MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Arg.. dåligt Aftonbladet...

Av Vivi - 7 februari 2012 12:00

WELLNESS heter tidningen/bilagan och där hittar jag artikeln som heter

"Ät snabblunch ensam- tappa kilon".

Man tror att en tidning som heter Wellness borde se till hälsa,

men en sådan här artikeln är allt annat än hälsosam !

(Flåt Malin vet att du gillar denna bilagan)

 

Jag tycker artikeln är idiotisk eftersom den uppmuntrar till dåliga vanor.

De flesta ätstörningar frodas nämligen i just ensamhet,

självklart innebär inte detta att alla som äter ensamma har en ätstörning eller kommer att få,

men det är en bidragande orsak.

 

Jag vet inte ... jag är bara så jäkla trött på all denna hets att gå ned i vikt,

ungdomar är lättpåverkade och framförallt unga tjejer mår sämre än någonsin.

Jag kan ändå tycka att det är en jäkla dubbelmoral att skriva en artikelserie om hur dåligt unga tjejer mår och hur många det är som svälter sig

och sedan fylla samma tidning med en massa bantningsannnser !

 

Jag blir bara så arg !

 

 

 
 
jennie

jennie

7 februari 2012 15:56

är ju så man blir tokig!! Snacka dubbelmoral..
Kan skicka in vilken djurbild som helst.. rolig/söt/fin.. Den som du tycker passar!! =)

Eller hur, och när jag vill ha något nytt, då handlar jag från mina annonser oxå.. snacka om rabatt.. =)

kramis!!

http://boobee.blogg.se

 
Margita

Margita

7 februari 2012 18:19

Håller med dig! Vansinnigt! Grrrr

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Eleonore- Kokboksutmaningen!

Eleonore- Kokboksutmaningen!

8 februari 2012 11:04

Jag håller med dig, den artikeln är ju inte bra någonstans och uppmanar till dåliga vanor. Att sitta och äta ensam för att då äta mindre låter ju galet. Vadå inte påverkas av ens kamrater till att äta mer?? Hm, ja ibland får det inte riktigt till det i en så bra tidning heller :)
Ja visst tänker man inte att ikea har så mycket bra grejer till baket, absolut värt en extra koll. Billigt är det ju med! De ska få följa med hem nästa gång jag är där ;)
Jo solarie är verkligen inte bra, det är jag fullt medveten om. Men jag är så ljus i hyn att solens strålar inte tar något på mig på somrarna, inte mycket iaf. Dum ursäkt egentligen men kan inte låta bli. :)
Håller med, de kan ju bara inte ta bort piggelin!
Kramar!

http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards