MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juli 2009

Av Vivi - 31 juli 2009 15:27

*suck*

Jag tänkte på Aslan idag, ni kommer väl ihåg honom? Ett av mina första inlägg handlade om honom, världens snyggaste kille *purrrrrrrrrrr*.


Jag såg nämligen en katt i trädgården och kom att tänka på honom *suck*

Visst det var ganska spännande att se en annan katt här i närheten, jag har ju nämt förut att Matte sagt att det finns andra katter här.

Rödingen ska jag tydligen akta mig för, grannarna har sagt att han är en riktig bråkstake. Jag är ju en fin flicka och ska inte ha med sådana att göra...

Ha ha matte  skulle bara veta...hade jag fått träffa Aslan kanske jag inte hade varit "så fin katt"   längre   grrrrrwow ;)


*Suck*

Hoppas han har det bra min prins ..... i tanken skickar jag honom en massa *slickar bakom örat*-pussar

Av Vivi - 31 juli 2009 15:21

Den stämmer bra in på min pojke denna stripp, det är precis detta kärlek handlar om ;)


Jag älskar dig så mycket min fästman *fniss* (kan fortfarande inte kalla dig det utan att fnissa och le fånigt)

Jag är så glad att vi kommer resa genom vardagen tillsammans, fyra år och vi har bara börjat ;)    *puss*


Klicka på bilden för att se hela strippen

Rose Is Rose
Av Vivi - 31 juli 2009 14:56

Jag ÄR så uttråkad!!

Inte får jag några roliga mail ( T.ex angående förlovningsringar... *suck* det blir väl inte :( *sur*

Inte ringer telefonen särskilt mycket och när det väl gör det och jag kopplar så svarar inte personerna jag kopplar till *suck*

Det är tur jag har min arbetskamrat Mia som håller mig sällskap och jag kan snacka lite skit med för hon har lika lite att göra som jag just nu !


Lite foto-favoriter i repris kanske ....

Av Vivi - 31 juli 2009 11:51

Idag blir dags för ovanlighetens skull inte en seriestripp från Rose is Rose ( oroa er inte, det finns en under roligheter ;)  )

Jag tänkte ge en dagens ros idag!

Min mamma köper väääldigt sällan snabbmat, men nu har hon varit dålig och iten orkat laga mat så hon bad pappa köpa med sig mat från McDonald i Mellbystrand. När mamma skulle äta såg hon att det inte var ngn kyckling i kycklingburgaren!!! De hade glömt filén !!

Jag som faktiskt jobbat i branchen måste säga att jag aldrig hört om ngt sådant...   lyckas glömma filén, jösses. Mamma ringde genast upp till dem och fick vänta 8 min. innan någon svarade...inte för att det var kö på linjen utan för att ingen svarade i telefon.

Vid det här laget var hon mer än lovligt irriterad.

Svaret hon fick var :

-Va !! Vad säger du ?? Då hade jag också blivit irriterad. Hur kan vi gottgöra dig?

Snacka om service !!

Mamma skickade iväg pappa för att hämta en burgare som denna gång hade filén i sig och fick dessutom en massa Cola-glas och kuponger!


En ros till Mc Donald i Mellbystrand !!!

Av Vivi - 31 juli 2009 10:47

I expressen står det (läs här) att katter manipulerar sin ägare, men att katter regerar i hemmet det visste vi hela tiden eller hur ;)


Klicka på bilden för att se hela strippen

Rose Is Rose
Av Vivi - 31 juli 2009 08:38

På vägen till jobbet i morse lyssnade jag och pojken på P3, vi lyssnade bland annat på Sussi som berättade de pinsammaste sakerna hon varit med om på resor. Ha ha ...jag knäckte mig !!!


Först berättade hon att hon brukar snarka när hon sover, sedan om en gång då hon och hennes vännina åkte tåg. Hon somnar, snarkar och vaknar av att hon får dreggel i halsen och gör en riktig snarkrossling. Hon tittar på sin vännina som sitter och asgarvar och filmar alltihop med sin kamera...fyyyy vad taskigt, väldigt roligt men taskigt ! :)


Det andra hon berättar om tågresor är att hon en gång var jättetrött och eftersom det var tomt brevid henne kurade hon ihop sig på båda sätena och somnade. Ni som åker tåg ofta vet ju att det inte är ngt konstigt med det. Det roliga var att hon vaknar av att en man har satt sig på platsen brevid henne och har hennes ben i sitt knä... *hahahhahaha*

Hon far upp och ber om ursäkt men mannen bara ler och säger att det absolut inte gör ngt och att hon får ha kvar dem om hon vill ...ha ha ha


Ni skulle hört det ..det kanske går att söka på 31 Juli  www.sr.se/p3


Av Vivi - 31 juli 2009 08:08

Japps, nu har jag sett den, den (hmmm vad blir det ?? ) 6:e (?) Harry Potter filmen. Harry Potter och halvblodsprinsen har fått blandad kritik, flera jag känner anser den vara en enda transportsträcka, att det inte händer så mycket. Jag håller inte med!

Den hade en massa humor och en massa saker som händer, men visst känslan av en lång väntan på gnt finns där , men det tycker jag det finns i boken också. Det är ju nu de väntar på ett sätt att komma åt Voldemort!

Den var iaf jättebra och jag hade jättemysigt med mamma & pojken på bion igår!


Idag är jag helt slut, jag kom i säng tidigare än vanligt och somnade som en stock, tyvärr hade katterna bestämt att det var "party time".

De väckte mig 03.15 första gången och sedan var det livat från och till fram till 05.00-05.30 *suck*

Så ikväll blir det en lugn och kväll, utslagen i soffan!


Zzzzzzzzz


Av Vivi - 30 juli 2009 15:16

Jag har ju berättat om mitt livs värsta dejt förrut (läs om den här)'

Nu kom jag och tänka på den igen eftersom expressen hade en artikel om dåliga dejter, läs artikeln här.

Jag kan ju tycka att dessa tjejerna haft ganska "snälla" dåliga dejter....

Tycker min dejt kommentar var lite värre faktiskt :)

"gör det igen och svanka denna gången"


Jag har nog dejtat rätt många konstiga människor och tycker nog jag har varit ganska öppen och tolerant för konstigheter. Ett av de mest extrema saker jag har gjort är att jag har gått i högklackat på en killes mage, denna killen var iof väldigt gullig, men det blev aldrig ngt mellan oss :)


Säga vad man vill om att dejta, men man vet aldrig vad man får och i det lugnaste vatten .... ;) 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards