MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

För evigt dömd...

Av Vivi - 10 september 2012 15:00

Sjuttonåriga Haley är spårlöst försvunnen och när TV-reportern Wendy börjar gräva i historien leder alla spår leder till fritidspedagogen Dan Mercer.

Wendy är övertygad om att Dan är en pedofil och han luras till ett övergivet hus för att bli ertappad av Wendy och hennes kamerateam.

Dan blir dock frikänd i brist på bevis, men han blir dömd av hela samhället...

Wendy förlorar sitt jobb, men har svårt att släppa historien och vill absolut hitta bevis nog till en fällande dom, men ju mer hon gräver i historien ju osäkrarer blir hon på att hon har haft rätt.


För evigt dömd är en riktigt spännande bok med många vändningar och den tar verkligen upp de etikiska frågorna kring om man bör gå ut officiellt med namn och bild på personer som faktiskt inte är dömda....

Denna bok får hela fem tassar av fem !!


 



 
 
Johanna

Johanna

10 september 2012 15:42

Lät som en spännande bok! :)

Lördagen blir bra! det tar ungefär 1h och 15min för mig och köra, så vid 11.30 något sånt blir rätt bra! :) Skall hitta rätt med, var länge sedan jag var på väla, men min bror har koll så han kan berätta hur jag skall köra :) kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

10 september 2012 15:54

Haha ja det är ju det, har bara åkt tåg/buss dit så då blir det lite annorlunda! Men entré 3 kl 11.30 blir bra! :) ringas låter bra! :) kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

10 september 2012 16:43

Ja, det blev en mössa! Haha, måste faktiskt säga att det är inte så svårt när man väl lärt sig :) tänkte sätta mig in i det här nu, vill göra vantar och tröja!

Min helg har varit lugn :) hur har din varit? Nejnej, inget tråkigt har hänt. Det lösenordsskyddande inlägget var egentligen bara till för att skriva av mig.. :)
Kramar!

http://malinemiliaa.bloggplatsen.se

 
Jonnié

Jonnié

10 september 2012 16:49

haha ja de har du ju rätt i :)

http://www.Alwaysfabulous.se

 
Sofia

Sofia

10 september 2012 18:15

Har tänkt att ja ska gå till bibblan nån dag ska se om dom har denna :)

http://bian.bloggplatsen.se

 
chris

chris

10 september 2012 19:39

verkar vara en bok för mig!

http://chriisss.blogg.se

 
Annanna

Annanna

11 september 2012 08:50

Tack för tipset. Gillar Harlan Cobens böcker! Ska absolut lägga den på minnet och köpa den sen :)

Svar: Jo nu börjar allting rätta till sig här hemma. Melody är frisk. Energin är inte tillbaka på topp, men det går åt rätt håll. Och vi andra verkar ha klarat oss så det är gött :)
Hu är det med er?
När är det ni åker utomlands???
ha en fin tisdag.
Kram

http://livetmedskorpan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards