MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Billig fylla, dyrt kaffe....

Av Vivi - 6 februari 2012 11:00

Helgen har varit bra, vi var på 30årsfest på lördagen och det var en otroligt trevlig tillställning.

Lokalen var helt underbar, vi var ungefär 30 personer och blev bjudna på både mat & dricka.

Det fanns inte många på festen som jag kände, men alla var jättetrevliga och vi år gott, drack gott, pratade en massa och hade en trevligt liten frågesport om födelsedagsbarnet.

Ni som är nyfikna på presenten jag talade om ...

Vi hade tryckt upp en stooooor planch med ett fantastiskt foto på födelsedagsbarnet, fotot var taget på vårt bröllop och det är riktigt bra, men samtidigt lite roligt då det verkligen ser ut som ett reklamfoto.

Inga stora pengar och en riktigt rolig grej att ge bort.


Vi hade lyxat till det med att bo hotell, Hotell Grand Opera fick äran att husera oss och det gjorde det helt okej. Måste erkänna att jag bott på både bättre och sämre hotell. Plus för att det var så nära stationen och för att det faktiskt hade riktiga dubbelsängar UTAN skarv, minus för lite förvirrad personal och lite tråkig frukostbuffé .


Litet men mysigt rum !

 


Var tvungen att ta kort på de vackra frostrosorna på fönstret !    


På söndagen var man lite lagom mör och jag hade siktat in mig på att ta en fika på nyöppnade Starbucks

innan vi åkte hem. Måste säga att detta var en av de aboslut dyraste fikabesöken jag gjort,

var det värt det ...Ärligt talat, nej!

Stora bakverk , mycket kaffe i koppen, men personligen tycker jag inte varken kaffe eller

bakverk var gott så att det var värt priset. 48kr för en stor latte verkligen i det dyrast laget,

speciellt eftersom de kostar ungeför motsvarande 30kr om man handlar på Starbucks i USA.

  


Hoppas ni haft en trevlig helg, det har jag ! 

 

 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

6 februari 2012 11:16

Ja ja det MÅSTE det göra! Man rör ju både fingrarna och ögonen. Måste ju bränna MINST 1 kalori i alla fall!

Hon är bäst min fru! Snygga fötter har hon också! :-D

Hotell är vardagslyx! Kunna mysa bara med den man älskar, äta gott göra inget utan att mysa och oftast god frukost!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

 
malin-helena

malin-helena

6 februari 2012 12:11

Det som gör mig riktigt upprörd med detta inlägget är "tråkig frukostbuffé" !!! :O
Jag hade ju brytit ihop. ;P

Mja, jag är lite skeptisk till Starbucks, det känns som att det egentligen är bara själva grejen att gå dit som folk gör det för. En status grej kanske?
Jag tror jag fikar lika bra på ett mysigt litet privatägt fick någonstans på en liten snedgata mitt inne i stan. ^^,
Men hej, det är roligt att testa någon gång. :)

Sv: Ååh, så du har en Angelique2000, fint val där. Hihi..
De har ju på sis sida att det är så förbaskat söta att man inte kan bli arg på dem. *fniss*

Så tråkigt att höra att du tappat energi. :/ Det är ju alltid lika jobbigt det där när de perioderna kommer. Jag hoppas att du tar dig ur det och känner mer lust och ork snart igen. :)
Kanske det är så att du blir bättre efter Stockholms turen? Om du kan få lite glädjande besked där uppe.
Jag hoppas av hela min själ att du får goda besked!

Kramar!

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
fina frun

fina frun

6 februari 2012 13:19

Tänk vad vacker frosten kan vara...
Håller med dig om priserna! Galet! Hela poängen med kedjan är ju att man ska slinka in och ta en kaffe on the go.

http://finafrun.se

 
jennie

jennie

6 februari 2012 13:27

Vet hur det är när man kommer till ett "fint" hotell och det inte är såå bra som dom lovar.. kanske har med att man har högre förväntningar att göra..?!
Och kaffe är lite överskattat, menar det är ju inte flytande guld.. utan varmt vatten som filtreras genom torkade rostade bönor.. (hihi, låter ganska bläää nu) inget man vill betala så mycket för..

Men grymma bilder!! Älskar det frostade fönstret!!

Kram

http://boobee.blogg.se

 
Niklas Persson

Niklas Persson

6 februari 2012 13:45

Min spontana reaktion var: *Euuuuuuuu!!!*

Sen tog min nyfikenhet över, jag var tvugen ta reda på om det ens var några tjejer där alls... Men det var det ju! Nej inte min grej!

Trist, men det är verkligen vardagslyx som du säger! I vanliga fall!

Jag har fattat det, men måste ju retas lite :-

http://farbrorn.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

6 februari 2012 21:03

Skoj att festen var så lyckad och lyxa till det med hotell är inte illa det heller trots att det fanns en del minus. Synd att hotellfrukosten inte var bra. Det är ju en av dom saker man längtar till. Det och lakanen :)
Jag tycker bara det är dyrt att fika ute. Det är sällan jag gör det för precis som du nu tycker inte jag att det brukar vara värt det.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards