MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Gekåzzzzz.....

Av Vivi - 18 maj 2012 09:47

Godmorgon ... tror jag!

Är trött som två måndagar och på sätt och vis är det ju måndag idag fast det är fredag, det är fråndag !!  

Har sovit riktigt dåligt i natt så det är otroligt skönt att vi är lediga i morgon.


Trippen till Gekås var riktigt rolig även om det var en massa folk som hade precis samma planer som vi. När vi åkte därifrån på eftermiddagen var hela parkeringen full av bilar och då ahr de ändå byggt ut parkeringen. Trots detta kändes det itne så trångt som de gjorde för något år sedan, de har ju itne bara byggt ut parkeringen utan även själva Gekås och det märks. Nu kan man åka dit nästan närsom helst utan att behöva kö:a eller trängas lika mycket som förr, det gillas ! 

Det blev itne så många roliga inköp, mest "basic" varor som munskölj, bodylotion, raklödder osv, men några små roligheter kunde jag ju inte låta bli ...


Lite kortgrejjor och en ny kakbok, Whoppies ska tydligen vara lite som macarons.

  


Nagellack och dekorationer, invigde dem igår = fina naglar idag !

  


Det mest spännande av allt ...en glassmaskin !!!! Yey !

 


 

 
 
Johanna

Johanna

18 maj 2012 10:38

Ja det är mycket roligare å åka till ullared nu när butiken är så stor, man kan gå mkt lugnare än innan :) fina inköp! Jag skall ta mig en tripp dit i sommar tänkte jag, det och liseberg :)

Så lite så, jag håller ju bara med dig, ingen annan kan hindra dig från vara lycklig :)

Ja, ringarna är kanon snygga, vill ha dem på hela tiden nu haha
men de har fått vara av när jag rensat förråden och kört på tippen, vore dumt och ha sönder dem direkt :)

Kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
IngerJessicaMarie

IngerJessicaMarie

18 maj 2012 10:50

åh, en glassmaskin... vill ha!! =)
slingorna blev jättebra, la upp nåt kort direkt efter, men nästa gång jag orkar blåsa håret ska jag fixa kort! =))

http://www.lchftrollet.blogg.se

 
Thessan

Thessan

18 maj 2012 11:21

men snart e det helg å då kanske du får sova??!!

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Cecilia

Cecilia

18 maj 2012 11:27

Sugen jag blir på att åka dit nu! Hehehe. Åh pannkakor, gott. Jag har inte ätit det sen jag och killen försökte förra sommaren. De började med att jag var på väg att slänga smeten i golvet och sen när vi skulle steka blev det skitdåligt, mest smet. Haha.

Då förstår jag verkligen att du längtar efter riktig mat. Jag hade nog dött om jag inte fått tugga. Älskar ju knäckebröd bland annat :)
Hoppas du får i dig något mer gott under helgen. Annars finns det ju mycket goda yoghurtar som du kanske kan äta? Huvudsaken är att du får i dig något :)

Jovisst såg det gott ut? Det roliga var att killen sa innan han åt:
- Jag kommer aldrig orka det berget av mos....
När ALL mat p+å hans tallrik var slut så sa han att han hade kunnat äta fler köttbullar ändå. Matvrak.nu ;)

Ah jag tänkte lägga in filmerna men dom ligger på facebook och vet inte hur jag ska kunna spara dom därifrån till datan :/ Dom har legat på datan men jag råkade radera ALLT när jag skulle göra en rensning av systemet. Gjorde fel... :'( buhu. Det finns räddat men det är 200.000 filer att gå igenom. Alla småbilder och sånt sparas ju när man går in på sidor på nätet, så det är en del.

Kram

http://www.ceciliadarling.se

 
chris

chris

18 maj 2012 12:01

tkr med ullared blivit bättre nu när de byggt ut och har resturang där inne med:) hade de bra sommarkläder? ska förmodligen dit i juni:)

http://chriisss.blogg.se

 
Isacs mamma

Isacs mamma

18 maj 2012 12:28

woopiidooo vadå? :P hahah ja det sak du ju ha då :P hihihihi

En sån glassmaskin har jag med:P

http://isacsmamma.blogg.se

 
madelein - mamma till sex

madelein - mamma till sex

18 maj 2012 12:39

Jag jobbar idag men hoppas helgen bjuder på fint väder :-)

http://www.madelein.se

 
Linda

Linda

18 maj 2012 14:28

Ullared är sällan fel, åker dit två ggr om året hade lätt kunnat fara dit oftare :) Det är liksom hela grejen att bestämma med ngn att ta sig dit, inte bara shoppingen...det är en utfärdsdag :)
Glassmaskin har jag också, smidigt värre men den gör en sådan liten mängd per gång, lite synd...din ser större ut...hur mkt gör din?
Fina nagellack :)
Ha en skön fredag.
Kram Linda

http://www.enlitenvra.blogspot.com

 
Eleonore

Eleonore

19 maj 2012 11:09

Åh så mycket fint du hittat, speciellt whoopies-boken och glassmaskinen! Så mycket godsaker du kommer kunna baka nu :D
Jo jag har sett Leila göra såna whoopies flera gånger och det ser så gott ut. Är ju som du säger som en macaroon till formen men är med muffinsaktiga kakor. Du får lägga upp några sen när du bakat :D
Tråkigt att det strular så på jobbet och att de närmsta cheferna inte lyssnar. Helt rätt att gå högre upp i ledningen då så att det händer något. Hoppas det löste sig efter samtalet igår! :)
Kram!

http://fikamed.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards