MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Dramatisk filmkväll

Av Vivi - 22 mars 2010 16:09

I helgen hyrde vi tre filmer och vi hann se alla tre....


2012

2012

Ja, den hade de flesta kännetecken en katastrof-film har:

Mycket talande om mänskligheten, att kunna skilja på rätt och fel

Många häftiga scener då byggnade faller ihop / blir dränkta 

Många tårdrypande scener där folk säger adjö till varandra

Mycket nationalism, ohhh vad de älskar sitt kära amerika!

(Ingen kritik mot USA, ett av mina favvo länder att vara i, men det blir lite överdrivet)

Jag tycker dock att ni ska se den om ni gillar de typiska katastrof-filmer, för det händer verkligen något hela tiden!


New Moon

New Moon

Jag blev nog lite besviken!

Varulvar och vampyrer i all ära, men det blev så himla dramatiskt och ärligt talat (förlåt mig alla fans) så tyckte jag kanske att skådespeleriet inte var så där jättebra, lite överdrivet helt enkelt, jag köpte inte kärleksscenerna.

Däremot är det klart att jag inte missat en film som handlar om just vampyrer eller varulvar så gillar ni det övernaturliga som jag så är det värd att se.


Trubbel i paradiset

Trubbel i paradiset

Detta var verkligen en typisk kärlekskomedi och ett bra sätt att fördriva en söndagseftermiddag!

Det var inte den roligaste film jag sett, men jag gillade den ändå!

Det var lite så där lagom, att jag inte hade några förväntningar på just denna filmen förbättrade nog dess status !    




 
 
Fia

Fia

22 mars 2010 17:39

Aha okej,då får ja spana där då,dem var grymt snygga:)

Jo de e rätt gött me en sådann garderob,mitt problem e bara att den inte räcker till för alla mina saker,ja hade behövt en större=) haha.

Åh förresten såg att du sett 2012,e den värd att se även om man inte e en "katastrof filmer" fan?=)
funderat på å kolla på den,men aldrig fått tummen ur=)

Kram Fia

http://dollie.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

22 mars 2010 20:13

Jag är vansinnigt trött efter första skoldagen så jag får läsa ikapp här en annan dag.
Mina klasskamrater verkar bra och utbildningen också, tror jag kommer trivas :)

http://drak.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

23 mars 2010 08:39

New Moon är jag jättenyfiken på. Jag tyckte den första var så där så jag vill nog gärna se om dom gjort den bättre!

Vilken härlig helg du haft med Italiensk mat, familj och Burger King ;-).
Bilderna du lagt in var jättefina.
Att du älskar skor har nog inte någon missat hihi

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
malin-heléna

malin-heléna

23 mars 2010 09:05

Jag har inte sett new moon, kommer nog inte göra det heller.
Jag belv så besviken på dessa låtsas vampyrer i första filmen!! Vadå!!?? Glitra i solljuset??? :O Och bo på ett ställe där det regnar 24/7???? Nej Tack! Inget Malin-Heléna köper. Haha..
Jag riskerar nog många arga människor när jag säger så. Men för mig ska vampyrer vara precis så som de är i True Blood. Hemska, elaka och bara dricka människoblod. Moahahah..

Trubbel i Paradiset tyckte jag med var rätt söt. Underbar att se en söndag som du säger. :)
Så tycker jag både Malin Åkerman och Kristin Davis är såååå fina! hihi. =)

Sv: Nee, må så dåligt av fasta; då får det vara.
Nu har jag bestämt att gå 100% naturlig. Lagomt med mat varje dag och lagomt med träning.
Jag hatar ju egentligen ordet "lagomt" men i detta fall är det prefekt. :)

Kram.

http://malin-helena.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards