MissVivis synvinklar

Alla inlägg under oktober 2010

Av Vivi - 31 oktober 2010 14:19

 

 Först ska jag lämna ett litet grattis till fina M som fyller år idag !

Hon är en av de goaste tjejerna jag vet,

snäll, omtänksam, otroligt påhittig och konstnärlig !

Hoppas din dag blir underbar !!  

 

Idag har vi mest tagit det lugnt här hemma,

vaknade med en riktigt öm hals och vill verkligen inte bli sjuk!

Har redan varit sjuk 2 dagar i september och 2 dagar i oktober *suck*

En liten sväng utomhus blev det iaf då jag ville hänga upp

det söta lilla fågelhuset min snälla syster gav mig förra helgen!

TACK SYSTER!

 

Se så fint det blev, nu får fåglarna äta med stil!

      


Av Vivi - 31 oktober 2010 11:00

 

Kärleken är så ren, men sällan enkel.

Denna låt tillägnar jag alla därute som har status:

" it´s complicated"

 

Av Vivi - 30 oktober 2010 18:37

För första gången i mitt liv har jag gjort min egen Halloween-lykta!

Det var riktigt roligt och mycket lättare än jag trodde!

Nu var jag lite lat och tog inte tillvara på innanmätet i pumpan

som man faktiskt kan göra rätt mycket med,

speciellt pumpafröna är riktigt goda att rosta i ugn.

 

Nu ska jag visa hur jag gjorde

Så här såg pumpan ut från början:

  

 

Jag tog in den och skar av toppen och gröpte ur innanmätet.

Katterna tyckte detta var myyyyyycket intressant.

    

 

Sedan tog jag en liten vass kniv (se ovan) och skar ut ögon och mun.

   

 

Nu var det bara att ställa ut den med ett värmeljus inuti och så på med toppen igen, jag har lite koll på den för jag var orolig att den skulle bli för varm och börja brinna, men den klarar sig fint!

       

 

Vad tycker ni ?

Har ni själv prövat att göra en pumpa-lykta?

Hur såg/ser eran ut ? 

 

Happy Halloween !!

 

Av Vivi - 30 oktober 2010 12:45

Dagens fynd:

När jag var på stan härom dagen så gjorde jag ett riktigt fynd! Jag spanade lite på en klänning på Gina för et tag sedan och hittade nu denna klänning för 49kr!

Fynd !!!

 

Dagens offer:

Ännu en fågel.... denna överlevde men verkar ha fått inre skador.

Måste måste skaffa dekaler nu !!

 

Dagens lista:

Himla kul sida jag hittade som visar alla temadagar under 2010, vad sägs om:

Clean out your computer den 8/2 eller Star wars dagen den 4/5   

Bloggens dag är den 28/2


Dagens låt:

Gilalr verkligen denna och videon passar ju bra idag


Av Vivi - 30 oktober 2010 11:00

Kan inte hjälpa det, jag är barnsligt förtjust i just denna högtiden!

Happy Halloween på er !!


funny pictures-He hazd a brane...  but we eeated it.
see more Lolcats and funny pictures


Lite gamla Halloween bilder

        

                 

Av Vivi - 29 oktober 2010 14:39

*Yey*

Johanna har lagt ut ännu en tävling och en canvastavla

vill jag ju så väldigt gärna vinna !!

Håll tummarna för mig!!

(Ja okej...du får väl också vara med, gå in på Johannas blogg & tävla)

  

 

  Jag tävlar hos Lifeofjohanna om en canvastavla från önskefoto.

Tävla du med! Det gör du här!

Av Vivi - 29 oktober 2010 12:52

Hade jättemysigt på min fika med M igår, vi har alltid en massa att prata om,

är så glad att jag har dig vännen!

Hade även ett mycket trevligt sällskap till stan från jobbet som slutade i att ett rosévin i rosa plastflaska inhandlades   och sedan ett härligt samtal med syster på väg hem från stan.

När jag kom hem så lyckades jag dessutom övertala maken att krypa med med mig i badet, man kan ju konstatera att jag tjuvstartat med fredagsmyset.

  


Nu i helgen har jag faktiskt inga planer, det är väldigt skönt!

Jag har haft de senaste tre helgerna nästan fullbokade, väldigt mycket roligt har jag haft, men det är skönt att ha kalendern tom också.

Tänker umgås så mycket som möjligt med min vackre make, kanske läsa lite, mysa en massa med katterna och se ngn bra film.

 

      

 

 

 

 

 

 

Av Vivi - 29 oktober 2010 09:15

Vår våg är lynnig som tusan och det är sällan hon gör som man vill ...

Man kan vara duktig som tusan och ändå rör hon sig inte en millimeter, eller så kan man strunta i att träna helt, äta lite godis och då väljer hon att röra sig en halv millimeter nedåt !

Idag verkar ha varit en bra dag för henne för snällt nog så hade jag nästan gått ned ett kilo jämfört med förra fredagen. Det verkar som mitt minskande av socker & kohydrater har gett lite resultat, känns mycket uppmuntrande.

Däremot ska jag nog vara lite försiktig med att dansa av glädje för hon kommer säkert vara sur nästa vecka igen och aktar jag mig inte kanske hon börjar röra sig uppåt igen. 

  

 

Tänkte delge er lite av mina "istället för godis"-tips och

"mindre kolhydrater"-tips!

 

Socker & sötsug!

Iställer för godis på helgen köper jag naturgodis!

Istället för chips så ska vi ha grönsaksstavar med dipp

(gjord på lättcremefraiche) i helgen!

Jag har alltid lite nötter hemma för att klara kvällssuget!

Drick mycket vatten!

Extra tuggummi kan vara en räddare i nöden tillsammans med läkerol!

 

Kolhydraterna!

Vi äter fortfarande pasta ibland,

men bara några gånger i veckan istället för 2 ggr om dagen.

Jag blev faktiskt inspirerad av Zarah-Lou och äter tacos i salladsblad

Jag gör också en del omeletter till middag.

Frukost är inte så svårt utan bröd, det blir musli, smoothie och ägg!

 

Ikväll blir det tacos igen !!

    

 

 

 

 

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards