MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2011

Av Vivi - 20 september 2011 13:30

...så får man göra det bästa av situationen!

Idag har jag :

  • Bloggat (så klart)
  • Blivit klar med den stora telefonlistan
  • Svarat i telefon
  • Beställt kanelbullar
  • Blivit lite smått sjuk av nyfikenhet över hur det går för Zandra, kommer hon öppna paketet idag ....
  • Kollat vinterskor till vår snygging Wall-E

  • Kollat bestofblocket, galna & väldigt roliga annonser !
  • Nynnat på fablernas värld, ingen aning om vart jag fick den ifrån. En sådan där typisk melodi som helt plötsligt poppar upp i huvudet från ingenstanns...


Så kan en arbetsdag hos Missvivi se ut ...

Hur ser eran tisdag ut ?

 

  

Av Vivi - 20 september 2011 10:41

Här är lite foton från vår härliga tjejhelg !    


Något säger mig att vi överdrev snaxinköpen lite ...

hälften var nog kvar när helgen var över!


Det fina uterummet!   

Hi hi hi detta var sååå roligt!

När vi skulle sova första natten så blev fina D jätterädd när hon skulle lägga sig

i sängen eftersom en melodi började spelas.

Vi hade ingen aning om vad den kom ifrån, vi gissade på spelande nattgardiner till dörrrklockor m.m. Tillslut kollade M under D´s säng och där låg en livsfarlig ...speldosa !

Oj vad vi skrattade!

 

Otroligt mysiga Cafe Killeröd förtjänar ett besök om ni är på Bjärehalvön.

Deras äppelkaka & varma choklad är helt fantastisk!

 

Men utsikten är nästan det allra bästa...

 

På söndagen tog vi en kort utflykt till Brante källa på Hallandsåsen,

ett riktigt fint område där jag och min make tog våra bröllopsfoton!

 

   

Av Vivi - 20 september 2011 08:09

Dagens spännande:

Jag tror att Zandra kommer få öppna sin present idag ..hihiihihi


Dagens besvikelse:

Jag läser rubriken "katt fast i röret i mer än ett dygn" och förväntar mig en lycklig historia om hur människor offrar sin tid för att rädda detta försvarslösa lilla djur, men så visar det sig att katten fortfarande är fast ....   

Tjoho, nu är kissungen räddad och finns det ingen ägare kommer en av brandmännen ta hem den !   


Dagens recept:

Vitchokladcheesecake med blåbär

 


Dagens stripp:

 



Av Vivi - 19 september 2011 22:36

Min söta mamma pratade om detta klippet med härliga Lil Lindfors,

detta är till dig mamma!

*fniss fniss*

Av Vivi - 19 september 2011 15:02

Det är mycket tävlingar nu ...

Men tröttnar man någonsin på bloggtävlingar,

bättre chanser är triss ju !

  

Nu är det en bloggerska som heter Emmnie

som tävlar ut valfritt väggord från Paxlux.se

 

Detta väggord vill jag vinna:

Dammtussarna under sängen är bara änglarnas små tofflor

Av Vivi - 19 september 2011 13:15

Jag tänkte att jag ska vara min vana trogen och även ge Lögnäsgård en liten recension, jag har ju faktiskt gjort en recension på alla andra SPA jag varit på.

Detta är mitt andra besök på Lögnäsgårs som ligger i Skotttorp, första gången var som brud & nu som "vanlig" gäst.


 


Först & främst kan man inte kalla Lögnäsgård ett SPAhotell utan snarare ett gårdshotell med en SPA-avdelning.

Incheckning och utcheckning gick väldigt smidigt, men man kan tänka på att ut- & incheckning sker vissa tider eftersom receptionen inte alltid är bemannad.


Vi hade bokat in oss på deras "självhushåll", en lägenhet som vi fick ha för oss själva med kök, sovrum & en vacker inglasad altan, städning, lakan osv ingick, men frukost fick vi köpa vid sidan om. Boendet kostade 1190kr/natt.

Maten på Lögnäs var bra, god förrätt & god varmrätt och trots ett stort sällskap i restaurangen på lördagen så fick vi bra service.

Själva SPA:et var trevligt, men kanske lite litet. Vid större sällskap så blir det både trångt och hög ljudvolym. Samtidigt kostar ett SPA-besök bara 195kr vilket är väldigt billigt jämfört med många andra ställen (vi köpte ett matpaket med SPA för 465kr/person).

En rekommendation är att boka badtunnan, detta tyckte både jag & mina tjejkompisar var mycket mysigare än SPA:et. Den kostan 1000kr att boka, men är man några som delar på det blir det inte så farligt och det är värt varenda krona när man ligger i det varma vattnet och tittar upp på stjärnorna!


Jag måste säga att vi blivit väl mottagna på Lögnäsgård, vi blev jätteförtjusta i lägenheten vi hyrde, rummen är också väldigt fina och de har bra service även om man kan få vänta lite på den ibland.

Framförallt så ger Lögnäs dig otroligt mycket för pengarna. Jag vet inget ställe som är så fint och samtidigt så billigt som Lögnäs! Har man ont om pengar och ändå vill göra något mysigt är Lögnäs stället för dig. Prisexempel:

För vår helg, två nätter, frukost, middag med SPA ena dagen & badtunna så betalade vi 1260kr/person!!


Det finns dessutom en massa utflyktsmål kring Lögnäs då du bor nära Bjärehalvön & Båstad.

 

Tusen tack till Lögnäsgård för en trevlig vistelse, det var säkert inte den sista !

 

 


Av Vivi - 19 september 2011 10:00

Jag är lite trött idag ... trots att jag somnade redan vid klockan nio igår!

Jag var helt slut efter helgens underbara bravader!

Jag önskar jag kunde visa er en massa roliga kort, men jag tog faktiskt väldigt få kort denna helgen & de jag tog  har jag inte hunnit ladda upp.

Hoppas jag kan ge er en målande beskrivning istället!


Vi har haft helt tokigt mysigt nu i helgen! Jag är så glad att jag har mina fina tjejer och det är så härligt när vi får en hel helg tillsammans.

Vi har badat badtunna, ätit en masas gott, druckit gott vin & skumpa, vi har badat badtunna, spelat spel, spa:at och jag har skrattat så att jag nästan kissade på mig!

Jag har helt enkelt haft en otroligt rolig helg! 


Några små "missöden" har det kanske varit... som kattätarhunden, lite överbefolkat spa, kalla ägg och trampet av "små" fötter på morgonen, men det är sådant man kan stå ut med i gott sällskap.


Tusen tack mina underbara tjejjor för en riktigt härlig helg !

 

Av Vivi - 18 september 2011 09:15

Skrålar:

"Idag är ingen vanligt dag, nej det är Zandras 25års dag,

hurra hurra HURRAAAAAA*

 

  GRATTIS finaste Zandra på din dag, din 25årdsdag!   

 

Tänk... det var nog 2½ år sedan vi började följa varndras bloggar och ett år senare så träffades vi och jag har haft en sådan tur som fått bli din vän.

Du är rolig, snäll, påhittig och omtänksam, helt underbar helt enkelt!

Nu hoppas jag att du har en fantastisk 25års dag med din sambo.


 


Min överraskning kanske du redan nu har fått hem,

men den får ju inte öppnas ännu.

Nej, den får du öppna närmaste vardag då du har ett par timmar

ledigt under dagen, förhoppningsvis i morgon eller övermorgon.


När du har öppnat din överraskning så har jag en fråga till dig....

 

VAD ÄR TEMAT ?

 

Svara i detta inlägg så publicerar jag ditt svar här:

 


 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards