MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Romantik i kubik

Av Vivi - 8 september 2011 12:00

Inte nog med att jag är fyndig, jag kan rimma också ....

  

Tre tips i romantikens tecken,

något att krypa upp med i soffan en regnig höstkväll!


Water for Elefants

 

En ung man börjar av en slump arbeta på en cirkus där han inleder en förbjuden kärlekshistoria med gift kvinna vars man är svartsjuk

och väldigt farlig.


Denna film innehöll egentligen allt jag hade kunnat önska: romantik, spänning, en bra historia.... ändå nådde den inte hela vägen fram, den var bra, men inte så bra som jag hade hoppats.

3 tassar av 5.

 

 

Red Riding Hood


Den lilla byn lever i skräck för den farliga vargen eller snarare varulven.

Vem är han och hur dödar man honom,

är en ung kvinna den enda som kan stoppa honom ?

 

Denna filmen hade precis som filmen ovan en potential att bli riktigt riktigt bra som en modern Rödluvan, tyvärr var den bara bra.

Den har dock lite av den där mystiken jag älskar och för det får den:

3½ tassar av 5 !

 

 

En dag !


Den 15 Juli 1988, två personer möts och deras livstrådar vävs samman.

Vi får följa deras liv år efter år, 15 Juli 1989, 15 Juli 1990 osv.

Deras separata liv, deras vänskap och deras kärlek.


Det som var viktigast för mig när jag läste denna boken var frågan

"får de varandra i slutet?"  Den frågan gör faktiskt denna boken väldigt spännande. Den har vissa sega partier, speciellt i mitten,

men den är i stort sett riktigt bra !

4 tassar av fem !

 

  

 
 
Zandra

Zandra

8 september 2011 12:10

Water for elephants vill jag gärna se, fast samtidigt inte. Enligt Djurens Vänner blev elefanterna som var med i den filmen fruktansvärt plågade :/ Så jag känner lite att jag vill bojkotta den.

Red Riding Hood har jag sett. Jag tyckte den var otroligt vackert filmad, men var tyvärr väldigt besviken på skådespeleriet.

En Dag lyssnar jag på på ljudbok just nu. Är inte jätteimponerad än så länge. Men som du säger, man vill ju veta!

http://drak.bloggagratis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

8 september 2011 12:15

Åh ja verkligen!Kanonställe!Man tror man är ensam om en sak o så visar det sig att alla gått igenom det,tror man behöver höra sådant;)
Ja haha det gör han säkert, smart unge den där Alfred;)
Ok,nä det är nog ett slit jobb kan jag tänka mig. Jamen är det bra betalt så kan man stå ut;)
Red Riding tyckte jag avr riktigt bra;)Har sett mängder med filmer det sista så borde nog göra ett mega inlägg!

http://hummingbird.blogg.se

 
Zandra

Zandra

8 september 2011 13:18

Hihi, ja vilken tur att den lilla glada gubben kom tillbaka! :-)

Just nu jobbar jag på slappandet du ordinerade ;) Sitter i soffan med laptopen i knät och bloggar ^^ Ska förbereda ett inlägg till lördag nu också. Men äventyret har inget med min födelsedag att göra. Det har med tåg att göra. Förvånande va?! ;)

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

8 september 2011 13:25

Vet inte om du vill se, för det är hemskt. Men här är en länk till en sida som visar hur elefanterna egentligen tränades:
http://www.monofeed.com/item/show?id=809941&t=filmstjarna-fran-water-for-elephants-misshandlad

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

8 september 2011 13:27

Det är inte hemligt egentligen, tänkte bara spara något och inte blogga om allt på samma dag :) Men för dig kan jag berätta så du slipper vara nyfiken! jag ska jobba ideellt för Nässjös Järnvägsmuseum på en resa de gör till Helsingborg. Med gammalt lok och gamla vagnar!

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

8 september 2011 13:27

Och som tillägg. Det är inte jag som ska köra. Men jag hoppas få provköra i alla fall! :)

http://drak.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

8 september 2011 17:25

hihi javisst var de så Johanna hihi! :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

8 september 2011 18:50

Åh, synd att the red riding hood inte var bättre. Såg trailen och har verkligen velat se den sen när den kom ut, trodde det kunde vara en riktigt bra film. Skall självklart se den ändå, den fick ju ändå 3 och en halv tass! Haha.
Ha det bra!
Tack för din kommentar förresten! Roligt att din chef låter dig blogga på arbetstid :)

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Eleonore

Eleonore

8 september 2011 19:40

Den boken vill jag läsa, hört mycket bra recensioner från nära och kära som läst den :D
Kom du iväg på Zumban? Jag kom iväg och det var otroligt kul, jag har hittat min träningsform! Svettigt värre var det :D
Hoppas du kommer gilla jordnötskakorna om du bakar dem!

http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

8 september 2011 19:47

Ah men hörru smart idé där,nominering;)Japp skall lägga upp alla filmer jag sett det sista o betygsätta;)Jag läste myyyycket böcker innan jag fick Alfred nu finns inte tiden. I sådana fall på natten när jag inte kan somna eller när han sover, men då är det tusen andra saker att göra,hehe..
Annars vad skall ni göra för kul i helgen?

http://hummingbird.blogg.se

 
malin-helena

malin-helena

8 september 2011 21:51

Aww, vad snäll du är!! hihi.. ;)

Jag håller faktiskt på att läsa Water for elephants just nu. Har inte kommit in så jätte långt än. Men jag återkommer om den är bättre än filmen eller inte. Måste bara se filmen med också. ;)

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
linda - en vimsig mamma

linda - en vimsig mamma

8 september 2011 22:36

japp jag skulle aldrig våga t saxen och klippa dom för då skulle dom ha öron och allt av klippt...så mycket enklare med trimmen! kram

http://holen666.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards