MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2010

Av Vivi - 23 mars 2010 12:30

Jag ska ha jobbmöte idag och det är ju egentligen ett bra tillfälle att löneförhandla eftersom jag nu dessutom kommer vara kvar ett tag.

Jag har nog genererat ganska mycket pengar till M. faktiskt ... men jag är sååååå kass när det kommer till förhandlingar.

Inte bara i jobbet utan allmänt. Det slutar alltid med att jag viker mig och i slutändan t.o.m har vridit knut på mig själv för att göra den andra parten nöjd.

 

Min goa arbetskollega tycker jag ska bli lite tuffare och begära högre lön och egentligen har hon rätt! Vi får väl se hur det går idag.

Ska posta en klocka jag sålt också, kommer sakna den , men jag hoppas nya ägaren använder den mer än vad jag gjort då den varit på tok för stor för mig.

 

 



Av Vivi - 22 mars 2010 16:09

I helgen hyrde vi tre filmer och vi hann se alla tre....


2012

2012

Ja, den hade de flesta kännetecken en katastrof-film har:

Mycket talande om mänskligheten, att kunna skilja på rätt och fel

Många häftiga scener då byggnade faller ihop / blir dränkta 

Många tårdrypande scener där folk säger adjö till varandra

Mycket nationalism, ohhh vad de älskar sitt kära amerika!

(Ingen kritik mot USA, ett av mina favvo länder att vara i, men det blir lite överdrivet)

Jag tycker dock att ni ska se den om ni gillar de typiska katastrof-filmer, för det händer verkligen något hela tiden!


New Moon

New Moon

Jag blev nog lite besviken!

Varulvar och vampyrer i all ära, men det blev så himla dramatiskt och ärligt talat (förlåt mig alla fans) så tyckte jag kanske att skådespeleriet inte var så där jättebra, lite överdrivet helt enkelt, jag köpte inte kärleksscenerna.

Däremot är det klart att jag inte missat en film som handlar om just vampyrer eller varulvar så gillar ni det övernaturliga som jag så är det värd att se.


Trubbel i paradiset

Trubbel i paradiset

Detta var verkligen en typisk kärlekskomedi och ett bra sätt att fördriva en söndagseftermiddag!

Det var inte den roligaste film jag sett, men jag gillade den ändå!

Det var lite så där lagom, att jag inte hade några förväntningar på just denna filmen förbättrade nog dess status !    




Av Vivi - 22 mars 2010 12:30

Dagens tips:

Maddo är en tjej som jag tycker har koll på det där med träning & hälsa, här har hon skrivit lite om vad hon lärt sig senaste tiden...


Dagens läsvärda:

Zandra har länkat till ett inlägg som var så troligt bra, handlar om "syskonkärlek"


Dagens stripp:

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose


Dagens färg:

Gul !!

  

Av Vivi - 22 mars 2010 12:28

Ja, att jag älskar skor mer än "gemene man" har ni väl inte missat ?!   

Helst av allt skulle jag vilja ha en stor "walk in closet" där mina skor kunde stå väl synliga på hyllor och stövlarna hänga snyggt på rad!

Jag tycker nämligen att skor inte bara är ngt man har på sig utan allmänt snygga att se på. För mig blir det lite som att köpa en snygg vas eller ljusprydnad, ngt snyggt att ha i rummet!



Några i samlingen...

        

      

   


Av Vivi - 21 mars 2010 21:46

Jag vet inte varför , men jag har varit så trött idag ....

så otroligt trött!

Orkar inte skriva så mycket , men eftersom det var länge sedan det var några foton i bloggen illustrerar jag helgen med foton!

 

En hel del slappande i soffan

  

 

Tea-time! Det underbara tepåse-fatet fick jag av syster!

 

 

Nepp..ingen påskhare, bara Athena

 

Dessa fick jag hem *älska*

men en strass-sten saknades

så jag kommer höra av mig till säljaren.  


En del sådana här blidde det på fredagen....

  

 

Av Vivi - 20 mars 2010 17:22

Min mamma lagar så sjukt god mat, jag menar verkligen riktigt riktigt god !!

Hon hade kunnat få en helt egen stjärna eller två i Michelin guiden.

Igår hade vi lyxen att bli serverade massa goda små rätter ala´ Ilalia´ !

Antipasti om ni så vill... frittata, canneloni, chévre m.m m.m *mums*

Snacka om lyxigt !!

 

Det blev en hel del diskuterande, roliga frågelekar ( om alla böcker i världen skulle brännas, men du fick rädda fem, vilka väljer du ? ), en hel del skratt och även en del tårar. En riktigt tjejkväll med familjen med andra ord!

 

Idag har jag & pojken provat kostym igen (okej, det var mest pojken som provade   )

Varit på Burger King & ätit lunch, kollat krukor till altanen och hyrt film!

Japp både 2012 & New Moon fick följa med hem!

Det kommer bli en riktig myspyskväll ikväll!

 

hur har eran lördag varit ?

Hoppas ni får en riktigt mysig kväll !!

 

 

 



Av Vivi - 19 mars 2010 13:09

Ja...Svengelska....det är inte lätt

 

Tjej ~20 står och jobbar i affären. En man kommer fram.
Mannen: Pardon me miss, where can I find plain youghurt?
Tjejen tittar storögd på mannen, skakar sen på huvudet och går därifrån. Mannen följer efter.
Mannen: I'm sorry, do you have any plain youghurt?
Nu blir tjejen lite rädd för den efterhängsna mannen

och sätter sig i kassan i stället.
Mannen (irriterat): Plain youghurt?!
Tjejen (argt): If you want a PLANE you have to go to ARLANDA!

/tjuvlyssnat.se

 

 

En tjej ~18 med kraftig engelsk brytning som verkar vara utbytesstudent talar i telefon.

Kompisen bredvid har hörlurar i öronen.
Tjejen (i mobilen): Jimmy slicka mig på festen igår… Jag vet inte varför, han fick väl bara för sig det…

Jag skrattade förstås, men det var rätt obehagligt.
Hon lägger snart på luren, och vänder sig till kompisen

som tar av sig lurarna.
Tjejen: "Tickle" in Swedish is "slicka", right?

/tjuvlyssnat.se

 

Kan samtidigt erkänna att min största språkliga miss var nog när jag var 15 år gammal och var på språkresa i England.

Jag skulle beställa glass och säger:

"Two balls of icecream please"

När försäljaren ser roat på mig blir jag irriterad,

gör det värre genom att säga:

"one vanilla and one choklate"

 

Av Vivi - 19 mars 2010 09:54

Dagens recept:

Mmmmmumsig broccoligrantäng som Malin-Helena har lagt ut recept på !


Dagens fråga:

Ska döds"hjälp" vara tillåtet ? Vad är din spontana tanke ? Läs denna artikeln!

Är detta desamma som mord eller självmord ?

Personligen tycker jag ibland att sjukvården har blivit för bra, vi förlänger lidandet för människor som har sina dagar räknade....

Svårt att ta ett beslut, självklart, men jag vet vad jag hade velat...

 

Dagens tillbakablick:

För ett år sedan skrev jag en lista på olika jobb jag haft !


Dagens liftare:

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose


Dagens vill ha:

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures




Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards