MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

I väntan på döden....

Av Vivi - 2 juli 2012 16:00

Jag har blivit särskilt förtjust i Harlan Coben deckare, det är lättlästa och väldigt spännande. Han skriver på ett sätt som verkligen fångar mig och redan från första kapitlet är jag fast.

Denna gång har jag läst hans första deckare som nyligen kommit ut i nytryck "I väntan på döden". I förordet ber Coben läsaren ha förståelse för att detta var hans första roman och därför kanske inte den bästa.

Den var kanske lite förutsägbar på sina ställen och intrigerna var på gränsen att bli för många, men ändå är detta en riktigt bra & spännande bok.

FYRA TASSAR AV FEM !!


I väntan på döden (pocket)


"Basketstjärnan David Baskin försvinner på sin smekmånad

och när man hittar en dränkt och vanställd kropp antar man att han drunknat.
Förkrossad försöker Davids vackra änka att återgå till vardagen samtidigt som hon söker

efter svar på vad som egentligen hänt. Men mycket snart börjar det hända Laura underliga saker

och hon blir indragen i ett nät av lögner och svek som sträcker sig långt tillbaka i tiden."


 


 
 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

2 juli 2012 18:04

Åh nu får jag baske mig ta mig tid att läsa bok på kvällarna när ändå vädret är så dåligt men det blir väl bättre snart hoppas jag!
Ja surt och har fortfarande inte sett röken av kläderna!Jäkla Nelly!Jupp bilder kommer ifrån bröllopet såklart framöver;)Jösses hinner inte med o statistiken sjunker och livet rullar på i 150!Haha nu har fästman tydligen köpt Starbucks t mig på ICA mums!!Skall bli kul o testa!!

http://hummingbird.blogg.se

 
Thessan

Thessan

2 juli 2012 18:59

Håller med dig. här har det regnat nästan hela dagen å så spricker det upp nu lagom till kvällen =( I morron ska jag träffa bloggisen Anna, ska bli riktigt kul!! Kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Bodypalace

Bodypalace

2 juli 2012 20:25

Haha ingen fara hon fyller 18 nu i augusti, bättre att hon lär sig alkohol hemma istället för på krogen ;) Fast nästa gång jag gör den ska jag inte ha någon citron i för vinet och läsken var cyrligt nog.

Okej. Före och efterbild får man också bidra till bloggen med ja :)

http://bodypalace.blogspot.se

 
chris

chris

2 juli 2012 21:48

deckare är bäst!

http://chriisss.blogg.se

 
JoHaNNa

JoHaNNa

2 juli 2012 22:03

du kan gå nu med fast du är äldre ;) man blir aldrig för gammal för att ha kul :)

någon gång ska jag aboslut åka till USA :D

det var super kul :) mindre kul att vi spillde alkohol på min laptop så den inte fungerar :( mmm dryga vakter finns det gott av i denna byhåla. ingen ide att prata med ägaren heller, lika dryg han.. småstadssyndrom allt ;)

tack så jätte mycket :D jag fick den som sponsring ;) så var ett toppenkap :D den ska absolut på mera gånger

kramar

http://johannaspratstund.blogg.se

 
Patricia

Patricia

3 juli 2012 00:39

Nej du har rätt i att det inte är långt tills jag ska åka igen, så jag ska nog stå ut och sedan har jag ju Grekland resan i slutet av Augusti, det är mer efteråt jag är rädd för hur det ska bli..

Stor kram

http://patriciac.blogg.se

 
Hanna

Hanna

3 juli 2012 10:42

Fyra tassar av fem, trots alla de negativa kommentarerna! Då måste verkligen det positiva i boken ha vägt upp!
KRAM

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards