MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2011

Av Vivi - 25 september 2011 10:00

Förra helgen var vi inne i en ljuvlig liten butik precis vid torget i Båstad,

där hade de en massa roliga saker, men bland annat söta nageldekorationer och naturligtvis köpte jag några.

Tada !

   

Av Vivi - 24 september 2011 09:00

Det gör lite ont i mig och samtidigt blir jag lite arg

när jag råkar trilla in på så kallade pro-ana & thinspo bloggar.

Jag har ju ganska tydligt visat vad jag tycker om sådana bloggar

(läs här).

Jag tycker även att det är riktigt tråkigt när unga "vanliga bloggare"

ständigt klagar på att de behöver gå ned i vikt i sina bloggar.

Jo jag vet hur det var, man var aldrig tillräckligt smal och i skolan var man nästan tvungen att klaga på sin vikt annars var man konstig.

Kroppsidealet är verkligen snedvridet!

Ändå är det ju så att det du skriver faktiskt påverkar,

man kan ju ha det i eftertanke även om man är ung.


Det är inget fel att skriva om att gå ned i vikt om man verkligen behöver det

och om man gör det på ett hälsosamt sätt.

Då kan man vara en inspiration.


Här är några bloggar som jag tycker står för ett sund kroppsideal:
Kroppsbild

Jenny

Lady Dahmer

Egoina

Till sist en blogg som jag inte läser så ofta, men den får ett litet hedersomnämnande eftersom hon som ung bloggerska

skriver så positivt om att gå upp i vikt !

Julia


Har ni några hälsosamma inspirationsbloggar ni följer?

 

 


Av Vivi - 23 september 2011 16:31

Med tanke på rymdskrotet som snart trillar ned,

så har jag kommit på lite nya slogans till Nasa, vad tycks ?


Nasa, snart i en trädgård nära dig !

Nasa, när du får oväntat besök!

Nasa, plötsligt så händer det !

Nasa, bacause you´re worth it? (öhhmmm)


Några fler förslag ?

Av Vivi - 23 september 2011 15:00

Failbook ! you make my day !


funny facebook fails - Age: Just a Number?
see more Failbook


funny facebook fails - We Don't Knead Them
see more Failbook


funny facebook fails - 95% Seems a Bit High
see more Failbook


Av Vivi - 23 september 2011 11:00

Dagens bästa:

Lön & Svärmorsbesök


Dagens hejja:

Jag hejjar på finaste Fnulan & alla andra som blivit lurade av Ving, nu har aftonbladet skrivit om dem !! Hoppas nu stygga Ving tar sitt förnuft till fånga och ger dem skälig kompensation, 30 % är bara löjligt för det de fick utstå!

Jag har aldrig haft problem med Ving, men om de inte skärper sig med detta ärendet kommer jag tappa allt förtroende för dem !!


Dagens mys:

Kan Angelique ha lärt sig att inte väcka matte klockan fem utan komma när klockan ringer ? Två dagar i rad har hon hoppat upp när väckerklockan ringt och vi har myst ett par minuter !

 

Dagens beslut:

På måndag kör jag igång med en månad sockerfritt! Jag har gjort det förut och med bra resultat. Ska köra igång med träningen också!

Bort med trötthet och dåligt samvete, in med energi och bättre självkänsla !

 

Dagens låt:

Riktigt bra låt med bra text !


Av Vivi - 23 september 2011 10:00

 

Hösten är väl mysig, men också rätt grå, trist och kall emellanåt

och då hjälper det att ha något att se fram emot!


Jag ser fram emot:

-West side story nu på lördag med maken & svärmor!   

-Gekås = efterlängtad shopping !!!   

-En 30 års fest som säkert kommer bli ngt att minnas !   


-Tapetsering av vardagsrummet

-Kolla upp lite kök inför en köksrenovering   


-SPA och julbord på Rusthållargården

(jag börjar bli värsta SPA-experten    )



-Julpynt & julmys !   


 



 

Vad ser ni fram emot i höst ?

 

 


Av Vivi - 22 september 2011 15:00

Ni har nog hört det förut, kanske av mig eller någon annan, hur det är att hitta kärleken via nätet.

Själv började jag och min man prata på...hrm låt oss bara säga en ökänd tonårssida som var poppis mellan 1998-2004 och eftersom vi bodde i samma stad bestämde vi oss för att ta en fika (fast vi sa både att det absolut INTE var en dejt) och ni vet ju hur det slutade. ...

   

Det blir allt vanligare att folk hittar sin partner just via internet.

Visst hör man folk klaga på oseriösa dejtingsidor och oseriösa människor, men ärligt talat så finns ju de överallt i verkliga livet också ! Det finns en massa oseriösa människor på flera oseriösa pubar/discon osv, enda skillnaden är att på puben blir det lite svårare att ljuga om sitt utseende.


Nej jag tycker faktiskt att nätet är ett bra sätt att träffa en partner

och idag finns det ju många olika gratis dejtingsajter som Spraydate m.fl

 

Vad har ni för erfarenheter av nätdejting ?


Hur skulle ni föredra att träffa någon ?

 

Av Vivi - 22 september 2011 13:23

*Nynnar på Brittney - Oups I did it again .....*


Jag har brutit ett löfte, mitt shoppinglöfte !

Men det var faktiskt Bonprix fel, stygga stygga Bonprix !

De kände sig tydligen tvugna att skicka mig ett mail och visa att den där klänningen jag spanat på i över ett halv år den hade de för halva priset nu !


49 omdömen, fem av fem i omdömen, månder av sucktan.... 149kr ...

Jag kunde inte låta bli !

Satinklänning

 

Kom igen nu ...säg något tröstande, t.ex att det var så billigt att man inte kunde låta bli eller att jag kommer bli skitsnygg i den ,

snälla !!!

 

Sedan råkade denna (i svart) följa med... Men en jobbtopp får jag shoppa,

välkommen till min garderob jobbtoppen  för 119kr!!

Tröja

 

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards