MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Det börjar bra...

Av Vivi - 10 februari 2012 09:45

Skönsång på morgonen, en god frukost, skjuts till jobbet och redan en del gratulationer via datorn och telefon,  dagen.... min dag , börjar bra!

Jag hade dessutom en helt galet trevlig kväll igår med fröken D & fröken K, vi åt middag och bakade tillsammans.

Mina Macaroons blev visserligen mer platta macaroonliknande kakor (är inte van att baka med publik, jag blev distraherad    ), men vad gör det med så trevligt sällskap !!

Tusen tack till mina fina tjejer, ert sällskap är precis vad jag behövde.


Idag jobbar jag på som vanligt för att sedan bli hämtad av pojken, jag har fått beställa kvällen middag vilket resulterade i en tvårätters med Sushi som huvudrätt och Semlor till efterrätt.

Lite udda, men jag gillar ju båda och på sin födelsedag får man äta vad man vill har jag hört !

Det får kanske bli en liten sväng förbi videomix (ja , jag envisas med att kalla Hemmakväll Videomix fortfarande) och sedan systemet, måste nog ha en flaska rose´ eller vitt till förrätten i morgon. 


Det känns som om det kommer bli en mysig & härlig dag idag ! 

Firar mig själv med en liten egobild från bröllopsfotograferingen

 






 
 
Karin

Karin

10 februari 2012 10:06

hurra hurra hurra (ett skånskt hurra, dvs tre ;) ), fast äh vi bor ju i Halland så du får ett till.. HURRA!!!!! stort grattis till världens finaste Vviv!! hoppas du får en mysig dag, och det verkar ju som att den har startat i den riktningen.. härligt! Det var verkligen kanon igår, så gott att ses, och tack för den goda middagen, och de smaskiga macaronerna :).
Se nu till att bli firad ordentligt, så får vi ses snart igen. Puss och kram finaste vännen!

http://www.ka-os.se

 
fina frun

fina frun

10 februari 2012 10:08

Vad är det för en dag, är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är Vivis födelsedag, hurra, hurra, HURRA!!!!!

Stor kram till dig! Ha en underbar dag/ Fina Frun

http://finafrun.se

 
chris

chris

10 februari 2012 10:19

men grattis!:) åh vad vacker du är!

sv: ja självklart får du ta listan :)

http://chriisss.blogg.se

 
Ingen bild

La mor

10 februari 2012 10:25

Grattis på födelsedagen min älskade unge, hoppas Du får den mest förtjusande dag av alla. Det ska bli så mysigt att fira med hela familjen i morgon.
Puss puss
La mor

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

10 februari 2012 10:42

STORT GRATTIS HURRA,HURRA TILL SNYGGASTE BRUDEN EVER!!(Fasiken...hmm ever måste sluta med sådana fjortis uttryck..hmm men jag älskar dem när jag skriver..mohahah).Ja en liten parentes i mitt egna huvud som jag skrev ned;)Morgonkaffet precis uppdrucket,jagat Alfred et antal ggr som ålar in,ställer sig upp mot spegeln o slår på den och asgarvar! Ja det med att folk måste släpa med sina sjuka barn precis överallt är väldigt frustrerande måste jag säga!Varför liksom!?
Ah Ryan P lite för pojkig/mesig för min smak dock, men inte ful alls visserligen...näää föredrar riktiga män som Ian S & Jason Statham;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Mia

Mia

10 februari 2012 10:52

Häääääääääääääääääääärlig bild, du är vacker som ett skogsrå ♥ med en aningens tuffare ton ;-D

Klart du ska ha det såhär, inte bara i dag utan andra dagar på året också, det ska vi alla ha tycker jag trallala - ta alla chanser till mys med nära, kära, vänner o bekanta det ger livet mer mening o en skönare resa mot ålderdomen :-D

Kramkram jättekram idag o alla andra dagar :-D

http://fredthevov.blogg.se

 
Eleonore- Kokboksutmaningen!

Eleonore- Kokboksutmaningen!

10 februari 2012 12:07

Stort grattis på födelsedagen, hurra hurra hurra :D Hoppas det blir en fin födelsedag!
Kan man inte få se dina fina macaroons de blev säkert jättebra och mumsiga. Mina blev jag ganska nöjd med, en del saker att förbättra men då vet man det till nästa gång :D Goda blev de om inte annat!
Förstår att det här med din syster tar mycket på krafterna, det är ju aldrig kul. Skönt att ni snart får ses igen :) Och du får njuta av att det är din dag idag!
Jag mår bra, börjar få ont i rygg och bäcknet, får prata med barnmorskan om det så det inte är foglossning. Det vore ju inge vidare! :) Hihi jo cravings har jag allt, det är ju mina semlor och mcdonaldspommes. Tror makaroner börjar höra dit med haha.

Stor kram och återigen grattis!

http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Kashaya

Kashaya

10 februari 2012 12:13

Vad fin bild.=) Ett stort grattis till dig idag, hoppas du får en helt underbar dag.

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
malin-helena

malin-helena

10 februari 2012 13:15

Jätte, jätte Grattis på DIN dag Vivi!!
Låter som en underbar början, och din 2 rätters låter fantastisk. (även om jag aldrig ätit suchi, men om du gillar det så) hihi...

Tog du bild på Macaroonerna? ;P (säger man så?) haha..
Jag andas ut när jag hör att andra kan misslyckas med sitt bakande med. ;) hihi. Men till och med Eleonore räknade ju med att misslyckas med sina, det är tydligen en svår liten godbit att få till. ;)

Jag ska självklart ta bilder på spat ikväll! Maaah, långtar så mycket. Jag har faktiskt aldrig varit på något sådant förut! Så det ska bli underbart. :)

Ha en underbar födelsedag och helg!
Kramar

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

10 februari 2012 16:32

GRATTIS PÅ DIN DAG, FINASTE VIVI!! <3<3<3

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
jennie

jennie

11 februari 2012 17:34

GRATTIS I EFTERSKOTT!!!! men du firar ju idag oxå, så jag är inte helt ute och cyklar!! hoppas dagen och kvällen blir toppen och att du fick massa mys igår!
Älskar bilden, skit snygg!!!!

KRAM!!

http://boobee.blogg.se

 
Niklas Persson

Niklas Persson

11 februari 2012 22:49

Riktigt snygg, cool och sexig bild!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards