MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2012

Av Vivi - 22 februari 2012 16:09

Mahhhh söt !!!

Det gäller ju att veta hur man får uppmärksamhet ...

Hmmm jag undrar om inte jag brukar göra ngt liknande med maken ....

  

Av Vivi - 22 februari 2012 13:03

Ide ?

Jag är fluffig, lufsig och gillar bär ... det är ju björnkvalifikationer väl ?

Jag tycker det är lite diskriminerande att endast björnar få gå i ide!

Jag känner ett stort behov av att gräva ned min och komma ut först när våren står i blom,

fåglarna kvittrar, mina nära & kära mår bra igen och bilen slutat bråka !

Eller vad tycks?

Jag tror jag hade kunnat dra med mig en hel del folk till denna "rörelse"!

Mer ide till folket !!

 

 


Av Vivi - 22 februari 2012 10:18

En massa post att öpnna och mail att gå igenom

En massa inlägg att skriva och kommentarer att svara på

Det är lite så det blir när man är sjuk

Nu är jag i alla fall på banan igen, typ ...

Helt bra är jag inte varken i kropp eller huvud , men jag är tillräckligt bra för att komma tillbaka till jobbet idag.

Det kommer nog ta ett tag innan jag är mitt vanliga glad jag igen, men hoppas det kommer snart det med.

är lite trött på det konstanta dåliga samvetet och frustrationen just nu, stackars maken ....


  


Jag försöker komma igång igen med att svara på kommentarer nu, men jag hoppas ni fårstår om jag kanske inte orkar skriva lika långa kommentarer som innan.

Jag har en period nu då jag faktiskt inte kan ge mer än vad jag får....

 


Av Vivi - 21 februari 2012 14:12


Jag är hemma även idag, men i morgon planerar jag att vara på plats både på bloggen och på jobbet.

En av mina favoritlåtar just nu ....

Av Vivi - 20 februari 2012 09:19

Förlåt mina fina bloggisar, men det ser ut som ni får vänta en dag till med mina kommentarer och svar. Stockholmsresan tog lite mer på krafterna än vad jag trodde, jag har blivit sjuk igen. Eller så är det snarare så att jag lyckades skjuta undan vad det än var i torsdags, fredags och så kom det idag istället.

 

Helgen har varit bra, vi kom upp till stockholm även om det blev lite senare på fredagen än tänkt. Det känns som om hela helgen bestått av sjukhus besök & bilkörning ( min snälla underbara make har dock kört hela vägen), men det har varit en bra helg ändå. 

Jag fick träffa min älskade lillasyster och vi har även hunnit med lite mys och en snabb liten midddag med fina Mia och hennes man.


Tusen tack för alla fina kommentarer jag fått under helgen, jag lovar att svara så fort jag piggnat till. Jag ska även berätta mer om helgen och framförallt om ena stället vi bodde på i Strängnäs.

Nu ska jag vila för jag måste ta mig till jobbet i morgon, det tar mer kraft att vara sjuk hemma & pussla med jobbet & ha dåligt samvete än att helt enkelt gå till jobbet och vara sjuk där.  

 

  

Av Vivi - 19 februari 2012 14:30

Jag längtar verkligen ....

Jag längtar till att få se små snödroppar kämpa sig upp genom snön, höra fågelkvitter,

känna hur solen bränner på huden, efter att ta fram utemöblerna....

Vår !

Vad längtar ni mest efter när ni tänker på våren ? 

 

      

 

Av Vivi - 18 februari 2012 09:00

För någon vecka sedan så såg jag den "nya" Smurffilmen,

den var väl helt okej, men jag hade väntat mig lite mer.

Det roligaste i hela filmen måste varit när smurfarna som var fast i vår värld

började prata om vilka smurfar de skulle sakna där hemma...

Det fanns ju klassikerna som kokettsmurfen, starksmurfen osv,

men tydligen har det tillkommit några nya, som passivaggresiv smurfen

(som inte skulle bli saknad så mycket).

  

Detta gjorde att vi häromdagen började spåna, vilka fler "nya" smurfar kan finnas...

 (Ta nu detta med en nypa salt och damma av humorn)

Smurfs Color Pictures Poet Smurf.jpg

 

Dietsmurfen

Gaysmurfen (ganska lik både kokettsmurfen och poetsmurfen)

Manodepressivsmurfen

Transvestitsmurfen (det finns ju bara en smurfan, men man kan ju försöka...)

Liberalsmurfen

Rocksmurfen

Dokussmurfen

Bloggsmurfen (off course)

Stureplanssmurfen (väldigt lokal sort)

Feministsmurfen

Crazycatsmurfen

Hypokondrikersmurfen

 

Kommer ni på fler roliga smurfar ??

De får inte vara för lika redan existerande smurfar!

 

 

 

 

 

 

 

Av Vivi - 17 februari 2012 14:00

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards