MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2011

Av Vivi - 2 september 2011 09:00

 

Idag vill jag säga GRATTIS till världens bästa Karin!

Jo jag är ledsen ni andra Karin:ar, men hon är faktiskt bäst!

 

Hon är en superbra matte, en av världens finaste vänner,

en mycket bra flickvän

(okej detta vet jag kanske inte av PERSONLIG erfarenhet   )

och helt enkelt en fantastisk människa !

Hoppas du får en toppen födelsedag!!!

 

 

Av Vivi - 1 september 2011 15:45

Efter jobbet idag ska jag inte hämta maken som jag brukar, nej jag ska helt själv åka och handla, köra hem, laga mat, äta mat och först lite senare ikväll ska jag hämta ett styck make. Detta eftersom han har någon slags midadgsgrej med jobbet och i morse sa jag glatt att jag kudne hämta honom så han slapp ta bussen, det är liksom så att han har några hämtningar innestående....


Vet inte om jag redan har skrivit om detta, men min make är rena rama riddaren!

(Han kallar det toffel, men riddare har ju en mycket bättre klang)

När hans dam är i nöd kommer han på sin skinande "häst" (=vår f.d Opel),

men vad nöd innebär tolkar man ju lite olika .....


Två exempel:

 

Nöd 1) Okej här var det lite nöd. Vi hade varit ute och kvällen slutade med att en viss person fick lite mycket dricka och hade lite problem att ta sig hem på bussen (japp jag vet att du läser söta J    ) så då plockade lilla jag upp telefonen och 40min & nästan 4 körda mil senare dök min riddare upp.


Nöd 2) Okej, denna gången får jag rääääätt mycket pikar för där hemma...

Jag hade varit ute med mina kompisar och skulle sova över hos en av dem, problemet var att mitt festhumör tog slut innan deras. Nu var ju det egentligen inget problem då jag fick en nyckel, men när jag väl satt där i den tomma  lägenheten så blev jag väldigt ensam....

Väldigt!

Plockar återigen upp telefonen och konversationen blev ungefär denna, abra väldigt mycket längre efter som jag hade lite svårt att säga vad jag egentligen ville   :

Jag: Heeeej...vad gör du , sover du ?

Make: Jo jag har precis gått och lagt mig.

Jag: Ahhh mmmmm, happ!

Make: Har du haft kul?

Jag: Jo..... men nu är jag alldeles ensam, de andra festar fortfarande & jag tröttnade. Är hemma hos D men hittar inga lakan eller ngt, känner mig lite ...ensam.

Make: Jaha....men hon kanske har lakan och sånt i ngt skåp, du kan ju kolla ?

Jag: Mmmmm jooooo.... kanske .... *suck*

Make: Vill du att jag hämtar dig?

Jag: Åhhh vad du är snäll!!!


Japp ....jag är helt klart skyldig honom ett par hämtningar !

 

Min riddare! Älskar dig !

    

 


Av Vivi - 1 september 2011 13:15

Okej här kommer de allra sista djurbilderna på ett tag, jag lovar !

Dessa är från Tropicarium som ligger precis vid ingången till Kolmårdens djurpark. Jag rekommenderar ett besök där, favoriterna var nog rummet med småsöta apor som hoppade omkring löst & poolen med rockorna.

Det enda jag hade önskar var att vissa djur hade kunnat få lite mer yta....


         

Av Vivi - 1 september 2011 10:00


Listor & utmaningar är ju en himla rolig grej,

speciellt för någon så uttråkad som jag,

så jag tänker göra en liten lista på mina 10 favorit musikvideos!

 

Man kan väl inte låta bli att gilla Katy Perry.

Jag gillar verkligen både henne & hennes musik.

Denna videon är ju så härligt 80talig på alla sätt, 

älskar den !

Av Vivi - 1 september 2011 08:30

Dagens stygga:

Seriösa köpare & säljare på tradera, om man budar på ngt så betalar man! Om man lägger ut något så skickar man faktiskt varan till den som köpt, är det så svårt ?


Dagens film:

Vi såg Limitless igår, helt okej film, väldigt bra handling, men trots det nådde den inte riktigt ända fram för mig. Den är dock helt klart sevärd !

Tre tassar av fem !

 

Dagens stripp:

  

Dagens snygging:

Nu har denna snygga omlottklänningen kommit ut i butik, finns på Lindex för 299kr.

Lindex Shop Online - Klänning

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards