MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Nu ska ni få en riktig pärla ....

Av Vivi - 13 oktober 2009 08:15

  

Detta njöt jag av i söndags, Browniesarna är en liten bit av himlen.

På bilden kan ni också se min specialare, varmchoklad med kaffesmak, kaffe moccha kallas det också.


Missvivis Kaffe Moccha

3-4 tsk kakao

3-4 tsk socker

½ tsk vaniljsocker

1/4 tsk kanel


Värm mjölk, blanda ut lite av mjölken med de torra ingredienserna till en jämn smet, häll sedan på resten av mjölken. Toppa med vispad grädde!


Brownies

200gr Mjukost

1 tsk vaniljsocker

2½ dl socker

2 ägg

1 dl smör

3 msk kakao

knappt 2 dl mjöl

1 dl hackade nötter (valnöt)


Glasyr

4 msk smör

1 msk mjölk

2 ms kakao

1 2/3 dl florsocker


Valnötter till garnering


Blanda Mjukost och vanilj i en separat skål, ha i ca 4 msk socker.


Smält smöret och ha i kakaon,

vispa ägg och resterande socker fluffigt,

häll ned smörblandningen i äggblandningen.

Rör försiktigt ned mjöl och hackade nötter.


Ta en form, smöra botten eller ha bakplåtspapper i, häll ut hälften av chokladblandningen.

Häll på Mjukost blandningen och bre ut den över chokladblaningen.

Häll på det sista av chokladblandningen.

In i ugnen, 180 grader ca 40 min.


Gör glasyren genom att smälta smör och blanda ihop det med de andra ingredienserna.

Florsockret kan vara bra att sila ned för att undvika klumpar.


När kakan är ute ur ugnen och har svalnat kan du bre glasyren över, dekorera med valnötter!


Dessa brownies är det godaste jag vet, himmelska!!!!

Ps... ang. bilden, grädde till är helt överflödigt, ät dem utan grädde Ds

  

 
 
Sandra

Sandra

13 oktober 2009 08:42

nej men du skojar! hahaha vad roligt!! ja det låter ju verkligen som att man äter banan!!

men du måste skoja med dina brownies?? de ser så goda ut så att jag dreglar över tangenterna! jag ska prova baka de nästa gång!! herregud vad gott!!!

http://ido.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

13 oktober 2009 08:49

ja det e klart att man kan, men det är ändå ganska så dyrt att köpa just de där hårslingorna....men det blir ju så fruktansvärt snyggt! man får helt enkelt spara pengar :P jag har alltid drömt om att ha låångt hår när jag gifter mig :) så det kommer det ju bli!

http://ido.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

13 oktober 2009 09:17

ja men det är rätt! man ska vara manisk! jag gifter mig bara en gång! :) min pappas fru är frisör och har lovat fixa mitt hår så jags ka snacka med henne om hur man ska bära sig åt :)

hörrö du en fråga...för mig känns det som att jag har tokmkt planerat redan...men en sak till bröllopet som jag inte vet hur jag ska göra med är sånghäftet... man vill ju ha ett sånghäfte som man kan ha på bordet så att det sjungs och har sig lite udner middagen...men jag har ingen aning om vilka låtar, elelr hur den ska se ut... har kollat runt lite på nätet men inte riktigt fått någon idé ännu... hur ska ni göra?

http://ido.bloggplatsen.se

 
Julia

Julia

13 oktober 2009 09:53

Dina Brownies kommer jag definitivt prova. Maken är ju en riktig gottegris ;-)

Ha en trevlig tisdag
Kram

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Thomas

13 oktober 2009 10:36

Mmm, jag älskar brownies! Dina är bäst :)

 
malin-heléna

malin-heléna

13 oktober 2009 11:17

Åååh, fyyyy vad gott det ser ut!!!
Du får inte lägga upp sådana här recept när jag ska vara nyttig. ;) haha..
Får testa dessa brownies när jag ska belöna mig själv någon gång. :P
Vilken storts mjukost använder du föresten till detta? Jag tycker ju alla märken smakar olika.

Ja, jag har förstått du är mer för tyll, men tänkte ändå lite på dig när jag såg hennes inlägg. :)

Idag ska vi kolla på tapeter!! :D Så snart blir väggen klar.

http://malinhelena.blogg.se

 
Margita

Margita

13 oktober 2009 12:40

Din frestare!!! Guuu så gott det ser ut!! :-)

http://www.meab52.wordpress.com

 
Sussi

Sussi

13 oktober 2009 20:55

mmm så smaskigt det ser ut :-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards