite spännande är det allt...

Detta är verkligen vårt sista bud!

Huset vi budar på ser ni i tidigare husinlägg :)

 Har precis tagit en dusch och tanken på att inom ett par månader ha chansen till en möjlighet att få krypa ned i ett badkar *lycka*

Av Vivi - 16 februari 2009 13:56

Jag skulle ju börja med ngt nytt... jag sak alltså försöka köra en "DAGENS SANNING" varje dag ,,, det kan handla om mig eller samhällsfrågor eller lite vad som helst ... Den första "dagens sanning" blir.....


Att jag inte gillar Cupcakes....hur jag än gör blir de inte bra, jag tycker de blir lite för söta i smaken ...iaf de recept jag provat ... så dagens sanning :

Kakmonstret gillar inte cupcakes...

Av Vivi - 16 februari 2009 11:41

Nu när jag ändå fyller dötiden på jobbet med bloggande funderar jag på ngt nytt... lite inspiration från mina goda vän Linnea gör att jag funderar på att lägga upp ett inlägg varje dag med speciellt tema ... humpidum ..vi får se vad det blir ...håll koll ;)


Förresten såg jag Stardust igår ...den är sååå bra ! Hade glömt hur bra den filmen var (jag fick ju den i födelsedagspresent :) )

Jag blir alltid lite vemodig/melankolisk (eller hus jag nu ska beskriva det) när jag ser sådana filmer. Ända sedan jag var liten har jag haft en livlig fantasi och i smyg så tror jag på älvor, troll och tomtar bara för att livet blir så mycket interssantare om de fanns...

Jag vill OCKSÅ vara en stjärna, jag vill också åka på luftskepp och träffa enhörningar ... *suck* tänk om man fick hamna i en fantasievärld bara för en dag iaf ..

Jag har aldrig påstått att jag är normal ;P *hi hi* för fy vad tråkigt jag hade haft utan mina fantasier

Av Vivi - 16 februari 2009 08:43

Hon är så fin vår Athena men hon gilar faktiskt inte riktigt barn...

Vi firade min födelsedag i efterskott med familjen igår och syskonsönerna var naturligtvis med ... älskar de små livet men oj vad trött man kan vara efter att de varit på besök...

Athena var inte alls förtjust, den stora killen är okej enligt henne om hon för några minuter på sig och inte blir instängd i ngt hörn eller liknande...lillkillen däremot gillade hon inte alls. Det slutade med att hon gömde sig under sängen hela eftermiddagen och inte kom ut förrän familjen hade gått...min lilla osociala fisunge! Angelique var mycket roligare och faktiskt förvånansvärt snäll...Lillen försökte lyfta och krama henne vid ett tillfälle och hon försökte visserligen ta sig ur det obekväma greppen men försiktigt och utan klor *stolt matte* hon var även mer intresserad av vad pojkarna höll på med och lekte med dem en hel del ..eller tja ..snodde deras leksaker när de lekte *hi hi*     

Av Vivi - 16 februari 2009 08:30

Ahhh..jag blir knäpp på detta med hus... det är ju så svårt...

Det är ju lätt det dyraste och viktigaste köpet man gör i sitt liv, det är där du ska bo resten av livet eller iaf några år framöver.

Det är en fråga om ev. renoveringar, mer kostnader, amorteringar, räntor, avstånd, osv osv osv...

Jag vet att många säger att "huset kan ni ändra på men inte läget" men om man inte vill köpa ett dyrt hus men ändå ha ett någorlunda fräscht...då blir det långt i från stan!

Men vad är långt ... för mig som är uppväxt på öland låter 2mil som en fjuttig sträcka! Pröva en mil till närmsta matvarubutik, fyra till sjukhus och åtta till närmsta HM/KappAhl/Lindex osv !

Vi kommer lägga ett bud till på huset men jag tror inte det kommer räcka, men i så fall var det nog inte meningen...

Om vi nu båda har heltidsjobb (jag har ju eg. fastjobb nu) och med dagens räntor (men det fattar man ju att det kommer gå upp ngn gång under 2009) så har vi eg. råd att köpa ett hus för strax över 2 milj. nära stan...

Det är bara det att vi itne tycker det är värt det ...

Vi vill kunna resa, spara, LEVA!    Vet att det är dyrt att skaffa hus men vi vill hitta mellanvägen så att säga :)



Av Vivi - 15 februari 2009 17:33

Den ser inte lika mumsig ut som den är, man kan alltid använda t.ex .daimkulor om man vill dekorera!

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards