MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Vivi - 31 augusti 2011 21:15

Jag skojade inte när jag skrev att jag hade mycket foton ....

  


Jag är ju så dålig på namn, men jag hörde en tjej beskriva dessa djur som

"en blandning mellan hare & rådjur"


Detta djuret vet jag är en get *stolt*  

 

Tycker dessa foton blev så roliga.... 

 


Järv 


  Nalle!  

Av Vivi - 31 augusti 2011 10:15

Surikat är ett av mina favoritdjur, de är vansinnigt söta,

men väldigt svåra att fånga på bild ...  


Kommer inte ihåg namnet, men det var en slags vildhund. 

Påminner en del om vår rödräv.  

Vid bråddjupet har de pingviner, sälar & sjölejon

   

Den nya linbanan ger dig inte bara fin utsikt över djuren...


Bergsgetter 


Svensk savann...   

Kattdjuren är nog ändå våra favoriter,

här nedan har ni snöleopard, tiger & lejon

     


Flåt älskling, men var bara tvungen att lägga upp detta fotot      

Av Vivi - 30 augusti 2011 21:17

Saker som kan få mig att fnissa en regnig dag....


När vi var på vår lilla roadtrip körde vi igenom två orter

som jag tycker är värda att nämnas här,

Prästköp  som följdes av Hålköp!

Kanske var vi bara övertrötta, men jag och maken hade en hel del roliga diskussioner huruvida det var bäst att köpa en  präst eller ett hål eller om man kunde kombinera genom att köpa ett hål med en präst i....

  


Såg en väldigt rolig översättning nyss...

I Austin Powers Goldmember kallas sig Austin "Sexy Beast"

den svenska översättningen ?

"SEXBYTTA"

Kan någon tala om för mig vad en sexbytta är??!!

  

Nästan lika kul som Pulpfiction med norsk text där de översatt

"Get the fuck out of here" med " Renn iväg nu gutter"


Jag säger då det ....

Kan ni några roliga översättningar eller ortsnamn ??

Av Vivi - 30 augusti 2011 10:00

Efter en väldigt mysigt vistelse i Söderköping (som jag som sagt absolut vill besöka igen) så åkte vi vidare norrut. Trots att jag gjorde mitt bästa för att lura & distrahera kunde han ganska snabbt gissa att det var kolmården vi var på väg till.

Vi hade otrolig tur med vädret, sol hela dagen och det var jättemysigt att strosa omkring och se alla djuren.


Mina bästa tips för Kolmårdenbesökare är:

-Åk den nya linbanan Safari, man får inte längre köra in bland djuren utan nu får man åka linbana över dem istället, bättre för både djur & miljö!

-Det finns en massa mat på Komården, men den kostar ju lite. Ett bra tips är att ta med en matsäck eftersom det finns många fina picnic-ställen.

-Förboka biljetter till delfinshowen om ni vill se den, det blir lång kö.

-Du kan även förboka biljetter till inträde & parkering.

-Ha ett par riktigt bekväma skor, man går mycket.

-Lägg den extra hundringen på ett besök på tropikariumet precis vid entrén,

det är värt ett besök!


Eftersom jag har tagit alldeles för många foton på alldeles för söta djur så får jag nog visa dem i omgångar    


Väldigt exotiskt djur, men maken tog detta fotot och jag tyckte det var så fint !

 

Savannen!

 

Strike a pose

 

Apor är ju bara för härliga !

   


Som en riktig paparazzi fotade jag mitt i lunchen...   

To be continued....

Av Vivi - 30 augusti 2011 09:00

Sicket väder, det blåser & regnar här i väst ett riktigt hösttungt väder och jag vet inte om jag är riktigt redo för hösten ännu.

Det har regnat så mycket i natt att vårt vattenspel nästan svämmat över och det krävs en en del vatten för det.


 

Kanske kan man snart simma till jobbet, det vore ju bra för både miljön och fysiken. Åh andra sidan har jag nog aldrig simmat längre än 1500m i sträck .....

20 000m kan bli lite mastigt då   


Det är bara andra dagen efter semestern och redan längtar man hem, det är alldeles för lite att göra här & alldeles för mycket "mysahemma"-väder ute.

Nej... tänk att vara hemma, uppkrupen i vår stora fotölj med en bra bok, en kopp thé och en mysig pläd över knäna.


Varför inte en sådan här pläd, jag har en grå sådan och de är urmysiga !!

Bara 149kr på Rusta just nu !


TEDDYPLÄD







Av Vivi - 29 augusti 2011 16:15

Jag måste bara visa er ....

När jag var i Lidköping visade Zandra mig världens härligaste butik, Nostalgeek!


 

 

Fullt med villha-saker och ser ni oldschoolgrillen ned till höger ?   

Här hade man ju kunnat spendera en hel del pengar!

Rekommenderar ett besök om ni är i Lidköping, 

ägaren ska dessutom eventuellt öppna upp en liten milkshake-bar

i anslutning till butiken.

Själv blev det en liten present till min lillasyster, ett par riktigt snygga drinkunderlägg och ett par "raggartärningar"

som extra present till maken.


Vår Volvo är "Pimpad"   

  


Nästa gång blir det kanske en sådan här....

Snälla älskling, en sådan kan jag väl få ha i köket 

  

Bild på Kit-Cat Klocka



Av Vivi - 29 augusti 2011 13:02

Dagens tack:

Till alla ni läsare & fina bloggisar som läst & kommenterat mig under min semester, tack för att ni finns kvar.


Dagens fråga:

Vad tycker ni om första arbetsdagens efter semestern ?

Själv kan jag ibland tycka det är rätt skönt att vara tillbaka i rutiner igen, även om jag säkert kommer längta efter semestern snart igen.   


Dagens recept:

Igår bjöd jag familjen på Chokladälskarens tårta, en favorit till kalasen!

 


Dagens tips:

Köpte detta rivjärn när vi var på IKEA sist, riktigt bra att riva bland annat ost med all ost samlas i rivjärnet och sedan är det lätt att strö ut .

STRÅLANDE Rivjärn med behållare, vit, mörkgrå Höjd: 18 cm


Av Vivi - 29 augusti 2011 11:15

Efter en härlig torsdag i Lidköping satte vi oss i bilen på fredagen för att fortsätta mot hemligheter i Söderköping. Det är en stad varken jag eller maken varit i förrut så han hade ingen aning om vad vi skulle hitta på.

Jag tror jag faktiskt visar er först och berättar sedan...   


En ursöt idyllisk liten stad

 

Med en vacker å som rinner genom staden


Sedan ligger ju Söderköping precis vid Göta kanal! 


   

  Vårt första stopp efter lite strosande var glassrestaurangen Smultronstället!

      

Efter det checkade vi in på Söderköpingsbrunn, vårt rum var så fint !!!


Utsikten från vårt rum ! 


Jag kan verkligen rekommendera Söderköping, vi kommer definitivt åka tillbaka dit! Själva staden är ursöt med massa gamla vackra hus & söta butiker, den ligger ju dessutom otroligt vackert.

När vi återvänder kommer jag vilja besöka både glassrestaurangen (som hade många goda glassar och trevlig personal) och hotellet Söderköpingbrunn igen.


Det bästa med vårt boende var nog maten! Visst var rummet urmysigt & fräscht, kakbuffén helt otrolig och spa:t okej, men maten var över all förväntan.

Jag  hade bokat ett romantikpaket där en femrättersmiddag med två glas vin ingick. Kvalitén på maten var fantastiskt och det är nog en av de godaste middagar jag någonsin ätit! Så här såg den fantastiska menyn ut:


Laxtartar

Hummer- & kräftterrin

Kalv (jag fick röding)

Ostar

Fläderblomsparfait

 

Kan verkligen rekommendera er att åka till Söderköping, äta glass på smultronstället och bo på Söderköpingsbrunn!


Två nöjda Söderköpingsturister!

 



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards