MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Et steg fram & två bak...

Av Vivi - 9 september 2011 11:08

Man blir ju lite trött...

En manlig Tv kanal vill de ha, där ska det visas speedway, venteskapsprogram,boxning...ja allt sånt som inte finns någon annastanns ?

För vi har ju inte sportkanaler...

Tydligen ser man inga vetenskapsprogram på discovery....

 

Ulf Brunnberg som förespråkar detta tycker ju att alla kanaler i dag är "tjejkanaler" som bara visar inredning, matprogram och annat "tjejigt".

För det är ju klart att killar inte gillar matprogram!

Det finns ju i princip inte några tjejer som kollar på sport!

 

Undrar hur han ska gå till väga med denna fantastiskt kanal,

ska det blir som en slags herrklubb, ska det kanske krävas hemliga manliga lösenord för att få titta ?

 

Man blir lite trött när sådant här dyker upp i debatter

och ännu mer trött blir jag när jag läser detta stycka ur artikeln:

 

"Det du föreslår är ganska kontroversiellt.

Är du beredd på att ta debatten?


– Det har jag gjort redan. Det kommer fram tanter när jag handlar, som säger ”fy fan vad bra att du sa det där. Det är så jävla tjatigt, det där feministsnacket”. Även kvinnor tycker det."


Vet ni ... det hade varit mycket lättare att inte vara feminist

om det inte fanns så många korkade människor !

    


 

 


 
 
malin-helena

malin-helena

9 september 2011 13:09

Så trött på att det ska kategoriseras "tjej" och "kill" saker??
Så om man är man och gillar inredning då? Elle kvinna och ääääälskar vetenskap?
Jag tycker själv det är roligt med vetenskaps och historie program. Är jag då egentligne en man för?
Uhh..
De visar ju både bra program och skit på alla kanaler. Tycker det nog borde finnas nog av dem för att täcka alla läggningar, kön och åsikter..

Ja, det är jobbigt att vara vettig bland alla korkade människor. ;) hihi...

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Kashaya

Kashaya

9 september 2011 15:06

Suck vad korkade människor det finns...

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
Hanna

Hanna

9 september 2011 18:51

Herregud! Det är ju fan det dummaste jag har hört i hela mitt liv! Jämställdhetsfrågorna handlar ju om att integrera könen inte segregera dem! Det är ju det som gör att de liknar jämlikhetsfrågorna! >_< Ibland blir jag bara så trött. Fast att du lyssnar på barbiegirl är ju inte ojämställt på något vis, alla människor skall få ha sin musiksmak och klädsmak utan att det nödvändigtvis behöver innebära att du är på ett visst sätt.

Sv: Jo, visst är det bra med fler jobb och jag kan hålla med om att restauranbranschen är ett ställe där det är mycket slitjobb. Men det kan ju vara bättre med ett sådant jobb än inget jobb alls :) Och jag skall nog ta och se på den där red riding hood snarast så att jag kan ge den min egna bedömning! :)

Ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

10 september 2011 21:10

Ja du, den där Ulf Brunnberg säger så mycket konstigt. Han förespråkar ju barnagan med. Han menar att ingen unge mår dåligt av att bli lite daskad då och då. Lite trist för man trodde ju han var en hygglig prick. En herrkanal? Det finns ju redan om man ska säga att såna saker är killsaker..

Hoppas du blir av med förkylningen innan den ens bryter ut. Inte kul att vara sjuk. Min förkylning börjar övergå i hosta nu :(

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

11 september 2011 22:21

Men vilka helt otroliga idioter det finns!

http://jennyelin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards