MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

No more sugar honey !

Av Vivi - 26 september 2011 10:30

Idag kör jag igång *pepp pepp*, sockerfritt i en månad, minst! Kan jag så håller jag ut tills den 5 november.

Honung är tillåtet, även produkter som bröd , pasta osv som innehåller socker, men inga snacks, kakor, godis osv.

Jag ska t.o.m göra ett försök att skippa sockret i kaffet.   


Jag hoppas få bort mitt sockerberoende

Jag hoppas min hy blir lite bättre (den är just nu katastrof,

den har inte varit så här illa sedan tonåren då jag åt roacutan)

Jag hoppas gå ned något kilo

Jag hoppas min kropp kommer må bättre

Jag hoppas få mer energi

och jag hoppas hoppas hoppas mitt självförtroende klättrar.


Ärligt talat måste jag göra något...

Jag vet att detta inte löser alla mina problem, men jag känner att min självkänsla är ovanligt låg just nu. Det är det där med finnarna som väcker upp en massa gamla jobbiga känslor.

Men men, som tur är så är faktiskt inte utseendet lika viktigt för mig som för ett par år sedan och tar jag ju tag i saken!

*Pepp pepp*


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures,

 
 
malin-helena

malin-helena

26 september 2011 13:03

*pepp peppe PEPP* Jag peppar dig som bara den här borta! :) Och jag vet att du kan klara det.

Jag har faktiskt haft exakt samma problem de senaste månaderna, med hyn. Min hy har också blivit som den var när jag var i tonåren, en katastrof!
Jag försöker tvätta ordentligt och använder olika produkter. Blir bättre någon dag ibland med hela ansiktet, skuldrorna, fram mellan brösten och ryggen är hemska. :(
Har till och med haft problem med små kvisslor på låren. :S
Jag tror också dock att maten kan vara en del av lösningen. :)

Jag hoppas och TROR verkligen att du kommer må mycket bättre om någon vecka!
Och det du sa med träningen.. Kommer du igång med någon promenad i veckan så är det jätte bra! Tänk alltid på vad du gör, och var stolt över det.
Inte det du inte gjort, för det går ändå inte ändra på. :)

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

26 september 2011 15:45

pepp pepp pepp!! det klarar du!! kram

http://www.ka-os.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards