MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2010

Av Vivi - 11 mars 2010 21:09

Var på magdansen idag, har ju inte kunnat senaste två gångerna och hade missat en massa! Tur jag har FinaNina som hjälper mig komma ikapp, men idag tittade jag bara på för jag är fortfarande inte riktigt bra.

Fick reda på att intervjun jag var på gick i stöpet också, synd för det lär som ett jobb som hade varit riktigt roligt....   

 

Ja...nog känner jag mig fortfarande rätt eländig när jag sitter här med massa finnar, munsår , näs-sår, problem med ögonen, begynnande magkatarr...

 

Uhhh vad jag hade behövt semester, men det är ju så otroligt mycket på jobbet nu, mycket av det är iof roligt men en hel del... ja inte så kul!

Låt oss bara säga att jag är trött på att folk säger en sak och sedan gör tvärtom vad de sagt!


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


Det är iaf FREDAG i morgon !!    

Kanske fint väder kan leda till promenad med katterna & kameran!!??

 

Av Vivi - 11 mars 2010 08:00

Dagens känsla:

Trött trött trött


Dagens typiska:

Jag har fått munsår för första gången på flera år ....

 

Dagens igenkänning:

Been there done that ...

 

Dagen grattis:

Till min underbara systerson!

 

Dagens sanning:

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 10 mars 2010 20:39

Är riktigt trött efter dagen, full rulle med nya växelsystemet...

eller kanske inte!

Det har varit ovanligt tyst , oroväckande tyst!

Jag hoppas detta inte är lugnet före stormen, inte kul med en massa arga kunder i morgon, men jag tror inte det är någon fara.

Jag har ringt och dubbelkollat vissa linjer och sedan fick jag ta på mig att tala in röstmeddelanden på vår telefon, otroligt vad man snubblar över orden när det måste låta perfekt!

 

Tog en välbehövlig fika efter jobbet, det var underbart att få sitta och prata relationer och sex med tysta fnissande röster på ett cafe, precis vad jag behövde idag, få tankarna på annat!

Får se vad som händer i helgen....

kanske en koll på bröllops outfit till pojken?

Firande av världens sötaste systerson!!!

Melodifestival & grönsaksdipp kanske ?? Inte kan vi väl missa upplösningen med Dolphan ...    

 

 


Vad har ni för planer ?



Av Vivi - 10 mars 2010 11:45

Ännu en utmaning på Margitas blogg...klart jag antar den!

Here we go ....

 

 

Vilken svordom använder du mest?

Oj ...känns som om det var länge sedan jag svor... F+...+N tror jag...

Äger du en iPod?

..med mitt namn på, julklapp från pojken!

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

06.05 ...plus en snooze !

Hur många resväskor äger du?

En stoooooor ... och jätterosa!
Använder du flip-flops?

Sällan, tror jag har ett par, men använder dem sällan!
Var köper du dina matvaror ifrån?

ICA-Maxi

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Oj ....svårt ..jag tycker sällan jag blir bra på bild , men älskar när jag blir det ha ha så jag vill nog gärna vara framför kameran egentligen ... och hoppas på det där bra kortet!

Vilken var den senaste filmen du såg?

Det var My one and only, anspråkslös men söt film!


Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

Ärligt ??!!... en vän

Om du vann på Lotto, vad är det första du skulle köpa?

Det absolut första skulle säkert vara ett par skor ha ha !

Har någon nånsin kallat dig lat?

Säkert, men det är inte många gånger trots att jag är en riktig latmask!

Vad åt du till middag senast?

Kelda tomatsoppa (jepp Maddo, jag vet ..bara 18% tomat eller ngt sånt)

Använder du huvtröjor?

Ibland, jag älskar dem men de passar inte så bra på jobbet.

Kan du vissla?

Jomenvisst!

Vem var den senaste som ringde dig?

Hmmm.... Cissi kanske ?

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?

Svårt.... Bergodalbanan tror jag!

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?

Händer säker, hände nog oftare när jag var yngre, nu är jag inte lika intressant!

Vilket riktnummer befinner du dig i?

0430

Tittade du på tecknat när du var liten?

Absolut och jag har aldrig slutat!

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Ganska litet kanske ... 7 butiker ?

Hur många syskon har du?

1 ½ ...det ni !

Är du blyg inför det motsatta könet?

Inte så värst... ibland !

Vilken film kan du alla replikerna till?

Är dålig på repliker , men en del 80tals filmer och en del tecknat kan jag rätt mycket av!

Äger du några band T-shirts?

Depeche Mode !

När flög du senast?

I somras till New York

Hur många stolar står kring ditt köksbord?

6 st

Läser du för skojs skull?

Japp....

Pratar du några andra språk?

Engelska och lite tyska 

Diskar du din egen disk?

Jag har diskmaskin och den disk som inte tas av den får jag erkänna att min pojke oftast tar hand om.

Har du gråtit offentligt?

Väääääldigt sällan, men det har väl hät ...Bio t.ex

Har du en stationär dator eller en laptop?

Stat!

Försöker du alltid lära dig nya saker?

Älskar att lära mig nya saker! 

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

Ja.... en till tattoo hade varit trevligt!


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Hae själv haft svårt för det ....en kaffe möjligtvis!

Kan du kasta macka?

Det har hänt.

Har du någonsin varit på Jamaica?

Noup, kanske skulle ta och sätta det på "To do" listan

Vad har du med dig in på bion?

Min pojke eller en vän

Vem var din favoritlärare och varför?

Marwin på mellanstadiet, han var en otrolig pedagog och han tog tag i saker...

som "mobbing" 
Har du dejtat någon av en annan religion?

Hmmmm, är inte det första jag pratat om, men det lär jag definitivt ha gjort! 

Vad har du för väder?

Svårt att se ...det är mörkt ute!

Har du en blogg?

Dohhhhh....
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Biologi....nejnej ....DRAMA!
Gillar du att flyga?

Om jag inte har ont i öronen

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Någon forma av intelligens

När sov du senast på golvet?

Oj... svårt.. jag har sovit på madrass och det var nog senast...oj ett år sedan?

Vilken är din favoritdrink?

Svårt, det får just nu bli Raspberry mojito!

Gillar du din boendesituation?

Älskar vårt lilla hus!

Vilken är din mammas hemstad?

Stad ? Min mamma bor inte i en stad !
Din pappas hemstad?

Same same

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

7-8 timmar

Är dina dagar fullbokade och stressiga?

Nja.... mycket på jobbet just nu, men tycker jag har det ganska lugnt.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Ha ha ...speciellt i lågstadiet då jag hade en ragata till lärarinna!
Vilken är din favoritfrukt?

Vattenmelon!
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Noup!

Hur gammal blir du nästa födelsedag?

Big 3 0

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Ha ha nej, det måste ni märkt!

Tror du på liv på andra planeter?

Ja...tror inte vi är ensamma i hela universum!
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Riktigt arg?

Mamma... på sätt och vis, men hon menade väl!

Tror du att Gud är man eller kvinna?

Tror gud är "könlös"

Vad var det senaste du åt?

Tomatsoppa

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Svårt....men jag har mest nära tjejvänner.... men min bästis är man, min man!

Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Döpt efter min mammas första docka!

Gillar du senap?

Blääääää

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

 "Det löser sig kanske inte till det bästa, men det löser sig"

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Ohhh det hade varit så kul, ett ex är faktiskt skyldig mig ett hopp....men jag kommer knappst ringa och kräva det ....
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Ha ha ...kanske Carrie i SATC ..lite förvirrad & skogalen!
Har du någonsin köpt någontinf från eBay, vad var det senaste i så fall?

Nej, tradera dock!

Tycker du om att krama folk?

Om jag känner dem!

Skulle du säga att du är trendig?

Nej nej, är sen att hoppa på trender, det tar ett tag att vänja mig vid dem!

Äger du en digitalkamera?

Delägare
Vilka kändisar har du blivit järmförd med?

Ingen, en gång när jag var liten blev jag jämförd med Tanja i tre kronor för att jag babblade så mycket ha ha ....

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

Om de lovar och det är ngt viktigt.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Många, Kulla Gulla, Harry Potter, Sagan om ringen, Jag ska sjunga dig Milda sånger, Veronicka bestämmer sig för att dö, Berliner popplarna... osv

Tycker du att du är attraktiv?

Ibland
Vad är du allergisk mot?

Kiwi & morfin, som gallstenspatient kan man inte ta morfinbaserade läkemedel!
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Ibland när jag äter kyckling... Rött kött äter jag inte.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Mamma funderade på Joakim

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

Håller med Margita... ALLA !!!

Av Vivi - 9 mars 2010 18:41

Vad är det man säger "...det är ett tve-eggat svärd..." ??

Mycket nu på jobet idag har jag försökt göra tre saker samtidigt hela dagen,

det går så där ... nya växeln har tagit en hel del tid, den kör vi igång i morgon...sedan har det samtidigt varit stress med listor som ska vara färdiga..och så hantera växeln som vanligt förstås...

 

Det leder lätt till huvudvärk när man inte har ngn energi till det, samtidigt är det otroligt roligt att det händer så mycket när det i normala fall är FÖR lugnt!

Nya växeln ska iaf bli otrligt spännande att ge sig på i morgon...ha ha låt mig bara säga att jag kommer ha häcken full då jag inte tror att särskilt många telefoner (förutom min) kommer fungera som de ska.


funny pictures of cats with captions


Förutom att vara sjuk och deprimerad hände det inte jättemycket förra veckan, men jag fick iväg två paket iaf.

Sussies vinst som verkade vara uppskattad och så ett litet överraskningspaket till zöta Zandra som förövrigt har blivit rödhätta, mycket znyggt!

Sedan har jag skickat tillbaka Ellosklänningen och två saker jag sålt på tradera,

de paketen for iväg idag!

Mycket paket blev det ....

 

Eftersom jag varit så duktig och skickat paket tyckte jag att jag själv förtjänade att få lite paket. Så nästa vecka kommer nog mina hudvårdsprodukter från Decléore som jag köpte på www.feelunique.com  kan tala om att inklusive frakt så tjänade jag ca 300kr på att beställa dem där då jag hade 10% rabatt!

Nu blir min hy glad, kan behövas nu som förberedelse för bröllopet.

 

Tack igen för alla fina kommentarer!!!



Av Vivi - 9 mars 2010 09:15

Personligt personligt personligt...

 

Jag har nog haft den värsta helgen på väldigt väldigt länge....

Jag var hemma från jobbet igår också, har verkligen varit genomförkyld.

Det har även varit en massa andra saker som gjort att jag verkligen mått fruktansvärt dåligt, den lilla extra energi jag har haft är totalt borta.

 

Jag har nog inte riktigt insett hur dåligt jag har mått, jag ska vara helt ärlig och säga att detta jobbet suger alll energi ur mig, man ger utan att få ngt tillbaka.

Jag har jättegulliga arbetskamrater och en trevlig kontaktperson på M, 

så det är inte det....

Det är att i flera månader nu hänga löst, aldrig få några riktiga svar...attt bli varslad, uppsagd och sedan tillbaka till varslad...att ha jobbat som uthyrd & utbytbar i nästan 2 år...

DET har gjort att min självkänsla är i botten, självfötroendet obefintligt och osäkerheten på max...

 

Det gör ju också att jag tyvärr är känsligare för saker som händer i mitt privat liv, konflikter osv... att jag känner att jag aldrig kommer kunna ge folk de som de vill ha av mig, jag kommer aldrig räcka till.

I helgen så bröt jag väl helt enkelt ihop både fysiskt & psykiskt och jag har inte helt hämtat mig ännu.

Har verkligen insett att jag måste göra ngt...ska bara försöka komma på vad och sedan hitta orken till det!

 

Så .... där är jag i dagsläget och nu släpper jag det ämnet här på bloggen!

Ville bara ni däreute skulel veta, ni gulliga bloggisar som lämnat så mycket snälla kommentarer!

TACK !


  




Av Vivi - 6 mars 2010 13:07

Hej alla  bloggisar...

Jag ska erkänna att jag just nu inte mår så bra, varken psykiskt eller fysiskt...

Så jag tar en liten bloggpaus över helgen.

Jag har inte så mycket energi till ngt alls just nu,

så jag ska se om jag kan samla lite kraft.

 

Nästa vecka inför vi nya växelsystemet så jag måste orka med det.

Tyvärr blir det inte så mycket loggande som innan, men jag ska iaf försöka skriva ngt inlägg varje dag och mycket roligare än detta !

 

Tack för att ni läser och orkar med min berg&dalbana !!

Kram

Av Vivi - 5 mars 2010 07:32

Jag är hemma idag igen, sjukare än innan, kanske borde stannat hemma igår   

Intervjun gick väl okej, men jag visade mig inte riktigt från min bästa sida eftersom jag var lite dimmig i huvudet pga förkylningen så vi får se hur det går.

Jag får svar redan i början av nästa vecka tror jag ...

 

Annars är det en förjävlig dag idag, jag är sjuk och igår gick mitt hjärta sönder!

Nej , det är bra mellan mig och pojken, tack gode gud att jag har honom annars vet jag inte vad jag skulle ta mig till.

Vill inte gå in på detaljer, det är för privat.

Kan konstatera att jag är trasig iaf...

Trasdocka...

En trasslig en som bara trasslar till det... utan hjärna....

Bäst att besöka trollkaren från Oz ?....


  


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards