MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Manliga ideal

Av Vivi - 6 februari 2012 14:15

Jag har ju skrivit ganska mycket om kroppsideal och hur emot jag är strävan efter ett osunt ideal & vikthets. Jag har försökt skriva om hur mycket viktigare det är att vara sund än bara smal

och jag har hyllat former.


Jag har nog däremot aldrig talat om manliga kroppsideal, så på Niklas begäran hyllar jag nu den manliga kroppen!


Nu måste jag erkänna att utseendet blivit mindre viktigt för mig ju äldre jag blir, saker som charm, humor osv överglänser det där fler gånger om och det är inte bara för att jag redan är upptagen som jag känner så.

Kollar man in alla de killar jag har dejtat tror jag du kan hitta de flesta kroppstyper.

Men om jag nu ska prata om mitt manliga kroppsideal & nu ska vi bli väldigt utseendefixerade ...   

Naurligtvis har även män en press på sig idag, man ska ha en karriär, snygga prylar, familj och gärna hinna träna tillräckligt för att ha ett sexpack under skjortan.

Men ärligt ... är inte sexpack lite överskattat ?



Foto Aftonbladet.se

1. Marcus Schenkenberg har snyggaste bringan.


Jag kan tycka en vältränad kropp är snygg att titta på, men jag vet inte om jag tycker den är så mysig att komma nära.

Jag kan verkligen HELT ÄRLIGT säga att jag föredrar kärlekshandtag framför sexpack!

Jag har varit tillsammans med killar med sexpack och det är inte alls lika mysigt när man gosar i TVsoffan.

Du får gärna ha breda axlar & en snygg rygg, du får gärna ha lite muskler, men jag föredrar kroppar som är så där lite "dränga-snygga"    dvs mer styrka än synliga muskler.

Jag kan tillochmed tycka det ser läskigt ut med för mycket muskler, inte snyggt alls enligt mig!


Nu hittade jag faktiskt ingen bra bild för att ge er ett exempel, men jag kan ju bara tala om för er killar där ute att långt ifrån alla tjejer vill ha en kille med sexpack !


I brist på foto visar jag den snyggaste killen jag vet !   

 


 


 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

6 februari 2012 14:51

Känner mer igen mig i beskrivningen av dom killar du gillar mest... Även om jag jobbar på att få bort handtagen på sidan...

Sund inställning tycker jag att du har i alla fall!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

 
chris

chris

6 februari 2012 15:10

för mkt muskler är inte snyggt tkr jag heller!

sv: ja men precis, det ända jag slutar med sen när jag blev tsm med jonas är att festa mindre men det ville jag göra innan jag träffade han så han gjorde bara det lättare. Jag hinner med så mkt när vi inte träffas så mkt och avståndet gör det lättare för mig att hålla mina intressen i liv. Är inte redo för att bo ihop med han en, ska vi liva resten av livet tsm vill jag hinna prova på att bo själv först. Det borde alla göra ;)

http://chriisss.blogg.se

 
malin-helena

malin-helena

6 februari 2012 15:25

Ja, det pratas nog på tok för lite om den manliga kroppen och dess ideal. (bra där Niklas att jobbar för det) ;P

Men är det här jag blir ytlig nu? :O Haha.. Jag ääääälskar ju armmuskler! Maaah.. Stora armar får mig att känna mig trygg. ;) Hihi..
Sedan kan jag hålla med om att ett 6pack absolut inte är det viktigaste. (även om JAG SJÄLV vill ha det) haha!

Slut sats: (Nu har ju jag sambo då, men när jag var singel så...)
Det är inte så att jag dömer bort en kille som inte har 6pack och är super tränad, men jag ser ju inte det som en nackdel heller.. :P

Sv: Jaja, självklart ska det finnas det där extra på en frukostbuffé, det man inte orkar göra själv hemma. Som just det du säger, pannkakor, färsk frukt, gärna heeeelt färskpressad juice och sådant. ^^

Har du bestämt när du ska åka upp ännu då?
Klart jag bryr mig. Har "känt" (väljar att säga känt) dig så länge nu och dessutom är det ju en sak jag annars så varmt brinner för.. Eller hur man ska säga. Ja, du förstår ju hur jag menar. :)

Nu ska jag jobba.. *blä* Ingen lust med det idag..

Kram!

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
malin-helena

malin-helena

6 februari 2012 15:26

oj, nu blev det något knasigt.. Fick du en kommentar av mig nu eller försvann den? :O Hahah..

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

6 februari 2012 15:45

Jag håller med dig, en snygg, stark, sund och bredaxlad karl med lite hår på bröstet, och en mjuk mage är idealet för mig! <3

Jag håller också med om den där teorin om att man ändå vill att nära och kära skall veta om att man fått missfall så att de kan få trösta och förstå. Därför har jag alltid sagt till Johan att jag nog inte skulle kunna vänt de första 12 kritiska veckorna utan att berätta det för min familj och de allra närmaste vännerna, för jag vill ju som sagt ändå att de ska finnas där som stöd om det skulle hända något. Däremot skulle jag nog inte, som jag skrev tidigare, berätta det på facebook där alla gamla bekanta och f.d klasskamrater kan läsa det.

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

6 februari 2012 20:59

Där håller jag med dig. Visst är en muskulös kropp fin att titta på men jag skulle inte vilja ha en bredvid mig när det ska mysas. Fast skulle i och för sig min sambo ha en sån kropp så skulle jag nog inte gnälla ändå ;)

Helt rätt! Visst var det en mordgåta som skulle lösas. Jag kände mig väldigt fånig i min dräkt men man får bjuda lite på sig själv ibland..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards