MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2009

Av Vivi - 31 augusti 2009 14:22

*Suck* Jag blir så trött när jag läser en artikel som denna i Expressen.

Nu har en samling nationalekonomer räknat ut vad en skolkare kostar samhället. Jag har även hört på nyheterna om detta, hur regeringer tycker att skolan ska ta mer ansvar för att förhindra skolk.

För om vi förhindrar ungdomar från att skolka då blir ju allt mycket bättre, då kommer alla ungdomar bli lyckliga och glada, inte vara en last för samhället i framtiden utan vara den generation som ser till att Sverige blir ett idealland ... jag menar KOM IGEN !!!


*suck* siffror....det är var dessa ungdomar är, visst en del av de ungdomar som inte går till skolan ÄR lata och odisciplinerade. Visst är det så , men merparten har hamnat utanför skolvärlden av en anledning.

Hur kan ni (regeringen) förvänta er att SKOLAN ska lösa detta problemet när ni minskar deras resurser hela tiden.

Är det någonstanns vi verkligen behöver satsa pengar så är det på våra ungdomar.

Tycker att regeringstjänstemännen kunde gå in och läsa en del av de bloggar som ligger ute, det är väldigt många ungdomar mår väldigt dåligt.

Vi behöver hjälpa dem så gott vi kan utan att vara "curling föräldrar".


Satsa på projekt som Allan & Ellen som jag var med i, satsa på ungdomsgårdar med bra personal, kompisstödjare, specielpedagoger, konflikthanterare i skolan, bra lärare, bra HVB-hem, bra familjestöd, satsa på Bup & psykvården...

Satsa på vår framtid!


Av Vivi - 31 augusti 2009 14:11

Lagom seg, lagom trött, lagom oengagerad.... denna passar perfekt idag !

Förövrigt hittade jag vår söta Athena i denna posén igår när vi kollade på filmen Bolt, undrar om det var i protest, Bolt ÄR ju ändå en hund :)



funny picturesmoar funny pictures
Av Vivi - 31 augusti 2009 12:57

Jag funderar faktiskt på att tävla i ett SM.... det ni!

Det var en arbetskollega, en ganska otippad sådan, som skickade ett mail och undrade om inte detta SM vore ngt för mig ...

Jag tänker förbli lite hemlig fram till att jag har skickat in mitt bidrag, då lovar jag att komma med ALL information ;)



Av Vivi - 31 augusti 2009 10:04

När jag kom hem i söndags så fick jag veta (med hjälp av en hel del hintar) att pojken skrivit ngt om mig i sin blogg och desstuom lagt ut ett foto jag inte skulle gilla...hmmmmm, tänkte jag.

Jag gick in och läste och han hade skrivit så fina saker om mig :) Jag blev så glad och lycklig att jag började gråta en skvätt,  fick försäkra min stackars pojke att det var bra tårtar och inte dåliga :)

Kom precis rätt i tid också för jag har verkligen inte kännt att självförtroender varit på topp senaste tiden.

Däremot tvingade jag honom att se på den tecknade filmen Bolt igår som "straff" för bilden han lade ut ..hi hi ...


Sötast!

Av Vivi - 31 augusti 2009 09:40


Dagens stripp med Nemi tillägnar jag alla mina singelvänner därute,

speciellt dig Tilda ;)  Kommer ihåg att det väldigt ofta kändes så här.

Jag brukade ibland säga att jag var motsatsen till Kung Midas, allt jag rörde förvandlades till skit. Idag vet jag att den största skatten väntade på mig, det tog bara lite tid att finna honom.



Av Vivi - 31 augusti 2009 08:30

Fick denna av en arbetskamrat i morse....bra sätt att börja dagen på tycker jag *hi hi*


> > Varför männen kissar stående... När Gud hade skapat Adam och Eva,
> > hade han två saker kvar som han tänkte ge till dem.
> > Gud sa: - Jag har två saker kvar till er, den ena är konsten att
> > kissa stående...
> > Adam avbröt: - Jag, jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul,
> > livet skulle vara mycket lättare och roligare!
> > Gud tittade på Eva som nickade och sa: - Varför inte, det är inte så
> > nödvändigt för mig.
> > Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje, hoppade upp och
> > kissade runtom,
> > skvättande på väggarna och sprang till stranden och kissade och
> > beundrade mönster han gjorde i sanden.
> > Gud och Eva tittade på Adams glädje och Eva frågade Gud:
> > - Och den andre saken som Du skulle ge bort som gåva?
> > Gud svarade suckande: - Hjärnan Eva, hjärnan


Av Vivi - 30 augusti 2009 08:33

Igår var jag uppe i Göteborg och hälsade på en kompis, vi var ett litet gäng som kom i samlad trupp. Det var himla trevligt måste jag säga!

Vi sprang omkring i butiker hela dagen nästan, sedan (lagom ömfotade och trötta i allmänhet) köpte vi snacks och gick hem till F och drack lite vin och mådde gott. På kvällen (vid typ nio...först då orkade vi röra oss utanför dörren igen ;) ) så åt vi på Pasta Haus, ett ställe som inte låter så aptitretande , men hade väldigt god pasta och bra service.

 En bra helg med bra tjejer, nej ...de bästa ;)


Igår var familjen på besök för att fira pojken, det blev tårta (blidde inte chokladälskarens dröm så ni får vänta lite till på receptet) och kalajs.

Blev lite ledsen bara för min underbara systerson reagerade väldigt starkt på katterna, det blir värre och värre gång för gång. Det finns sprutor som kan ta bort allergi, men han är för ung för att pröva om det fungerar på honom. Min pojke och min svåger tog med honom ut och lirade lite fotboll med honom, frisk luft hjälper alltid lite.


Det har varit en trevlig, men intensiv helg med lite sömn ...är lite trött :)

Av Vivi - 29 augusti 2009 08:12

Nu bär det snart av till stora staden Göteborg... mycket ska hinnas med!

Jag hade så mysigt med min kompis igår, även om vi inte träffas  jätteofta så känns det på ngt sätt att vi ändå kännt varandra så länge som vi gjort och hon är en så underbar person.

Hon är verkligen en person jag beundrar, hon är stark, självständig och smart! Hoppas att alla bitarna faller på plats för dig snart gumman!


Nu innanjag åker vill jag bara ge er lite underbar morgonmusik och ja.... jag vet att jag har vääääldigt blandad musiksmak, jag är allätarnas allätare ;) 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards