MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2012

Av Vivi - 31 januari 2012 15:52

Idag är det den 31 januari ...

Och jag behöver 49 besökare till för att slå mitt besöksrekord (antal besökare / månad)

Undrar om det lyckas ??

*håller en tumme*

 

 

Av Vivi - 31 januari 2012 10:45

Det finns inte många bloggar jag följer regelbundet förutom de bloggare jag har kontakt med

ett pargånger i veckan genom kommentarer och annat.

Jag får erkänna att av alla hundratusentals bloggar som finns så är jag nog lite sådan

"varför ska jag läsa din blogg om aldrig du läer min?"

Sedan finns det alltid undantag.

 

Jag har läst ett par helt underbara inlägg senaste tiden som jag måste dela med mig av

De är sådana där inlägg som jag tycker är otrligt härliga och inspirerande:

 

Som svar på Dennis (aldrig hört tals om killen) inlägg "du är tjock om dina lår går ihop"

så skrev Egoina deta inlägg "Nöjd nu, Dennis M ?"

Hejja Egoina !

 

Kroppsbild har underbara inlägg (tänk på att denna sidan innehåller en del naket, kan vara bra att veta om ni sitter på jobbet (förlåt Niklas!)).

Jag tycker jag och speciellt Elis inlägg berörde mig!

För visst ser vi så olika ut och det SKA vara så!

Alla ärr, bristningar och annat som vår kropp har visar ju faktiskt att vi levt!

 

LadyDahmer skrev ett sådant lysande inlägg

"Nu hjälper vi Katrin Z att komma över sin tjockis fobi"  där hon visar sig i hela sin prakt.

Katrin Z  har nämligen uttryckt att "fetton är osmakliga"  och att hon helst inte vill ha med dem att göra. Jag är ledsen men den kvinnan har uttryckt sig för dumt alldeles för många gånger.

 

Tycker dessa tre bloggar är helt klart värd lite extra uppmärksamhet !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Vivi - 31 januari 2012 08:15

Dagens grattis:

Till Jennie som fyller år idag, hipp hipp !


Dagens tips:

Eleonore har en tävling på sin blogg där man kan vinna två jätte söta ljuslyktor, kika in här !

 

Dagens plan:

Handla , träna, SOVA, kolla biljetter till Stockholm, men det är klart jag måste jobba lite först....


Dagens idol:

AB har intervjuat skaperskan till serien Zelda, en av mina favoriter, tycker Lina Niedestam är så duktig !! 

 

Dagens katt:

funny pictures - If you loves sumthin
see more Lolcats and funny pictures,

 

Dagens stripp:

 


Av Vivi - 30 januari 2012 14:00

Man har helt klart större chans att vinna i bloggtävlingar än att vinna på triss!!

Mina arbetskamrater tittade lite konstigt på mig när jag gjorde en liten segerdans

ala Monica i Friends .....

.....(älskar detta klippet!!)

 

Jag har vunnit fina bakprylar från LyckasMedMat som fina JoHaNNa lottade ut.

JoHaNNa är en ny ganska bloggkontakt,

men jag har verkligen börjat fastna för hennes blogg,

hon verkar vara en påhittig tjej med skinn på näsan!

Tusen tack för vinsten , jag är så himla glad !!

  

 

Av Vivi - 30 januari 2012 11:30

När jag först började läsa fotografens flickor hade jag rätt låga förväntningar

och nog var boken lite seg i början, men när du läst ungefär halva boken så öppnar historian upp sig.

Boken har en tydlig handling från början till slut, men lyckas på ett väldigt bra sätt väva in en hel del filosofiska tankar i slutet av boken. Den tar upp skuld, frågan om rätt & fel

och även hur mycket människans syn på saker och ting påverkar vårt samhälle.

Jag älskar böcker som får mig att tänka till!


Fotografens flickor (pocket)


Fotografens flickor får fyra tassar av fem och blir veckans tips !

 

 


Av Vivi - 30 januari 2012 09:28



Nu har John Blund varit ute och röjjt igen och glömt sina plikter.

Han tittade bara förbi en snabbis i natt och jag vettitusan vad han kastade i mina ögon,

men vanlig sömnsand kan det inte varit, jösses vad knepiga drömmar jag haft !

Under de få timmar jag sov har jag redan hunnit drömma om spöken, min farmor,

att mina katter sprang bort m.m

Jag hoppas Herr Blund är lite piggare ikväll och sköter sitt jobb,

annars får jag nog höra av mig till tandfen eller någon annan överordnad.

  

Idag blir en lång men mysig dag då vi första ska prata med en köksdesigner/sälajre

och sedan spendera kvällen med syster & söttrollen!

 

Hur börjar ni er vecka ?

 


Av Vivi - 29 januari 2012 21:35

Känner ni igen låten ?  *fniss fniss*

Jag blir förvånad om någon svarar ja

Detta är kvällens soundtrack, en låt som jag har dansat magdans till och vet ni,

jag kommer fortfarande ihåg några av stegen !

Vad danssugen jag blev nu !

 

 Lite lustig video, speciellt hennes osynkade mimande

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards