MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2010

Av Vivi - 15 mars 2010 20:38

Ihhhhhhh.......... vi gjorde ngt galet ikväll !

Pojken satt som vanligt och surfade runt,

kollade resor och vi hamnade på detta hotellet.

Några läsningar av "det finstilta" och några klick senare

så hade vi plötsligt bokat ett styck bröllopresa.

Vi ska till Mexico !!!!!!!!!!!!!

I början på december sticker vi på bröllopsresa,

två veckor till Playa del Carmen, all inclusive!

Fy fasen vad underbart!!


Dominikanska 2007

  




Av Vivi - 15 mars 2010 08:30

Igår hyrde jag & pojken en film jag längtat efter att se, den är baserad på en av mina favorit böcker "Veronika bestämmer sig för att dö" av Paulo Coelho.

Jag har tidigare lagt upp trailern på bloggen.

 

Jag tyckte väl att filmen var ...så där, inte förvånansvärt för det är inte ofta filmerna lever upp till böckerna. Ändå blir man lite besviken.

Denna boken är så fantastiskt bra och jag tyckte väl framför allt att filmen inte riktigt fångade grundtanken med boken.

Jag tycker alla borde läsa boken och om ni itne läser boken , ja då tycker jag faktiskt ni ska se filmen, men då kan det vara bra att veta detta:

 

Veronika hittar inte meningen med livet,

hon bestämmer sig att på sina egna villkor avsluta det.

Hon misslyckas och blir inlagt på ett psyk-klinik där hon får veta att hjärtat tagit skada av självmordförsöket,

hon har endast dagar eller veckor kvar att leva.

Vi följer hennes väg från att vara otålig,

till nöjd med att döden väntar runt hörnet

och sedan när hon plötsligt upptäcker att hon egentligen vill leva

 och framförallt göra det bästa med tiden hon har kvar.

Och vad kan du göra när du vet att du bara har dagar kvar att leva

och befinner dig på psyk där inga sociala regler gäller

och du behöver inte följa samhällsnormerna...

 

Det är en otroligt bra berättelse som ifrågasätter normaliteten i samhället och uppmanar dig att göra det bästa av varje dag,

du vet aldrig när det är din sista !





Av Vivi - 14 mars 2010 11:07

Dagens recept:

Malin-Helena har lagt ut ett recept på kardemummaskorpor som såg mumsiga ut!

 

Dagens recention:

Min pojke har skrivit sin syn på Melodifestivalen igår.

 

Dagen sanning:

Nemi gör det igen, så bra !

 

Dagens grattis:

Till lilla söta Anna med den unika rösten!

 

Dagens tjuvlyssnat:


En man ~35 ser plötsligt en bekant och försöker tränga sig fram bland allt folk.
Mannen: Helvete, jag har spelat för mycket World of Warcraft och glömmer att man inte kan gå igenom människor.

 

Dagens stripp:

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose



Av Vivi - 14 mars 2010 10:53

Oj vad mycket tårta det blivit & blir i helgen, vi ska snart iväg & fira min systerson som fyller år. Paket har inhandlats och dajmtårtan är bakad.

Igår var ju mamma, pappa & två kusiner på besök och då blev det också tårta, jag kommer rulla till jobbet på måndag. Det går inte så bra med bröllopsformen.... har fastnat mellan 73-74kg.

 

Har kommit på att det är bra  för huset att få fin besök,  igår var vi nämligen ovanligt effektiva med städningen, fort gick det och bra blev det    

Problemet är ju att det nästan behövs finfrämmande för att man ska ta tag i saken och städa ordentligt.

Idag har jag dessutom tagit hand om de tjugoelva pappershögarna jag haft hemma, känner mig sååå duktig!

 

 




Av Vivi - 13 mars 2010 17:45

Dagens plagg:

"Byxkjol" Ett par sådana här byxor vill jag ha! Riktigt vida och inte hellånga!

Dessa finns tyvärr inte i min storlek, vart kan man hitta sådana här i stlk 40?

 

Dagens stiligaste:

Kollade på bröllopskläder till pojken, snacka om att jag kommer gifta mig med en riktig snygging !!

 

Dagens syssla:

Städa undan 100kg katthår ...det är v(h)år i luften!

 

Dagens plan:

Shoppa present, kolla krukor, fika med familj & släkt och melodifestival!!


Dagens stripp:

Peekaboo!!! (Klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

 

Dagens gulligaste:

Ni som läst min blogg innan känner nog igen denna videon, nu har min mamma gjort en åt mig, tack söta mammi!


Av Vivi - 12 mars 2010 13:00

Jag vill se detta utomhus:

  


Jag vill se denna (inomhus):


Jag vill köpa dessa:

(www.wearus.se)

  

 

Jag vill ha denna i svart & få användning för den:

 

 

Jag vill gosa med dessa:


        




Av Vivi - 12 mars 2010 10:30

Dagens godis:

Fazers Lakritsi stänger, Mmmm .....

 

Dagens filmtips:

Law abiding citisen, den var riktigt bra !!

Pojken skrev en lysande recention...

 

Dagens stripp:

(klicka på bilden för att se hela)

Liberty Meadows


Dagens tack:

Tusen tack till gulligaste Fisan som muntrade upp mig med en lapp på jobbet!!!


Dagens roliga:

Jag är en google-tjej.... jag ser humorn !!!

Funny Facebook Fails
see more funny facebook stuff!

Av Vivi - 12 mars 2010 08:23

Ja... det är fortfarande alldeles för tyst och lugnt i växeln...

Vi får hoppas att det sätter igång snart och att kunderna kommer fram på ngt sätt, antingen via direktnummer eller mail!

 

Jag är så otroligt trött idag, trött i själen om man ska vara lite dramatisk.

Blev lite sur på min pojke idag, väldigt onödigt och barnsligt av mig,

förlåt älskling!

Jag är bara så himla känslig just nu, alla mina nerver & känslor sitter utanpå kroppen. Vi skulle eventuellt ha hem lite folk i morgon, men jag får nog ställa in det, känner mig inte som en särskilt trevlig person just nu tyvärr.

 

Känner mig otroligt tråkig som bara gnäller här på bloggen ...

Har ju inte lika mycket tid till att surfa runt och bli inspirerad som vanligt,

så bloggen blir lite tråkigare än vanligt ... 

Bhaaaaaa.... ge mig lite vår och vårkänslor tack!


(klicka på bilden för att se hela)Rose Is Rose



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards