MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2012

Av Vivi - 30 november 2012 13:45

Jag kanske inte är så mycket för att dricka vin, öl eller cider, men en riktigt god drink tycker jag är lyx.

Att faktiskt lägga lite tid på att göra en riktigt god och festlig drink innan eller efter maten kan höja vilken middag som helst, kan höja vilken kväll som helst med för den delen, med eller utan middag.


  

Nu var det alldeles för länge sedan jag gav er drinktips och anledningen är att jag helt enkelt varit alldeles för dålig på att dricka drinkar. Det har ju ibland blivit en vanlig rom och cola på helgen, kanske med en lime i, gott, men ärligt talat inte särskilt intressant. Jag är riktigt sugen på att pröva något nyt & spännande !


När jag ska festa till det blir det ju oftast daiquiris, de är ju alltid en hit och det känns lite mer avancerat då man får dra fram mixern, göra sockerlag osv., men även om man kan variera daiqiuris in i det oändliga, så tröttnar man tillslut på dem med.


Mango daiquiri

    




Nu kanske man inte alltid har alla ingredienser som behövs hemma när man är sugen på att göra en festlig drink, i många drinkar är det speciella likörer som ska i. Men du kommer faktiskt långt på att ha grunderna hemma t.ex. vit rom, gin och vodka. Passa på och köp småflaskor med likör när du har möjlighet, de används kanske inte så ofta, men de håller länge och brukar vara användbara när man prövar att göra drinkar!

Om du inte vill fylla upp barskåpet med suspekta likörer   så fungerar det ju bra att helt enkelt testa drinkar på krogen.





 






Av Vivi - 30 november 2012 08:30

*GÄSP*

Idag är jag riktigt seg och det trots att jag sovit bättre i natt än vad jag gjort på hela veckan.

Kanske är det den där förkylningen som legat i gömmorna som vill titta fram, men den gubben går inte , nej nej nej...

I morgon ska jag träffa söta Johanna för en fika i Helsinborg och på kvällen har vi julfest med jobbet.

På söndag är det ju dessutom första advent och jag funderar på att ha en liten adventsfika på eftermiddagen.

Nej jag har INTE tid att vara sjuk inte !

Kan meddela att jag idag kom ihåg att ställa in motorvärmaren, vi har en automatisk sådan i vår bil och det är riktigt lyxigt att sätta sig i en varm bil när det är kallt ute.

  

Vad ska ni hitta på i helgen ?

Jag vet att Linda ska iväg till Gotland (om nu alla är friska), Johanna ska träffa mig, men vad hittar ni andra på ?

Här på bloggen kommer det upp inlägg som vanligt, bland annat lite foton på julgrupperna jag gjort i år !


Har förresten glömt att visa er hur fint det blev i min "temuggbak-hylla" ,

borde visat en förebild, men ni vet ...det där minnet osv.

 



 


Av Vivi - 29 november 2012 16:33

Det är två grader ute och NU kommer jag på att vi har motorvärmare.... Som Homer skulle sagt, DOH !

Av Vivi - 29 november 2012 09:15

Dagens tävling:

Bodypalace har en tävling som går ut på att ta ett foto på sin mage och beskriva den med ett ord!

Allt för att framhäva naturliga oredigerade kroppar, jag gillar bodypalace och kommer visa min! Är du modig nog att visa din ? Tävlingen håller på tills i morgon !


Dagens tips:

Till alla er som gillar TIGI- produkter (balsam osv), på www.feelunique.com har de nu förpackningar med shampoo & balsam för bara 330kr, de billigaste jag sett dem innan är 450kr och orginalpris är ca 800kr.


Dagens plan:

Idag ska jag direkt hem efter jobb och sedan ta in plastbackarna med julgrejjor, vill att allt ska vara upp tills första advent och på lördag hinner jag inte göra ngt alls.


Dagens bästa:

Det är verkligen spännande saker på gång just nu, härligt om man kan få en omstart 2013.

Idag har jag faktiskt varit på bättre humör än jag varit på väldigt länge och lite av min glöd är tillbaks!


Dagens foto:

November 2009

 


Dagens stripp:

    

Av Vivi - 28 november 2012 14:15

 Igår kom mina två klänningar från Nelly

Gahhhh...de var helt underbara både två, ÄLSKAR märket AxParis !!!!

Hade bara tänkt att behålla en av dem, men det blir till att göra sig av med två andra klänningar jag har här hemma istället....


Dessa kommer snart ut till försäljning på tradera, hejdå kära vänner...

    


Välkomna nya vänner...




Idag ska jag hämta mina skooor & lite julklappar, sedan ska jag hem och göra en fin julgrupp till vardagsrummet av en liten en, mossa & amaryllis. I morgon kommer nog några julklappar till!

Fick en bra lön denna månaden, men den försvinner fort...

  


 

Av Vivi - 28 november 2012 08:45

Igår när jag körde till simhallen körde jag förbi både polis & ambuland som stod vid ett övergångställe.

Som tur var visade sig ingen ha blivit skadad, det var en ambulans som hade fått väja för en gångtrafikant som hade gått rakt ut i gatan (mot röd gubbe).

Det hade ju däremot kunnat gå riktigt illa, både för personen som inte såg sig för, för ambulansen och för personen som var i ambulansen och skulle upp till sjukhuset.


Jag känner lite att gångtrafikanterna skyller på att bilförarna kör som idioter och bilförarna klagar på att cyklister och gångtrafikanter cyklar/går rätt ut utan att se sig för.

Hur man än ser på det, så är det personen utanför bilen som blir värst skadad om något händer, så därför är det väldigt bra om man försöker synas så mycket som möjligt.

Så använd reflexer !!! Inte bara en liten dinglande sak utan gärna ngt som sitter på benen & armarna, helst en reflexväst! De finsn att köpa på de flesta större varuhus som Ica, claes Ohlson osv. och jobbar ni på förskola hoppas jag ni vet att ni till skolan kan få gratis reflexvästar från t.ex IF och Trygghansa.


Själv är jag alltid försiktig vid övergångställen när jag kör och samma sak när jag går, för det är otroligt svårt som bilförare att se mörkt klädda personer (allt utan vitt blir mörkt) när det är mörkt ute, speciellt om det dessutom regnar eller duggar !!

Brukar ni använda reflexer ?

bild från google

 

Av Vivi - 27 november 2012 12:45

För de som är precis som jag, som tycker det är roligt att baka inför julen,

här kommer mina favorit jul-recept på tryfflar och annat gott !

Samtliga hämtade här ifrån bloggen !


Juliga Cake-pops med pepparkaka!

 


Julig cheesecake

(byt ut digestive mot pepparkakor)

 


Mitt favorit recept på lussekatter

 


Pepparkaksmuffins med glasyr

 


Lakritskola

(har tyvärr ingen bild på kolan....)

 


Vitchoklad tryffel med lime sååå mumsigt

 


Det är ofta uppskattat att ge bort praliner, fudge eller tryfflar som du gjort själv. Mitt tips att göra dem ngn dag innan de ska ges bort.

Slå in dem i cellofan (finns även färgad cellofan) och ge bort i en fin burk eller påse. Billiga burkar kan vara gamla syltburkar eller liknande man har hemma, cellofanpåsar kan man köpa på lagerhaus eller köpa en plåtburk på loppis, Lagerhaus eller t.ex Åhléns !


 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards