MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2012

Av Vivi - 7 februari 2012 08:00

Dagens bästa:

Idag ska vi först till HTH och kolla kök och sedan ska vi träffa min systers nya lilla familjemedlem, en liten rex-tös !


Dagens dummaste idé :

Pension först vid 75års ålder! Dum idé ! Jag kan väl iof vara för att kanske höja åldern två år eller så, men tio ??

Det är bara dumt !


Dagens sämsta:

Kyla ... kallt så kallt ! -15 grader här i morse och det är ändå varmare än på många andra ställen här i Sverige idag!

Dessutom undrar jag vem som stal min energi, ush vilken tung start på veckan!


Dagens stripp:

 



Av Vivi - 6 februari 2012 15:30

Tjoho, de kommer med nytt album!

Jag gillar verkligen Evanescence och denna låten från nya skivan kan bli en favorit !

Av Vivi - 6 februari 2012 14:15

Jag har ju skrivit ganska mycket om kroppsideal och hur emot jag är strävan efter ett osunt ideal & vikthets. Jag har försökt skriva om hur mycket viktigare det är att vara sund än bara smal

och jag har hyllat former.


Jag har nog däremot aldrig talat om manliga kroppsideal, så på Niklas begäran hyllar jag nu den manliga kroppen!


Nu måste jag erkänna att utseendet blivit mindre viktigt för mig ju äldre jag blir, saker som charm, humor osv överglänser det där fler gånger om och det är inte bara för att jag redan är upptagen som jag känner så.

Kollar man in alla de killar jag har dejtat tror jag du kan hitta de flesta kroppstyper.

Men om jag nu ska prata om mitt manliga kroppsideal & nu ska vi bli väldigt utseendefixerade ...   

Naurligtvis har även män en press på sig idag, man ska ha en karriär, snygga prylar, familj och gärna hinna träna tillräckligt för att ha ett sexpack under skjortan.

Men ärligt ... är inte sexpack lite överskattat ?



Foto Aftonbladet.se

1. Marcus Schenkenberg har snyggaste bringan.


Jag kan tycka en vältränad kropp är snygg att titta på, men jag vet inte om jag tycker den är så mysig att komma nära.

Jag kan verkligen HELT ÄRLIGT säga att jag föredrar kärlekshandtag framför sexpack!

Jag har varit tillsammans med killar med sexpack och det är inte alls lika mysigt när man gosar i TVsoffan.

Du får gärna ha breda axlar & en snygg rygg, du får gärna ha lite muskler, men jag föredrar kroppar som är så där lite "dränga-snygga"    dvs mer styrka än synliga muskler.

Jag kan tillochmed tycka det ser läskigt ut med för mycket muskler, inte snyggt alls enligt mig!


Nu hittade jag faktiskt ingen bra bild för att ge er ett exempel, men jag kan ju bara tala om för er killar där ute att långt ifrån alla tjejer vill ha en kille med sexpack !


I brist på foto visar jag den snyggaste killen jag vet !   

 


 


Av Vivi - 6 februari 2012 11:00

Helgen har varit bra, vi var på 30årsfest på lördagen och det var en otroligt trevlig tillställning.

Lokalen var helt underbar, vi var ungefär 30 personer och blev bjudna på både mat & dricka.

Det fanns inte många på festen som jag kände, men alla var jättetrevliga och vi år gott, drack gott, pratade en massa och hade en trevligt liten frågesport om födelsedagsbarnet.

Ni som är nyfikna på presenten jag talade om ...

Vi hade tryckt upp en stooooor planch med ett fantastiskt foto på födelsedagsbarnet, fotot var taget på vårt bröllop och det är riktigt bra, men samtidigt lite roligt då det verkligen ser ut som ett reklamfoto.

Inga stora pengar och en riktigt rolig grej att ge bort.


Vi hade lyxat till det med att bo hotell, Hotell Grand Opera fick äran att husera oss och det gjorde det helt okej. Måste erkänna att jag bott på både bättre och sämre hotell. Plus för att det var så nära stationen och för att det faktiskt hade riktiga dubbelsängar UTAN skarv, minus för lite förvirrad personal och lite tråkig frukostbuffé .


Litet men mysigt rum !

 


Var tvungen att ta kort på de vackra frostrosorna på fönstret !    


På söndagen var man lite lagom mör och jag hade siktat in mig på att ta en fika på nyöppnade Starbucks

innan vi åkte hem. Måste säga att detta var en av de aboslut dyraste fikabesöken jag gjort,

var det värt det ...Ärligt talat, nej!

Stora bakverk , mycket kaffe i koppen, men personligen tycker jag inte varken kaffe eller

bakverk var gott så att det var värt priset. 48kr för en stor latte verkligen i det dyrast laget,

speciellt eftersom de kostar ungeför motsvarande 30kr om man handlar på Starbucks i USA.

  


Hoppas ni haft en trevlig helg, det har jag ! 

 

Av Vivi - 5 februari 2012 10:00

Det där med vänskap...

Det är faktiskt något som känns lika nödvändigt som vatten, luft eller mat.

Utan vänner hade man blivit smått svältfödd känslomässigt.


Jag är så ju passar "gammal" att jag var med om tiden innan Facebook, bloggar, msn, twitter och andra sociala medier på nätet, samtidigt så pass ung att detta började bli populärt redan när jag var tonåring.

 

Förr hade man ju de flesta av sina nära vänner i skolan, då hade man bra koll på hur alla mådde och vad som hände i sina vänners liv. När man slutade skolan blev det lite sämre, men man försökte ringa och ta fika relativt ofta.

Idag känns det som om alla håller koll via Facebook & liknande.

Om du missar att dina kompisar har blivit gravida, gjort slut med sin sambo osv,

då är det ditt eget fel för att du inte kollat deras status.

Jag tycker detta är lite trist.. okej, MYCKET trist!

Är det bara jag som känner att den där kaffen eller ölen på stan blir allt mer sällsynt?

 

Visst är FB praktiskt och ni vet ju hur mycket jag uppskattar er bloggisar (jag hoppas ni vet det). Visst tror jag att de som läsar min blogg har bättre koll på min vardag än de som inte gör det, men jag skulle alrig gå ut med en stor nyhet här utan att ha berättat det för min familj och nära vänner.

 

Hur resonerar ni? Är sociala medier bara till fördel ?

Är det helt okej att dela med sig av stora nyheter

utan att meddela vänner/familj personligen först ?

  

   

 

 

 

 

Av Vivi - 4 februari 2012 12:30

Endel ser den som en jippo, en helgdag som är gjort bara för att handlarna ska tjäna pengar

Många får ångest av den och endel verkligen frossat i hjärtan , rosa och rött !

Själv är jag medveten om att handlarna frossar i denna dag och visst är det ett himla stohej,

samtidigt tycker jag det är lite fint att det finns en dag då man kan uppmärksamma kärleken lite extra!

Jo det är klart man ska försöka göra det i vilket fall, det ska inte behövas påminnelse,

men ärligt .... behöver man faktiskt inte bli lite påmind ibland   


Man behöver faktiskt inte göra eller köpa några stora grejjer till sina vänner/sin älskade/sin familj


Här är några små tips från mig :


-Laga en mysig middag tillsammans och festa till det med lite ljus och kanske något extra gott

-Skriv små lappar och lämna på kudden i badrummet osv , små kärleksord.

-ge bort egna kärlekscheckar du kan lova bort en massage, rättigheterna till fjärrkontrollen en helkväll,

något nytt i sängen (nya lakan menar jag förstås ) bara fantasin sätter gränser !


Godis från lagerhaus 39kr

KOLOR


Chokladpizza från Coolstuff.se


Massa roligt på Bluebox.se


Checklista 75kr - Why I must have sex with you ...


Fylla i bok + chokladask 150kr


Mini vetevärmare för 69kr


Vad tycker ni om alla hjärtans dag ?

 

Av Vivi - 4 februari 2012 08:00

Mysa bloggisen Mia har gett mig en award, tusen tack fina du !

Blev extra glad för den gulliga motiveringen:

"Vackra och underbara Vivi (hon säger ALLTID rätt saker den tjejen)"

Tack själva fina Mia som alltid har en stöttande eller uppmuntrande kommentar

till övers när man behöver det ! ska bli så kul att ses igen i Maj på bloggträffen!



När man får utmärkelsen ska man göra följande:

♥ Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka!

♥ Skriva ner de fem bloggar som man vill lämna awarden vidare till, och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem

♥ Till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare (inte ett måste såklart!)

Det är alltid svårt att välja ibland alla härliga bloggar och bloggare, men jag har faktiskt börjat läsa ett par nya bloggar som bland annat kommer få denna utmärkelsen. 

Här är de fem fina bloggar som jag ger awarden vidare till:


Jennie - en tjej som gillar tecknat lika mycket som jag och skriver roliga och bra vardagsinlägg. Jag gillar henne och tycker hon är värd lite uppmärksamhet & uppmuntran!

 

Farbrorn - Niklas är en kille som skriver med en stor dos humor och ironi, hans kommentarer och inlägg har fått mig att skratta högt flera gånger. Tack Niklas !


JoHaNNa - Förutom att ha bra tävlingar (speciellt när jag vinner) så får man en massa bra tips och inspiration av hennes inlägg, massa fina inredningsdetaljer.


Johanna - Detta är en tjej som jag följt länge, Johanna skriver nog egentligen itne om något speciellt, men det är väldigt lätt att fasta för hennes härliga personliga blogg!

Vi ses i Maj Johanna   


Filozophie -  Ja ännu en gång får hon en award, delvis för att hon är så underbar, så gullig och för att jag vet att hon verkligen äääälskar awarder!


Till alla er andra, jag gillar era bloggar ändå !

Det hopaps jag ni vet !

Massa kramar och ha en underbar lördag !!!


 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards