MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2011

Av Vivi - 28 september 2011 10:00

Jag har fått lite frågor om det fantastiska SPAerbjudandet

jag skrev om igår. Jag får väl ge er lite mer information  

 


Paketerbjudandet med övernattning, julbord, frukost & tillgång till SPA för 900kr finns på Rusthållargården. Detta är dock ett begränsat erbjudande och gäller bara den 25 november. Du kan däremot boka paketet höstvärme för 1295kr där det ingår en trerätters middag!


När jag ändå är igång tipsar jag om lite andra

bra hotellerbjudanden jag hittat:


Idalagård, Myspaket 1890kr för 2 personer (tors&fre).

Det ingår italienskmiddag, vin, övernattning & frukost!


Vann, lilla SPA paketet 1195kr/person 

Det ingår övernattning, tillgång till SPA, tvårätters, frukost och 10% på valfri SPA-behandling


Ronnebybrunn, Classic SPA 1295kr /person.

Det ingår övernattning i juniorsvit, frukost, trerätters, 25minuters behandling & tillgång till SPA. Riktigt bra erbjudande!


Brunnbygård, romantiskweekend 1345kr/person.

Det ingår frukt & vin på rummet, trerätters, övernattning & frukost, tror även tillgång till SPA ingår.


Söderköpingsbrunn, Brunns weekend, 1475kr / person.

Det ingår kakbuffé (den är himmelsk), trerätters, tillgång till SPA & frukost.

Här var jag & maken i somras och de var riktigt mysigt och de hade fantastisk mat!


Sedan finns ju även Lögnäs som jag nyligen skrivit om, inte världens lyxigaste, men ett väldigt prisvärt boende med otroligt mycket charm !


Hoppas ni hittar något ni gillar!  En sådan här weekend kan ju vara en bra present eller julklapp till dig själv eller någon du tycker om!Och om någon av er bokar in Rusthållargården den 25:e så får ni hojta till.

   

 



Av Vivi - 27 september 2011 15:15

När man hittar ett hotellpaket med julbord

och tillgång till SPA för 900kr,

så tycker man ju att man kan unna sig en eller två SPAbehandlingar....

Hrm...

 

Nästan 1500kr senare så har jag beställt

1st ansiktsbehandling

Ögonbrynsplock & färgning

1 st rusthållarkur

2,5 timmars lyx....

 

Jag tänkte nu skriva varför jag var värd detta

och jag tänkte skriva en massa "OM jag ..."

Men ärligt talat, man borde bara helt enkelt kosta på sig att säga:

 

För att!


 

 

 

 

Av Vivi - 27 september 2011 11:32

Vi fortsätter väl på temat

  

Älskar denna strippen, Elvis rockar !

 

Av Vivi - 27 september 2011 10:15

I morse var jag riktigt trött när jag steg upp.

Jag blev dessutom lite tröttare när jag läste ABs artikel om hur lite löneskillnaderna mellan kvinnor & män har ändrats de senaste åren,

tröttast blev dock när jag läste de två blogginläggen som rörde artikeln där de pratar om "feministernas myter".

*suck*   


Visst kan jag hålla med om att artikeln & siffrorna säkert inte tar hänsyn till att kvinnor jobbar med deltid, är hemma oftare med sjuka barn osv osv.

Jag tycker heller inte att alla arbeten ska ha lika lön utan naturligtvis att man ska ha betalt för arbetsinsats.

Däremot tycker jag nog tycker jag att t.ex en föreskolelärares (kvinnodominerat yrke) insats är mer värd än en militär (mansdominerat yrke) som tjänstgör i Sverige under fredstid!

Att skillnaderna finns kan väl ändå inte någon förneka !


Och låt mig fråga er ...varför är det så att kvinnorna oftast jobbar deltid eller är hemma mer med barnen ? Jo för att generellt sett tjänar mannen mer och familjen tjänar då mer på att kvinnan är hemma. 


Feminismen behövs!

Det handlar inte om manshat, det handlar inte om  att vara radikal eller överdriva utan om att jämna ut de skillnader som finns i yrketslivet som faktiskt beror endast på könet.

De (oftast män, men även vissa kvinnor) som säger att dessa skillnader inte finns är blinda eller helt enkelt  fega.


 




Av Vivi - 26 september 2011 15:00

Jag skriver ju lite slarvigt ibland ...

och det händer att jag talar innan jag tänker...


Jag och pojken pratade häromdagen om tidsresor

och hur tiden går saktare kring saker med stor massa på grund av ...

 ja just det ....


"...tiden går ju saktare då på grund av att den har så stor massa,

det beror ju på graviditeten!"


Kan tala om att jag pratade på en bra stund om graviditeten 

innan min make knäckte sig och rättade mig..... 

"Gravitation älskling, gravitaion"

  

 

 

Av Vivi - 26 september 2011 14:05

 

Veckans tips får bli Lilla fjärilen design,

ett företag som gör "fylla i"-böcker & fina vykort, 

böckerna är verkligen perfekta presenter !

Jag har gett böcket till både familj & vänner

och de har varit väldigt uppskattade.

 

Gå in på deras blogg eller webshop och kika!

 

Av Vivi - 26 september 2011 10:30

Idag kör jag igång *pepp pepp*, sockerfritt i en månad, minst! Kan jag så håller jag ut tills den 5 november.

Honung är tillåtet, även produkter som bröd , pasta osv som innehåller socker, men inga snacks, kakor, godis osv.

Jag ska t.o.m göra ett försök att skippa sockret i kaffet.   


Jag hoppas få bort mitt sockerberoende

Jag hoppas min hy blir lite bättre (den är just nu katastrof,

den har inte varit så här illa sedan tonåren då jag åt roacutan)

Jag hoppas gå ned något kilo

Jag hoppas min kropp kommer må bättre

Jag hoppas få mer energi

och jag hoppas hoppas hoppas mitt självförtroende klättrar.


Ärligt talat måste jag göra något...

Jag vet att detta inte löser alla mina problem, men jag känner att min självkänsla är ovanligt låg just nu. Det är det där med finnarna som väcker upp en massa gamla jobbiga känslor.

Men men, som tur är så är faktiskt inte utseendet lika viktigt för mig som för ett par år sedan och tar jag ju tag i saken!

*Pepp pepp*


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures,

Av Vivi - 26 september 2011 08:42

Helgens mys:

Hela helgen har varit jättemysig, härlig dag i lördags med maken och svärmor och i söndags fika med Herr E och söta Leanne från Australien som jag inte sett på flera år !! Det var så himla roligt att träffas!


Helgens spontana:

Innan west side story så smet vi faktiskt in ett par timmar på bokmässan!


Helgens favorit:

Tony Cronstam som signerade på Bokmässan, riktigt trevlig kille och han gjorde en jättefin signatur i mitt nyköpta Elvis-album. Lovar att visa er !


Helgens tråkiga:

Hade hoppats på en signatur av Lina Neidenstam, men hon var inte på plats då hon skulle signerat, lite trist eftersom det var det jag mest såg framemot på mässan. 


Helgens kap:

Lilla fjärilens design var på bokmässan och sålde sina fantastiska fylla i böcker som är perfekta presenter att ge bort, de hade ta två böcker betala för en !





Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards