MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2011

Av Vivi - 7 september 2011 08:45


Okej dags att ta med dig pjäxorna till helvetet och se upp för flygande bacon

för nu har det hänt...

Vivi har tränat och vad som är ännu mer förvånande är att hon gillade det !!!

Jag har visserligen ont på ställen jag inte trodde jag hade muskler på,

jag har sträckt min rygg och jag hade väldigt svårt att hänga med i alla rörelser trots att de var långsamma, men jag hade faktiskt roligt.

Jag ska försöka pröva ett pass till denna veckan och vem vet,

kanske jag tillochmed köper ett träningskort!

  


Träning VS Choklad 1-0

 

Av Vivi - 6 september 2011 22:00

 

Kommer ni ihåg de där roliga historierna....

"Hur många xxxx (t.ex. norrmän) krävs det för att byta en glödlampa"

Jag har aldrig förstått att de faktiskt är verklighetsbaserade...

Jo, jag är ganska säker på att de är det !

Jag har nämligen varit med om det ....

 

Hur många tjänstemän krävs det för att byta ett lysrör?


Svar: 4-5st


Tjänsteman1 (jag) har problem med ett lysrör och hör av sig till tjänsteman2. Tjänsteman2 visar sig ha semester, då får jag höra av mig till tjänsteman3 !

Tjänsteman3 har ej befogenhet att beställa lysrör, han ber tjänsteman4. Tjänsteman4 beställer lysröret, men anser att det inte ingår i hans arbetsuppgifter att sätta in lysröret så han ber tjänsteman nummer 5....


Är det konstigt att vissa saker går lite långsamt i Sverige idag ?

  






Av Vivi - 6 september 2011 15:15

Ännu en video med humor,

lyssnade riktigt mycket på Blink 182 ett tag !

  

Av Vivi - 6 september 2011 11:48


Vet ni, jag är helt tokigt sugen på Sushi!

Min tonfiskgryta är inte alls lika lockande som Sushi just nu ....

Det är vid sådana här tillfällen det är lite tråkigt att jobba en bit bort från civilisationen och dessutom bara ha 30 minuters lunch ....


Mmmmmmm.... vill ha !!

 

Av Vivi - 6 september 2011 08:45

Dagens stripp:

Jag verkligen älskar Peekaboo....

 

Dagens idiot:

Jag är ledsen, men att pierca öronen på sin ettåring "för att det är tradion och för att hon ska slippa ta den smärtan i framtiden" är så fruktansvärt idiotisk. Man blir bara ledsen och trött, skärp dig människa !


Dagens plan:

Idag kanske jag faktiskt tar tag i träningen, idag kanske jag faktiskt ska ta mig till ett gym och pröva på ngt som kallas Body Balance... det är planen iaf.


Dagens erkännande:

Jag vill inte ... vill inte !!!! ...men ändå måste jag erkänna:

sommaren är över, hösten har börjat....   

 

Dagens foto:

September 2009

 



Av Vivi - 5 september 2011 12:00

Ja vet, visst är jag fyndig, om ni läser nedan så ser ni precis hur otroligt fyndig jag är med min rubrik.

  

Jag läste nyss en artikel i AB om en kvinna som nekas operation för att hon röker, diskriminering säger hon, PYTTSAN säger jag!


Enligt artikeln handlar det faktiskt inte om att sjukhuset tvingar henne att sluta röka för alltid, men ett par veckor innan och efter operationen får hon inte röka, detta för att det ökar riskerna för blödningar.


Jag inser hur svårt detta måste vara för henne och jag inser att riskerna för en blödning som leder till dödsfall kanske inte är jättestor, men ärligt talat....

Jag kan faktiskt känna att om man (man=staten=skattebetalare=jag) lägger ned en massa pengar på en operation så förväntar jag mig ett visst ansvarstagande från patienten. Det enda jag kan hålla med kvinnan i artikeln om är att hon borde fått förslag & hjälp med hur hon skulle sluta röka.


Det är klart att alla människor har rätt till vård och hjälp, men även en drogberoende person tvingas vara ren en viss period om det inte är något akut.


Vad tycker ni ? Gör sjukhuset fel ?

 





Av Vivi - 5 september 2011 10:30

Bara en liten tanke så här en väldigt grå & regnig förmiddag....


Det är oftast vädret vi börjar prata om med våra jobbkollegor på morgonen eller det man artigt konverserar om med en helt ny bekantskap eller en kund du träffar första gången. Ett ofarligt ämne som nästan obligatorisk ska betas av.


På något sätt har man fått höra att man diskuterar vädret för att det är ett ofarligt ämne. Man säger också att det är väldigt ytligt att prata om vädret, något man gör med ytliga bekantskaper,  ändå upplever jag att detta är något man pratar väldigt ofta med med alla


Det är ju faktiskt så att i ett land som Sverige med mycket väderomslag så påverkar vädret oss väldigt mycket, speciellt dåligt sådant.

Dåligt väder kan orsaka skador på våra hus, det kans göra oss försenade till jobbet och framförallt så blir många deprimerade av längre tid med regn & rusk. Kanske inte så konstigt att vi faktiskt pratar om vädret ganska ofta, det har nog större betydelse för oss än vi tror.


Snö, halka, översvämningar, regn, blåst och blixtoväder...

vi har ganska många dåliga väder att diskutera!

 



Av Vivi - 5 september 2011 10:00


Gillar blandningen av Dido & Eminem

& gillar verkligen videon ! 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards