MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Myshelg!

Av Vivi - 12 september 2011 10:15

Det har varit ganska fullt upp de närmaste helgerna & vi har en hel del planerat även framåt, men denna helgen har vi tagit det ganska lugnt.


Vi var iväg i lördags på en namngivningscermoni, första gången jag varit på en sådan och det var jättefint! Lille söte A firades med vacker sång, massor av kakor & fina paket. Själv har det blivit nästan en traditon i vår familj att ge bort speldosor på dop så jag köpte denna söta lilla speldosa tillsammans med en mjuk liten skallra.


 Istället för kycklingar var det nyckelpigor på dosan som

dansade/snurrade när man spelade på den.  


Senare på kvällen så lagade jag en tvårätters till mig & pojken, det blev en något udda kombination med laxbakelse & äppelpaj, men gott var det!

Lovar att lägga ut recept & bilder för laxbakalsen var en riktig hit, men den passar nog egentligen bättre som förätt än huvudrätt !


Igår blev det ett par avsnitt av Bevvan, en promenad i solen, lite plockande av ekollon (hela gräsmattan är full av dem *suck*) och en kattpromenad.

Helgen har verkligen varit ovanligt mysig !


 

Hur har er helg varit ?

 


 
 
Jenny

Jenny

12 september 2011 12:38

Låter som en urmysig helg. Själv har jag städat och pluggat tyska hela helgen :P

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
malin-helena

malin-helena

12 september 2011 12:39

Åh, vilken härlig helg du verkar ha haft. Bara roligheter och mys. Precis så man ska ta hand om sin lediga tid. :)

Fint med fika. ;) Själv har jag och en av tjejerna på jobbet kommit överrens om att vi ska dra ner på fika nu. Komma i fas igen efter semestern, så ingen fika förens på fredag då vi ska ha en liten tjejkväll. ;) haha..

Tyvärr tycker jag inte att helgjobb gerså mycket extra. Hotell och Restaurang ger inte så bra OB tillägg.. :/
Men det är väl några få kronor mer i alla fall.

Men nu ska jag slita mig från datorn och städa golven här hemma. :)
(stort behov)

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

hampus60

12 september 2011 17:01

Hej, jag har varit runt och tittat på tjejbloggar. Tänk så olika och trevligt ni lever. Här har Du ett litet tips.
http://drak.bloggagratis.se/
och
http://data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-646b3bba6cdca277d41ae022e789f4e94e6c96c318dd5.jpg/version-90dadc216a587d7ed46ddc2a153b0985/

Vivi

13 september 2011 08:14

Tack så mycket Hampus! Lite roligt att du tipsar om drak.bloggagratis eftersom jag faktiskt känner henne :) hon är min bästis bloggis :)
Ska kolla in den andra bloggen också ;)

 
Ingen bild

hampus60

14 september 2011 15:36

- Du Håll nere "Alt" och backa med vänsterpil när Du kollar länkarna på Passagen.
Jag skrev så här till Din bloggkompis.
Din första sida på bloggen heter sida-88, det var som sjutton vad produktiv Du varit.
Känns lite underligt att följa en ung tjejs vardag när man har en dotter som åkte till Lund och sen till Luxemburg och gifte

sig. Inte fick man följa hennes vardag.
OK trevligt Du bjussar på Dig själv. Det skall erkännas att jag bara tittat runt lite men jag får berömma Dig.
Missvivis en hälsning till Dig också: Du skall ha beröm ocksså.
Det kanske är dags jag presenterar mig lite bättre. Därför har jag lagt upp länkarna ovan och får väl säga att jag som

pensionär blivit lite datanörd och koncentrationen har hamnat på s.k - HTML-redigering. Det är kul och jag har ett konto

hos Passagen som inte kostar något så länge som man dras med reklamen (poupfönstret). Jag har lärt mig mycket men

saknar sådan inspiration och upplevelser som Du har, så det blir ingen avancerad hemsida.
Men kul är det och i länkarna kan Du bl.a se hur man laddar upp filer till Passagen.
Mitt jobb har varit miljöskyddsinspektör i Skåne och är uppväxt i Gävle där vi firade 50 år från examen i maj 2011. Hela

klassen, 16 pers, ställde upp och alla va jättemysiga att träffa.
För att beskriva HTML-redigering i enklaste form lägger jag in några formler på länkarna som är överst på sidan.
Hälsningar Anders
Min sida för er båda nedan uppladdad på Passagen: http://hem.passagen.se/osbydata/pics/ommig.htm

 
Ingen bild

hampus60

14 september 2011 19:49

Bra Du redigerade. Hoppas Du fann Harry B. också.

Vivi

15 september 2011 08:11

Hmm tack, men jag har inte redigerat ngt, men tack ändå! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards