MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2010

Av Vivi - 30 september 2010 15:15

Vi har ju haft lite problemas med golvvärmen i badrummet, den fungerar helt enkelt inte. Kan säga att det var lite kyligt i vintras då det var en ovanligt kall vinter och golvvärmen var den enda värmekällan.

    

Att vi inte fixade golvvärmen då berodde mycket på försäkringbolagets "beslut" , de kunde stå för värmeslingorna och kanske kostnaden att lägga dit dem, men inget av det andra. Det är ju det andra som kostar... att riva upp både golv & en del av väggarna och lägga om allt.

 

Nu har som sagt tiden gått och vi överlevde ju en kall vinter utan värme i badrummet, så vi har inte tänkt så mycket mer på detta. Vi har ju dessutom haft både begravningarbröllop som upptagit tankarna de senaste månaderna.

 

Nu hörde faktiskt en försäkringsNisse av sig härom dagen, bad om ursäkt för att det dröjt och säger att de kanske har en lite bättre lösning. 

De kan ge oss försäkringspengar så att det skulle täcka kostnaden för att lägga nya slingor & nytt golv på det befintliga golvet!  

Det bästa är att vi i så fall får pengar motsvarande det jobbet, men vi kan välja att renovera hur vi vill och när vi vill!

 

För jag och mannen är rörande överrens om att när det ska fixas så ska vi

(eller snarare duktiga hantverkare) riva upp den där jäkla hobbyrenoveringen och se till att det blir ordentligt gjort !

 

Ska man göra något ska man göra det ordentligt !

  

 

  


Av Vivi - 30 september 2010 13:30

Det gäller att prioritera...

 

Priorities
see more Failbook


Övertramp = Vissa saker får man inte skratta åt men gör det ändå...

But That Joke Will Live Forever
see more Failbook

 

Kasta inte sten i glashus eller hur var det nu ...

What Now, Mom? That's What I Thought.
see more Failbook

 

Man måste älska logiken...

funny facebook fails - Head Shot
see more Failbook

Av Vivi - 30 september 2010 10:30

Tjenixen alla cool cats !

  

 

Vet ni ... vi är ju väldigt coola, vi katter alltså och det verkar ju tvåbeningarna hålla med om. Har ni t.ex lagt märke på vad många konstiga uttryck de har som vi är med i !!

Nu ska jag försöka luska ut vad dessa uttryck betyder.

 

Det vet i katten

Katter är allsmäktiga & allsvetande så vet i katten används nog för att understryka att vi vet allt !

 

Det var som katten

Ett utryck de använder när de blir förvånade, detta måste ju komma ifrån att de blir förvånade över hur bäst vi är !

 

Se vad katten släpade in

Hmmm måste hänvisa på något slags styrkeprov, vi är ju så starka och duktiga och släper oftast med oss riktigt bra byten hem som t.ex en socka eller leksaksmus. (Hey ...nu talar jag för oss innekatter okej... levande möss... *ish*) 

 

Gå som katten kring het gröt

Klart jag måste gå ett par varv och syna maten innan jag äter den !

 

När katten är borta dansar råttorna på bordet.

Okej denna fattar jag inte riktigt, jag får aaaaldrig vara på bordet så varför skulle matte & husse låta fjantråttor vara det !

 

Sedan finns det lite amerikattska uttryck!

 

Raining cats and dogs

Det där är bara dumt, jag skulle aldrig gå ut när det regnar, blääää för vatten!

 

Catfight

De uppkattar sina slagsmål efter oss för att vi är grymmast på att slåss! 

 

Curiosity killed the cat

Den där Kuriosity vill jag ha tag på... hemska varelse !!

 

Cat got your tongue

Detta är ju självklart ,vem blir inte stum av beundran när han/hon ser en katt, vi är ju ascoola!!!!!

 

Hoppas nu ni blivit lite klokare, kanske t.o.m nästan lika klok som mig !

      

 

 

 

 

 

 

 

Av Vivi - 30 september 2010 09:46

Dagens kanskeköp:

Just nu har de faktiskt rea på rean på Ellos och jag funderar starkt på att köpa ett par sådana där sköna & praktiska sandaler till resan.


Dagens tillbakablick:

För ett år sedan listade jag några saker som förgyller mitt liv


Dagens dyra:

Igår betalade vi vår bröllopsresa *iiiihk*   

 

Dagens Nemi:

Idag får ni kika in hos Sussie för att se dagens Nemi!


Dagens katt:

funny pictures-RAWR! Iz I doin it rite? RAWWWR!!!
see more Lolcats and funny pictures


Dagens fråga:

Ska ni på maskerad i år ? Själv tror jag faktiskt inte det blir någon för mig i år ....

        

Av Vivi - 29 september 2010 10:30

Jag har precis läst ut patient 67 vilket är boken som ligger till grund för filmen Shutter Island. Det är sällan jag säger detta  men...  

Filmen var bättre än boken ! Boken var bra, men inte lika bra som filmen som var riktigt riktigt bra! Vet inte om det hör ihop med att jag såg filmen innan jag läste boken, men jag tror inte det. Oftast är det tvärtom och det ska bli intressant att ge sig på Twighlight böckerna nu när jag sett filmerna innan.

 

En annan bra bok är boken Lyckan, kärleken & meningen med livet, en riktigt bra bok som ger dig lite perspektiv på livet, detta är också en av min systers favorit böcker. Gissa om vi blev riktigt glada när vi såg att den har filmatiserats och dessutom med Julia Roberts i huvudrollen!

Jag tror inte den kommer vara lika bra som boken, men jag tror denna filmen kommer vara riktigt bra & sevärd !



Några andra filmer som är lika bra eller iaf nästan lika bra som böckerna är:


Purpurfärgen

Sagan om ringen (yes I said it and I mean it !)

Stekta gröna tomater


Har ni inte sett dem? Se dem!

Kommer ni på några andra filmer som är lika bra som boken ?


Av Vivi - 29 september 2010 09:45

Det regnar utmaningar till höger & vänster här ...

Jag älskar ju faktiskt utmaningar så jag är helnöjd, hoppas ni bara ni inte tröttnar på mig där ute   

Nu har jag blivit utmannad av Filozophie

 

Kärleken i mitt liv är stor och varierande. Den är oändlig till min make, mina katter & min familj. Den är även stor nog att rymma en massa underbara vänner. Den finns där till vissa filmer, till musik, naturen och till böcker, det blir även en del över till matriella saker & även människor jag aldrig träffat.

Favoritfärg är grått, fasen vad tråkigt det låter, men jag märker att de flesta av mina kläder går i grått, min inredning osv. Jag tycker faktiskt att det är en fin färg, dessutom ser jag sällan saker som svart eller vitt, det mesta är en gråzon!   

Jag är fantastiskt glad över att jag träffat en sådan vacker, förstående och generös man. Det är svårt att hitta en själsfrände, men jag har hittat min.

Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor... OM jag blir stor

(här jag var jag en copy-cat och härmade Filozophie rakt av)

Min dröm är att få resa mycket, bo bra och leva ihop med de jag älskar.

Jag tror på så mycket, på männsikors godhet, på det egna valet, på kärleken, på en blandning av ödet & slumpen, på tomtar & troll, jag tror helt enkelt! 

Jag kommer förmodligen aldrig att hinna göra allt jag vill göra, det finns så många platser jag vill besöka, yrken jag vill prova på, saker jag vill äta, hobbys osv., men det är okej...man kan inte göra allt, man får välja det som känns viktigast!

 

Nu utmanar jag alla mina underbara läsare! Säg gärna till om ni antar utmaningen för det hade varit intressant att se vad ni skriver!

 

  

 

Av Vivi - 29 september 2010 09:00

Dagens dummaste:

Okej denna tatueringen var ännu mer korkad än killarna som tatuerade sig i Kungarna av Tylösand!

 

Dagens besvikelse:

Såg en annons på ett Chippendale skåp, det var inte alls vad jag trodde det var, inga halvnakna män någon stanns ju ...

  


Dagens humör:

*suck* ...är lite olycklig idag i ena kanten... men det går nog över det med.


Dagens duktiga:

Det blev över 9000 steg igår


Dagens mindre duktiga:

Det blev en stooor choklad muffins och biscotti igår...


Dagens foto:

Hjälper så gärna till med tvätten...

  

Av Vivi - 28 september 2010 15:02

...orken, viljan & motivationen någonstanns...

Kan kanske ha fastnat i nätet,

telefonnätet för det är trassligt som tusan!

Jag har ju mina teorier på vad som kan ha hänt...

 

funny pictures-I'm sorry I destroyed your rebel base.  Is it time to eat yet?
see more Lolcats and funny pictures

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards