MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2010

Av Vivi - 19 mars 2010 08:23

Ja idag är det fredag och det känns härligt, en hel helg ligger framför mig och det kommer spenderas med nära & kära.

Ikväll blir det "tjejkväll" hemma hos mamma med mamma & syster, i morgon blir det nog film-mys med pojken, in och prova kostymer och kanske om jag hinner och inte är för bakis ska jag hjälpa en kompis med att flytta lite grejjer.

Söndag får vi se om jag denna gång kan få med systersonen på bio ... ska kolla om filmen vi ville se går!

Igår var första gången på tre veckor som jag var med på magdansen,

eller tekniskt sett var jag på plats förra gången, men var för förkyld för att kunna dansa.

Det är svårt att försöka hinna med alla rörelser de lärt sig och övat på medan jag varit borta, men roligt är det !


Nu lagom till en underbar fredag bjuder jag er på lite nostalgi!

(hoppas kvalitén inte är allt för crappy)

Av Vivi - 18 mars 2010 09:00

Dagens inlägg:

Malin skrev ett bra inlägg om hur det kan vara när man är singel och att det känns som man aldrig träffar rätt.

 

Dagens syssla:

Magdans ikväll, första gången på två-tre veckor!

 

Dagens stripp:

Logik är överskattat!

  

 

Dagens katt:

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 18 mars 2010 08:15

Jag blev tokglad för jobb-beskedet igår, men lika glad blev jag när jag kollade min mail och såg denna underbara & söta present


  


Tack söta söta gulliga Malin för denna otroligt fina bild!

 

Malin & jag har bloggat ett tag nu och det är verkligen en ära att få ngt sånt här från en så söt, go och intelligent tjej!

TACK !!!

 


Av Vivi - 17 mars 2010 15:23

Jag kan andas igen....

Efter nästan 4 månader med en massa kansken, varsel och hängande löst har jag idag fått reda på att jag får vara kvar här fram till Augusti *hjippie*

Så otroligt skönt för nu kan jag slappna av, iaf i ett par månader, 

men hur gick det till undrar ni kanske ?!?

 

För att göra en lång historia kort:

Jag var ju på intervju för ett tag sedan, fick inte jobbet men igår ringde Manpower och berättade att företaget ville ha mig iaf.

Jag hade blivit själaglad om de inte var för att tjänsten bara var på 75 % och jag skulle fortsätta vara anställd av Manpower. Detta skulle innebära en väldigt dålig lön pga de dåliga lönesystemet. Inte stora chanser att bli anställd av företaget heller som jag förstod det....

Pengar är inte allt, men jag hade fått ut mindre än a-kassan hade gett mig om jag var arbetlös och med bröllopet och allt....

 

Jag tog tag i saken, hörde av mig till chefen på min nuvarande arbetsplats, berättade att jag blivit erbjuden ett annat jobb och förklarade mitt dilemma och idag kom han alltså in och berättar att om jag ville stanna kunde de garantera att jag får vara kvar Juli ut!

*wheeeeeeeeeeeeeee*

 

Jag är så himla glad !!

 

(detta förtjänar ett litet Whoopie-klipp )


Av Vivi - 17 mars 2010 08:15

Dagens köp:

They are mine all miiiiine, my precioussssssss

  


Dagens Nemi:

*viskar* Chooooklaaaaad !

 

Dagens bästa:

Drömmar om Mexico !!


Dagens grattis:

Bättre sent än aldrig... grattis till Sussie som fyllt år!

Hipp hipp till denna gulliga och roliga tjej !!

 

Dagens katt:

...tycker väl att jag har fått lite många kontakter senaste tiden....

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


Av Vivi - 16 mars 2010 12:53

Hahhahaha....

Oj vad elakt ...oj vad roligt !


Funny Facebook Fails
see more funny facebook stuff!'




Av Vivi - 16 mars 2010 12:44

Ja....jag har ju fastnat mellan mina 73 kilon och 74 kilon,

får vad glad att jag inte gått upp alla kilona iaf.

 

För ungefär ett år sedan så detoxade jag, jag undrar om inte jag ska göra det igen. Jag känner att jag vill göra en utrensning i kroppen, få lite mer energi och har jag tur kanske jag t.o.m tappar ngt kilo.

Jag planerar två stycken detox omgångar innan bröllopet, en nu i Mars/April och den andra någon vecka innan bröllopet.

 

Vet inte riktigt vilken detox jag ska satsa på bara, jag kommer göra samma som förra året en av gångerna , men den andra vill jag testa ngt nytt.

Funderar på att ta min vanliga nu först för det innebär en massa soppa och det är jag inte lika sugen på när det är varmt.  

 

Har ni där ute någon bra detoxvariant som fungerar bra ?


Av Vivi - 16 mars 2010 08:00

Dagens åsikt:

Det finns ingen anledning att bära äkta päls i dagens samhälle, Nemi håller med!


Dagens wheeeeee:

Jag ska förhoppningsvis träffa världens sötaste bloggis Zandra i påsk!!!


Dagens sanning:

Nemi får stå för den också idag, klockren !

 

Dagens foto:

  

 

Dagens katt:

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards