MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2012

Av Vivi - 17 februari 2012 11:45


Denna filmen kunde ju verkligen ha varit hur dålig som helst, titeln säger ju allt,

men den var faktiskt helt okej!



Lite lagom spännande.

En ensam Cowboy /Daniel "yummy" Craig) vaknar upp i öknen utan minne,

naturligtvis visar det sig att han är en rätt hård kille, en sådan där kille som klarar av 5 ilska indianer

20 skallerormar och 10 gangstrar med ena handen bakbunden. 

När sedan aliens helt plötsligt dyker upp ibland western-kulisserna är han den enda som kan lösa situatuionen och rädda världen, ja han och en mystisk kvinna så klart.

Helt okej film som får:

tre tuffa tassar av fem !

 


Av Vivi - 17 februari 2012 08:45

Dagens bästa:

Idag får jag träffa lillasyster, vi åker upp till Stockholm idag, lite senare än planerat, men jag kan ju vila på vägen upp.


Dagens sämsta:

Att jag fortf. iten är helt frisk.


Dagens tack:

För alla kommentarer, jag svarar på dem efter helgen! 

Dagens sanning:

 

Av Vivi - 16 februari 2012 14:00

Här kommer receptet på helgens tårta som blev (om jag & min familj får säga det själv)  väääldigt mumsig!

Kommer absolut göra den igen, den blev en favorit.

Jag utgick från detta receptet hos fina & duktiga Eleonore, men det blev väldigt många ändringar,

därav tänker jag ta detta recept i anspråk som mitt eget. Detta innebär att om ni vill låna det

och ev. lägga ut på er blogg så får ni faktiskt berätta vart ifrån ni fått det och tårtan heter just

Vivis Chokladnöttårta med nougatmousse.


Vivis chokladnöttårta med nougatmousse


Botten:

3 ägg

3 dl socker

1½ tsk vanilj

4 dl glutenfrittmjöl (eller 3 dl vanligt mjöl)

1½ tsk bakpulver

160 gr smör

150gr mörk choklad

ca 50gr malda hasselnötter

ca 50gr hela hasselnötter


Vispa ägg och socker poröst, hacka chokladen & smält smöret, häll ned chokladen i det varma smöret och låt den smälta helt. Ta sedan och häll ned chokladen & smöret i äggblandningen.

Blanda mjöl, bakpulver, malda nötter & sikta ned i smeten lite i taget, blanda.

Häll ned smeten i en form och peta ned de hela hasselnötterna, ställ in i ugn på 230grader i ca 7-10 min.

Ta sedan ut kakan, låt den svalna och sätt in den i frysen i minst tre timmar.

Eftersom kakan ska vara i frysen går det bra att göra den någon dag i förväg. 

Ta ut kakan en timma innan serviering så den tinar.
 

Nougatmousse:

3dl Grädde

100gr mörk choklad

150gr nougat
 

Ta och finhacka choklad och nougat, värm grädden strax under kokpunken, men den ska inte koka!
Häll sedan grädden över chokladen & nougaten (i en bunke som tål värme) och vispa lite lätt med elvisp, bara så att allt smälter och blandas ihop. Ställ in i kyl minst fyra timmar.
 Vid servering tas gräddblandningen ut och vispas fluffig och breds ut på chokladnöttårtan!

Man skulle även kunna ha i krossad daim i gräddblandningen och färska hallon antingen som dekoration eller mellan kakan & grädden.
 

 

Av Vivi - 16 februari 2012 11:24

Typiskt..... det som inte fick hända har hänt. Jag har fått vara hemma från jobbet idag, jag orkade inte stiga ur sängen i morse, jag hade sådan huvudvärk och var så otroligt trött. Jag ha dessutom varit väldigt öm i käkarna på ena sidarna och tror nu det är visdomständerna som spökar.

Jag hoppas att det bara är vila och sömn som behövs.

När jag hade ordnat allt med jobbet i morse (efter ett ton dåligt samvete, visst är det bra att vara lojal, men ibland kommer det och biter än i häcken...) så stupade jag i säng och knölsov i nästan tre timmar.

Jag mår lite bättre nu även om jag fortfarande har ont i käken och huvudet.

När jag gick och la mig hände ngt så ovanligt som att BÅDA katterna hoppade upp i sängen med mig, de låg på varsin sida av mig och var så otroligt söta   De kände nog att matte inte mådde bra, mattes fina kissar, kanske sov jag extra djup då de vakade över mig.


   


Nu när jag är sjuk blir det ju inte så mycket datatid tyvärr och förhoppningsvis reser vi till Stockholm i morgon eller på lördag så fort jag känner mig lite bättre. Jag kommer ha med datorn , men det kommer ändå vara lite si så där med att hinna svara på kommentarer och så.

Jag har förinställt en hel del inlägg så det kommer finnas att läsa här inne ändå  , men jag hoppas det är okej att jag svarar på era kommentarer huvudsakligen på måndag.


Många kramar på er underbara läsare & bloggisar.


   



Av Vivi - 15 februari 2012 16:20

Jag har fått en trevlig inbjudan till visningen av Efva Attlings bröllopskollektion

Hålls på Biblioteksgatan den 23/2 , inbjudan gäller för två personer och är bindande!!!


Efva Attlings bröllopskollektion består av smycken med ett romantiskt uttryck och en design med udd för de par som går i förlovnings- och bröllopstankar.
Njut av vackra enstensringar som Dolce Vita med diamant eller rosa Morganit. Ringarna Now or Never för de passionerade som träffades igår eller de som inte vågat slå till för 15 år sedan. Art deco-inspirerade Empire State i vitt guld med diamanter. Här finns också morgongåvor så som halsband, örhängen och manschettknappar.


Om ni är intresserade så maila mig, jag kan skicka inbjudan till er !

Först till kvarn .... 

 

 

 

 

Av Vivi - 15 februari 2012 14:15

Jag fick ett presentkort på väskor i födelsedagspresent,

väldigt lägligt då min håller på att gå sönder...

Nu håller jag på att kolla Accentsväskor för att se vilken jag skulle kunna tänka mig,

någon av dessa kanske ?

Har ni någon favorit ?

 

 

Denna i svart

 

eller denna i svart ?

 

Det är svart som gäller...

 

Vad tycker ni ?

Får ju hoppas att någon av dessa kanske finns i butiken.

Behöver nog snart en dag på stan med mitt presentkort från Accent

och mitt presentkort på Twilfit !

 

 

 

 

Av Vivi - 15 februari 2012 11:59

Tycker dessa är lite roliga ....

Av Vivi - 15 februari 2012 09:30

Varken jag eller maken är riktigt i form, så det blev mest kärlek via nätet igår,

ja och så rosen jag hade lagt på hans kudde och de tända ljusen när han kom hem.   

Däremot blev det ingen fin middag eller några gymnastiska övningar i takkronorna (inte för att vi ens har takkronor men iaf ... ).

Jag känner mig inte alls kry och maken har en förkylning på gång, jag är livrädd att någon av oss ska bli riktigt sjuka inför helgen, det GÅR inte. På fredag ska vi upp till STHLM och jag ska hälsa på min lillasyster på sjukhuset,

det är inget jag kan eller vill skjuta på. Även om denna resan inte direkt är en "nöjestripp" så hoppas vi självklart ändå kunna ha lite mys & romantik på hotellet på kvällarna.

Har vi tur lyckas vi klämma in en söndagsfika med goda vänner och en middag med en väldigt trevlig bloggis/vän & hennes man !


Nepp ... det blir till att knapra piller, överdosera c-vitamin och hålla tummarna resten av veckan    


Kanske en sådan här ikväll hjälper ?

Mexikanarna själva tar tydligen tequila med honung när de har ont i halsen.  

 


 



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards