MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juni 2012

Av Vivi - 30 juni 2012 09:00

På mitt jobb har vi en massa måsar,

dessa måsar innebär ett ganska stort problem för min arbetsplats.

Därför skickar de varje år ut folk som tar bort äggen ur redena som ligger på vårat tak för att förhindra att de blir fler måsar....   

Just nu ligger det en måsmamma nere på vår parkering och hon har byggt bo på marken!

Frågan är om hon är lite korkad som inte tänker på rovdjur, eller väldigt smart eftersom hon aktar sig för det största rovdjuren ... Anticimex !

Jag beundrar iaf mammamås som så tappert ligger och ruvar i regn och rusk.

Det är en hängiven mor det !


   


   

Av Vivi - 29 juni 2012 13:30

Det är dags för fredagsmy.... nej fredagskul !

Känner att jag behöver detta lite extra idag

då jag sitter här trött och frusen & det regnar och blåser utanför...

Brrrrr !


funny facebook fails - How Natural Selection Can Cure Homophobia



Korkade människor är roliga !

funny facebook fails - Hypocristupidity



Av Vivi - 29 juni 2012 10:15

Idag är jag lite seg, men det är helt självförvållat och det var värt det !

Nej, jag kollade inte på fotbollen igår, men jag följde med min man in till min syster då han skulle kolla på fotbollen med svåger.

Hade en urmysig kväll med min syster, vi satt och pratade hela kvällen. Jag är så himla glad över att jag har en så kärleksfull och fantastisk syster ! Älskar dig en massa, tack för igår   

En sak jag dock glömde bort helt var att jag skulle bakat tårtan igår, som tur var har min man lite bättre minne än vad jag har (speciellt när det kommer till sötsaker kanske *fniss*), så innan vi åkte hem till syster & svåger så åkte vi förbi och handlade de få saker jag behövde till Daimtårtan!

Om ni vill ha recept på denna urgoda och superenkla tårta så kikar ni här !

  


Idag ska vi hem till mina föräldrar för att fira min pappa som fyllde år i onsdags, vi ska även fira min syster & systerson lite grann då mamma inte var hemma när det fyllde i år.

Imorgon har jag en lugnt dag hemma att se fram emot och på kvällen ska vi ha bokbytarträff, med lite böcker, god mat och vin !

Jag har bakat lite morotsmuffins till träffen & kanske försöker mig på ngn småkaka till. Om de blir bra lägger jag ut recept på dem efter helgen   


Tillsist vill jag pröva den nya "Mylovebasket" funktionen genom att visa en ny favorit.

Denna klänningen hade inte jag tackat nej till !

Sisters Point - Obel-1 Dress hos Mylovebasket


Hoppas ni får en riktigt härlig helg, har ni några roliga planer ?

Kramar !

 

Av Vivi - 28 juni 2012 16:00


Ett JÄTTEstort GRATTIS

till Eleonore & hennes sambo som har fått en liten flicka!

Jag har följt Eleonores blogg läääänge och man kan inte låta bli att bli alldeles rörd

och lycklig över att de fått sin efterlängtade lilla bäbis.

Ta nu det lugnt med bloggandet gumman och bara mys med din fina familj !

  




Av Vivi - 28 juni 2012 13:04


Nu kunde jag inte låta bli ....

Det var länge sedan jag var inne på Ellos, men nu har två av mina favorit kjolar börjat gå sönder, så jag bestämde mig för att det var värt en lite shoppingrunda.

Ungefär 500kr senare så är detta på väg hem till mig ....


Denna kjolen var på rea för 99kr


Kjol 199kr, älskar dessa kjolarna !! 



Tyckte detta linnet var så fint att det var värt 249kr  



69kr, som hittat !  



Denna kostade bara 49kr på rean och jag köpte både blå och svart !  



Räknar man ihop detta blir det ju inte 500kr,

men Ellos har ju alltid någon liten rabatt att bjuda på.

Denna gången denna gången hade jag en check på 200kr att utnyttja !


 




Av Vivi - 28 juni 2012 08:30

Dagens tips:

Här hittar ni ett riktigt bra boktips, Morgon i Jenin är en av de bästa böckerna jag läst !


Dagens plan:

Baka tårta till pappa, dajmtårta denna gången också, men det är praktiskt med tårta man kan göra en dag i förväg !


Dagens förhoppning:

Att solen som tittar fram ska stanna!


Dagens nyfikna:

Undrar om det kommit en liten under gårdagen? Hoppas hoppas allt går bra !


Dagens stripp:

Mahhhhhhhh   


 

Av Vivi - 27 juni 2012 13:45

Det blir tema föräldrar idag ... Jag har turen att ha väldigt snälla föräldrar   


I måndags kom ju min kära mamma hem och vi träffade och åt middag på kvällen. Hon fick berätta om allt roligt hon varit varit med om i USA och hur fru K & hennes familj hade det. Det var väldigt mysigt att få hem mamma igen och naturligtvis kom hon inte tomhänt hem utan hon hade lite presenter med sig. Det var lite smått och gott hon hade med sig kära mamma, men lite extra glad blev jag för dessa favoriterna !


 


 Älskar Pink lemonad Kool Aid och dessa mint tabletter !!!

Är det någon av er som känner igen dessa, har ni druckit Kool Aid någon gång ?

Kool Aid är i princip amerikanarnas saft.


 


Av Vivi - 27 juni 2012 10:15

 


Idag fyller världens bästa pappa år, nämligen min !

Han är pappan som kan allt, vet allt och gärna talar om vad han vet   .

Han är pappan som alltid kommer till undsättning när det gäller besvärliga lås, skruvar

eller annat man behöver hjälp med

och han har alltid kunnat få mig att le när jag varit ledsen.

Grattis min fina pappa, vår älskade gammelsmurf.

På fredag blir det tårta och presenter !!


 


 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards