MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Planering av en fest- lite tips

Av Vivi - 2 februari 2010 08:47

Det krävs en hel del planering för att få till en lyckad fest, hur mycket är beroende på hur många man är som har den och hur stor ni planerar festen!

Ska ni ha mat ?

Ska ni ha lekar ?

Behövs lokal ?

Osv osv


Jag håller just nu och planerar min kompis 30års dag, jag kan inte säga vad jag planerat, för den lilla söta luringen läser säkert bloggen av ren nyfikenhet  

  (you´re busted M ).


Jag kan tala om att det blir en hel del planering även om jag denna gång håller det enkelt, det blir en presentdel som kräver lite jobb, en aktivitets del och en nöjesdel.

Det svåraste är alltid att bjuda in folk och framför allt få dem att höra av sig i tid!

 

  


TIPS:

Mitt tips är att vara övertydlig när ni t.ex skickar mail/inbjudning, skriv OSA-datum, kostnad, mat, ska de ta med egen dricka ev. present osv osv 

Var ute i god tid, folk bokar upp sig fort...var ute en-två månader innan, speciellt om ni ska boka lokal.

Var också tydlig med att anmälan är bindande, inte kul att hyra lokal, planera mat eller liknande och sedan droppar ca 10 personer av...

Va inte rädd att ta betalt, ska man hyra lokal eller liknande så får de kosta lite och de flesta är beredda att lägga en summa för ett rejält firande!

Be folk betala i förskott annars kan du stå där utan pengar eller fått lägga ut flera hundra t.o.m tusen själv.

Be om hjälp! Om det är en stor fest är det lättast om ni är några stycken och dela upp ansvarsområdena.


ATT TÄNKA PÅ:

Att servera mat är alltid en massa extra jobb, håll det enkelt!

Papptallrikar, stora sopsäckar och mitt tips är att skippa stora middagen och bara servera plockmat!

Bål brukar alltid vara lyckat och det finns en uppsjö av dem!

Lekar, lekar är nästan alltid uppskattat speciellt om det är en massa folk som inte känner varandra, men håll det enkelt.

-Tips promenad där ni parar ihop folk som inte känner varandra.

- Lappleken är en bra mingellek.

- Frågesport m.m m.m m.m

- En annan lapplek är att ha en skål med en massa lappar i som det t.ex står :

mest exibitionistisk, roligaste skrattar, kommer kyssa ngn ikväll osv

alla får dra en lapp och sedan ge den lappen till den i sällskapet de tror passar in bäst!


  





 
 
kurrelina

kurrelina

2 februari 2010 10:33

Oh vad du är duktig och tänker på allt, vilken tjej du är...

Svar från kommentaren hos mig....och tänk så kul att få något nytt att sätta klorna i, blir en ny omgång med duschflaskan när och om jag hittar någon soffa.
Ha en fin dag
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

2 februari 2010 10:57

Tror din vän gjorde klokt i att lämna över planerandet till dig. Det låter som om du har stenkoll på vad som gör en fest bra. Du har så rätt, att betala en slant skrämmer inte iväg nån. Inte mig i alla fall...

Härlig med massage.. Passa på och njuuuuut :-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
ida

ida

2 februari 2010 11:00

Guu va skojigt att planera en sån fest. Hoppas de blir lyckat. är verkligen massa att tänka på. Bra tips där:)

ja, jag har ju flyttat min blogg några gånger oxå. så har ju inte inlägg från flera år kvar. Är ju lite annat om man haft samma hela tiden. Då hade det nog blitt lite separationsångest;)

http://www.idapersson.se

 
Zandra

Zandra

2 februari 2010 11:02

Om jag ska ordna stor fest någon gång står du helt klart först på listan över personer att be om hjälp!
Många bra tips!

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

2 februari 2010 11:07

Läte just mina kommentarer! Du är ju världens gulligaste! att du tänkte på mig och ringde var ju verkligen fint av dig!

http://drak.bloggagratis.se

 
ida

ida

2 februari 2010 11:21

mm ja med vaniljglass. gott gott. men varm ska den alltid va när man rör ihop den själv tycker ja:)

Åhh gu så skoj, de hade nog passat dig då ja. Du frå bli bröllopsplanerare i så fall. De vill nog folk ha hjälp med. Andra fester tar mannog inte hjälp av folk så ofta tyvärr. Även om det borde va lite mer temafester här i världen:)

http://www.idapersson.se

 
Anna

Anna

1 oktober 2010 14:22

Hejsan! :) vilken fin blogg du har! Låter som du kan det där med att planera fester, jag älskar att planera fester!!

Nu har jag tagit mig an att planera halloween fest och uppskattar gärna tips och råd om hur man får den lyckad! :) och var bor du tänkte ifall du bodde i gbg hållet om du vet bra lokaler? :)

http://www.svampis.blogg.se

 
tessy

tessy

17 november 2013 14:18

finfin blogg, jag älskar att planera fester så fort det är högtid eller liknande så är det fest, mina vänner brukar oxo få hjälp av mig.

det är bra om man är fler när man planerar så det var ett klokt val av din kompis att ta hjälp av dig!:-)

http://idag

Vivi

18 november 2013 18:12

Tack så mycket !! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards