MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2010

Av Vivi - 4 mars 2010 13:56

Riktigt förkyld med allt vad det innebär i from av nästappa kombination med rinnande näsa och riktigt seg i huvudet.

Detta går ju inte!!

Jag ska på intervju idag!!

Lösning: Dopning!

Dopning: Ipren & Delicatoboll, snälla arbetskamraten hämtade bollen!

 

Om denna intervju går helt åt helsicke kan jag skylla på två saker...

 

1) Jag har sagt tack till samtliga lyckönskningar = otur

2) Jag är förkyld och lite dimmig i huvudet,

kan inte ansvara för alla konstiga saker jag kanske säger!

 

Fast jag hoppas jag klarar mig bättre än denna killen....

 

(favorit i repris)



Av Vivi - 4 mars 2010 12:49

Dagens nemi:

Alla sätt är bra utom de dåliga....


Dagens förhoppning:

Bra jobb & att de gillar mig!


Dagens typiska:

Önskar jag kunde varit bättre idag istället för sämre, typiskt !

 

Dagens katt:

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures 


Dagens failbook:

Funny Facebook Fails
see more funny facebook stuff!

Av Vivi - 4 mars 2010 12:45

Hittade denna utmaning hos Margita och kände mig utmanad!


VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEDAN?

Hmmmm för 10 år sedan gick jag sista terminen på gymnasiet, hade precis börjat mitt första jobb på Burger King och såg fram emot studenten!


VAD GJORDE DU FÖR 1 ÅR SEDAN?

Jag bodde i lägenhet, kollade huslån med olika banker, var ganska ny på mitt nuvarande jobb....


FEM SNACKS DU GILLAR

1: Lakrits, speciellt salta K:n

2: Geisha

3: Ostbågar

4: Smörkola

5: Violgodisar


FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN PÅ UTANTILL

Ha ha ...svårt!!!

1. Imse vimse...

2. Kan kanske klara hela In your room med DM

3. Samma sak med Blasphemous rumors med DM

4. Helan går (men inte alla verserna)      

5. Små grodorna    


FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR (MÅNGMILJONÄR)?

1. Betala av skulder

2. Lägga extrapengar på bröllopet

3. Beställa en riktigt häftig bröllopsresa

4. Skänka pengar till välgörenhet

5. Starta  egen verksamhet


FEM DÅLIGA VANOR

1. Lat

2. Godisgris

3. Dåligt självförtroende

4. Ber om ursäkt hela tiden (pga nr 3)

5. Odisciplinerad


FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA

1. Mysa med pojken & katterna

2. Läsa

3. Titta på film

4. Bada

5. Bli kliad på ryggen....


FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I ELLER KÖPA

1. Äkta päls

2. Stora axelvadar

3. Foppatofflor

4. String bikini

5. Metall underkläder (japp det finns)


FAVORITLEKSAKER

1. Min pojke

2. Mina katter

3. Datorn

4. Vårt Wiii

5. Kortlek


FEM PERSONER DU UTMANAR

Jag utmanar de som känner sig manade!  


Av Vivi - 4 mars 2010 10:23

Igår var jag och en av mina bästa kompisar på premiären av Alice i underlandet, våra respektive hade vi också fått med oss.

Det var första gången jag såg en film i 3D och jag hade ganska låga förväntningar, men det blev mycket bättre än väntat.

Jag trodde jag skulle se suddigt och att de hade överdrivit effekterna,

men det var väldigt diskret men gav ändå effekt!

 

Själva filmen var ju ännu ett Tim Burton mästerverk, underbara karaktärer, speciellt hattmakarn som så klart spelades av favoriten (både min & Tims) Johnny Depp. Jag var också väldigt imponerad av Mia Wasikowska som spelade Alice, tämligen okänd skåderspeleska som gjorde en riktigt bra rollprestation enligt mig.

 

Att se en av Burtons filmer än som att få ta del av en magisk ny värld och jag älskar den känslan och mystiken han skapar.

Dessutom måste jag ju tillägga att jag gillade de starka kvinnorollerna i filmen, den hade nästan ett lite feministiskt budskap!

 

Jag kan varmt rekommendera er som inte sett den att gå och se den !!

Den kommer passa bra i min lilla samling sen när den kommer ut!!

 

 





Av Vivi - 4 mars 2010 09:10

Nej! Inte alls egentligen, men idag har jag inte tid att vara sjuk!

jag har en arbetsintervju idag, sedan kommer den nya växeln nästa vecka och så har jag listor som ska skrivas på återförsäljare...

Att min näsa är MER täppt, att huvudet gör ont och jag är varm spelar ingen roll...

Ush ...ser inte fram emot det där jäkla listorna, det är ett sådant jobb ingen annan egentligen vill ha så jag får det ...och efter 500 adresser blir man väldigt trött på dem...

Känns jättehemskt, men jag har tappat inspirationen och orken på detta jobbet....

Har kännt mig som en spelpjäs och så totalt oviktig så länge nu att lojaliteten och arbetsinspiratione är puts väck ....

Jag vill ju inte vara sådan, jag vill vara pigg 6 glad och ta mgi an allt de ger mig med glädje...

 

Förlåt ...vilken gnällfis jag är !

Tack igen för alla gulliga kommentarer nu när jag varit sjuk!

 

Jag vill ha semester!!!

  



Av Vivi - 3 mars 2010 13:01

Dagens tillbakablick:

För ett år sedan skrev jag om att träffa folk via nätet....

 

Dagens tack:

Till alla gulliga kommentarer jag fått! Det var inte så farligt och jag kommer gå till jobbet i morgon.


Dagens förväntan:

Ikväll kommer jag få se Tim Burtons Alice in wonderland *wheeeee*



Dagens undran:

Vart tog mina filmer från CDOM vägen ?


Dagens plan:

Posta paket....

 

Dagens tips:

Såg Cogar Town igår, ny serie på 5.an , gud vad jag skrattade !

Cortney Cox är tillbaka lika bra som alltid!

Av Vivi - 2 mars 2010 13:38

Dagens ironi:

Fick nyss denna kommentaren:

Grattis lär dig engelska idiot, det stavas 'Twilight'  / Kyahzo

Mitt svar:

Ohhhh store Kyahzo.... tack för din otroligt "trevliga" och upplysande kommentar... det är så skönt att veta att människor som du finns i världen som orkar ta sig tiden att störa sig på sådana saker som slarv/stavfel och dessutom påpekar dem för människor de inte känner.

Jag känner mig inte som en idiot....bara så att du vet .... ha en bra dag !


Dagens bästa:

Det är sooool ute !!!!!


Dagens sämsta:

Det är sol ute och jag är hemma sjuk !


Dagens bild:

Hon e ju så fiiin!

     


Av Vivi - 2 mars 2010 13:33

Ush ...jag är hemma sjuk !   

Jag fryser & är varm, men mest är det min dumma hals som spökar.... och jag som har en intervju på torsdag!

Fast jag bestämmer härmed att jag kommer vara frisk på torsdag, alla baciller är förbjudna i min kropp den dagen !!! Basta !!

Hmmmm vi får väl se om det fungerar....

 

Ledsen om jag inte orkar skriva så mycket idag eller svara på era fina kommentarer, jag ska försöka ta mig ork till det ikväll, men nu ska jag krypa ned i sängen igen tillsammans med en pocket!

 

Hoppas ni har en bra dag !!!!


















Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards