MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2010

Av Vivi - 25 mars 2010 16:11

DET ÄR 16 GRADER UTE !!!!!!

Gissa vem som ska slänga på sig solbrillorna och glassa på stan

innan magdansen !!

Har ett par ärenden, hämta biobiljetter, kolla klänning på KappAhl och underkläder till bröllopet!

Hoppas nu värmen kommer och håller i sig över påsken !!

Jag har vårkänslor !!

Jag är så pigg & glad och livet känns 1000 gånger lättare än för bara någon vecka sedan.

Tänk vad lite positiva besked och sol kan göra !

 

 

Kivik 2009

  

 


Av Vivi - 25 mars 2010 11:18

Dagens lyx:

Ska vara ledig för tårtsmakande och snackande på måndag!

 

Dagens syssla:

Konditori- & tårtjakt !

 

Dagens mest oväntade:

Jag gick från att vara traderasäljare till kostrådgivare till katt, det ni !


Dagens "in your face":

(klicka på bilden för att se hela)

Liberty Meadows


Dagens skönaste lirare:

funny pictures of cats with captions


see more Lolcats and funny pictures


Av Vivi - 25 mars 2010 10:31

Vi har bestämt att ngt blommigt ska vara på altanen, eller ...hmmm vi är kanske inte rätt benämning, skulle nog vara jag   

 

Nu behöver jag lite tips och ideér!

Margita, du är ju en fena på blommor (och bin höll jag på att säga)

och trädgård,  hjälp !

 

Jag vill nog ha ett litet träd ståendes bakom våra utemöbler, olivträd tipsade mamma om jag jag tycker de är himla fina!

Där hittade jag ju denna "kruka" på rusta & jysk som passar perfekt till utemöblerna

 

Sedan var ju det problemet vad jag ska göra med det andra...

Vi har kollat på ett väldigt stort, svart, lågt fat på Plantagen (har tyvärr ingen bild, men liknar ett stort fågelbad) som vi gillar och sedan är det varianten med en stor trätunna. är iten säkert på att träslaget matchar rotting möblerna...

 

Funderar på att ha murgröna i, påskliljor, funderar om det är för sent för snödroppar eller pärlhyasint!

 

Har ni några bra tips ? Och vad skulle ni haft i ?

 

Vår altan!

  

Av Vivi - 25 mars 2010 08:29

Den meningen har väl gemene man sagt ganska ofta, men igår slog den mig med kraft när pojken och jag diskuterade bröllopet och han säger :

"men så lång tid är det inte kvar, lite mer än 3 månader bara".

Ahhhh här har jag gått omkring i godan ro och tagit det lugnt... pillat mig i navel, tyckt att vi haft allt under kontroll och nu inser jag att det faktiskt är en hel del kvar...

 

Tårtan måste fixas och det är ganska snart, samma sak med musiken...

Sedan är det de där kilona jag vill ned, måste boka in skönhetsbehandlingar, bestämma frisyren och sminket, ska vi åka i ngt speciellt mellan kyrkan och festlokalen ? Gå kan vi ju inte ...

Måste bestämma detaljer med kyrkan också ...och så festprogram & vigselprogram. Nattamat ...ska det ordnas eller fixar vi det själva ?

Spriten måste inhandlas och framför allt bestämmas vilka viner vi ska ha...

 

Hmmm.... första gången jag känner mig yttepytte lite stressad faktiskt...

 

 

Rockelstaslott 2009 - det är lättare av vara gäst än brud!

  

 

 

Av Vivi - 24 mars 2010 14:38

Dessa finns på have2have, de matchar näbbarnas västar perfekt (varför kallas det näbbar när det är killar ? )

Klicka för att förstora bilden

 

Men kan man köpa dem med gott samvete när jag precis budade hem dessa, men aldrig att jag klarar en helkväll i dem!

  


Och jag funderar på att beställa dessa fast med öppen tå och

i annan färg ...hmmm

silver ??!!

  


Det är dyrt med bröllopsaccessoarer,

speciellt när bruden är skotokig ! 

 

Av Vivi - 24 mars 2010 12:45

Dagens recention:

Min pojke har som vanligt levererat en rolig recention,

denna gång om filmen 2010

 

Dagens inlägg:

Filozophie har skrivit ett bra inlägg om tydlighet !

 

Dagens besvikelse:

Hittade inte en enda stripp eller tidningartikel intressant nog att vara med på dagens... 

 

Dagens vill ha:

Titta vad jag hittade på KappAhl

321331

 

Så söt! KappAhl har faktiskt börjat få in mycket fina kläder senaste året!

Kanske man skulle passa på att "bara titta för bi" när jag är i stan på torsdag ??

*sätter på mig min oskyldigaste min*

 

Dagens sanning:

Ja nog hade man haft tråkit utan det och visst är man beroende av det !

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

 

 

Av Vivi - 24 mars 2010 08:56

Ja, igår var en bra dag!

Sushi, underkläder, jag fick mina produkter från www.feelunique.se och trevligt samtal med arbetsgivaren.

Dessutom så har nästan all snö försvunnit och igår var det strålande sol, underbar dag i mars.

 

Katterna känner också av att det är mars, ni har väl hört talas om marskatter ?

Nu är mina både kastrerade så jag behöver inte vara vaken hela nätterna igenom av ständigt vrålande   

De märkt däremot att de är keligare & har mycket mer energi...

Igår när vi kom hem hade de t.ex vält ned mina ena kruka med påsklinjor...

 

I morse hade Angelique fått tag i ett annat byte...

Jag hörde en ynkligt pipande från Angeliqur följt av ett mumlande från sambon att hon hade ngt i munnen. Jag lockade på henne och hon hoppa stolt upp i sängen med sitt "byte"..... disktrasan!

Knaskatt!

 

Athena gillar påskliljor!

  

 

Angelique tar sig de mest konstiga byten....

  

 


Av Vivi - 23 mars 2010 20:00

Dagens framtidsplanerande:

Ingen löneförhandling idag (det blir i april) men mycket trevligt jobbsamtal, gillar mina nye "chef" !

 

Dagens bästa:

Extra pengar på kontot !


Dagens shopping:

Extra pengarna försvann fort, men jag var i väldigt stort behov av nya underkläder!

Speciellt glad för den billiga vita balconett BHn !

  

 

Dagens godaste:

Älskar sushi !!

   

 

Dagens borde:

Jag borde träna....

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards