MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2012

Av Vivi - 31 december 2012 10:15


Enligt tradtion så skriver jag varje år en lista på vad jag lärt mig under året,

du kan läsa om 2011 här2010 här och 2009 här .

År 2012 lärde jag mig att:


- jag är starkare än jag tror och envisare med för den delen

-jag har tur i tävlingar

-man inte alltid behöver vara stark

- man behöver sina vänner och de riktiga vännerna finns där då man behöver dem

-lejon inte är annat än förväxta katter

-min make skämmer bort mig (fast det vissta jag nog redan)

-bokeventet i Tylösand gärna får bli en årlig upprepning

-  kanelrom är en hit

- jag kan baka tjusiga tårtor

-ta med mer äggtoddy nästa år

-tregradigt havsvatten inte är kallt som man tror

-Att Mauritsius är lika lyxigt som man tror

-livet faktiskt blir lite roligare & enklare med en smartphone

-säga ifrån.



Här är "lite" foton från 2012


      

                

        

                              

         

       

     


 





Av Vivi - 30 december 2012 11:45


The Killers gör verkligen grymt bra musikvideos !

Av Vivi - 29 december 2012 11:30

Nyår har de senaste åren alltid firats med trevliga herr E och även så i år. Vi får även sällskap av hans trevliga flickvän och så finaste fröken M och hennes fästman (som vi firade hos förra året).

Det ska bli väldigt trevligt !!

Nyårsmenyn är som alltid en trerätters middag & vi brukar ju alltid testa ngt nytt till huvudrätt. Vi har tidigare år ätit Struts, Marulk, Anka och i år blir det nog ...  Tonfisk. Vi hade planer på krokodil faktiskt, men det var både dyrt & krångligt.

Då vi är tre par blir det precis lagom att vi tar varsin rätt och i år står jag & maken för huvudrätten, det blir detta recept vi använder oss av, hoppas nu det blir bra bara.


Jag räknar med en trevlig kväll, med god mat, trevligt sällskap, lite spel och lite prat, precis som andra år ! Här på bloggen firar jag som vanligt med en årlista !

Hur firar ni nyår ?


Lite blandade nyårsfoton

        

  

          


 

Av Vivi - 28 december 2012 13:45

Jahapp...

Då sitter man här, sista dagen som anställd av bemanningsföretaget (även om uppsägningpapperna faktiskt ännu inte är påskrivna, däremot är anställningpapperna för nya tjänsten det)...

Sista dagen som receptionist/telefonist, nästan vecka och någon vecka framöver ska jag läras upp på en ny tjänst, sedan får vi se hur allt blir rent praktiskt.

Det jag vet är ju att det kommer bli mindre bloggtid 2013, jag är ju vansinnigt dålig på att sitta vid datorn hemma, men jag ska iaf se till att blogga så mycket jag kan på kvällar & helger... som normalt folk   

Jag kommer iaf inte försvinna även om jag kommer svara på kommentarer lite mer sällan än innan, jag hoppas ni stannar kvar hos mig ändå.  

 

Julen har varit lugn & mysig, med massa fina paket, god mat & annat.

Jag fick mysstrumpor, nagelvård, bodybutter, parfym, dekorationspryttlar till bakningen och även en SPA helg med mamma & syster (då mamma ville slå på stort iår) så jag känner mig som en väldigt bortskämd tjej!

Det viktigaste med julen är ändå gemensamheten och brasmyset!


Planerna inför nyår berättar jag mer om i morgon.

I morgon ska jag förövrigt träffa mina tjejjor och ev. ta en snabb titt på mellandagsrean, sedan hoppas jag kunan ta det lugnt hemma hela söndagen !!

Har ni några spännande planer ?


     


 

 

Av Vivi - 28 december 2012 08:30

Njuter av den goda kaffesmaken, endast receptionisten är vaken....

Av Vivi - 27 december 2012 09:54

Vaknade vid fem i morse av ljud från badrummet, verkar som mössens julafton är hos oss i år :( Sedan släpade man sig upp och släpade sig till jobbet, måste erkänna att eftersom jag egentligen skulle varit ledig i mellan dagarna var motivationen inte på topp. Men jag tänkte att jag kunde ta det lite lugnt och pyssla med bloggen, men tji fick jag. Datorhaveri började dagen med och jag har nu en lånedator för att växeln ska kunna fungera, tyvärr är den det enda som fungerar. Får tyvärr vänta med att svara på era fina kommentarer och skriva inlägg tills imorgon. Idag har jag fullt upp :) Jag ska träffa tjejjorna efter jobbet och sedan hem till mamma en sväng för att hämta papper. Lovar att berätta mer om julen sedan, men den har varit bra! Massa kramar alla fina!!! (En liten bild på gottebordet får ni)

Av Vivi - 26 december 2012 18:00



Fina frun delade frikostigt med sig av denna Liebster award till sina läsare.

Jag har ju haft en liknande förut, men sådana här kan väl knappast få för många av   



1. Vem bestämmer över fjärrkontrollen hemma hos er?
Vi har delad vårdnad 
 
 
2. Om du skulle ha blivit sportstjärna i ditt liv, vilken sport skulle du då anammat?
Antingen fälttävlan då jag tyckte detta var otroligt roligt när jag var yngre, men annars tror jag nog definitivt det hade blivit ngn form av dans. Salsa eller ngt annat lite "latino"
 
 
3. Vilken är den värsta, mest irriterande klyschan du hört?
"Vill man vara fin får man lida pin"  ...om man lider är det då verkligen värt det ??
Hellre fin utan pin, men visst ... vaxa benen är ju inte bland det skönaste så jag kan väl inte säga så mycket för det gör jag ibland !
 
 
4. Om du skulle fått chansen att vara med i en av Bröderna Grimms sagor, vilken rollfigur hade du då helst varit?
Svårt... Rapunzel kanske, med mitt långa hår har jag ju fångat en och annan , he he
 
 
5. Hur många krämpor har du?
Gallsten, lite rygg & nackproblem, svampinfektioner, rls och en hel stressrealterade krämpor efter detta år, men på det hela taget tycker jag att jag har haft tur !!
 
 
6. Vilken är den sämsta raggningsreplik du någonsin hört?
Alla klassiker som "står du här och smular" "made in heaven" och liknande är ganska illa ....
 
 
7. Vilken inredare skulle du vilja kom hem och gjorde om ditt hem?
Hon kanske inte officiellt är inredare, men min vän fröken D hade kunnat få fixa hemma hos mig och jag behövde hjälp ngn gång, hon är fantastiskt duktig !
 
 
8. Vilken plats har du i syskonskaran och hur har det påverkat dig?
Jag är lillasyster & hela 7½ år yngre så min storasyster har varit lite extra mamma många gånger. Samtidigt var jag lite stora syster åt de placeringar (barnen i familjerna) vi hade. Har nog diplomatin som en mellansyster och är bortskämd som en lillasyster!
 
 
9. Vilken är för dig den värsta statusuppdateringen på facebook?
Vet inte, är ganska sällan på FB, men alla form av kedjebrev brukar ratas.
 
 
10. Värsta maträtt?
Vet inte o jag har någon, det skulle ju vara kött (allt utom fågel& fisk) i så fall då min mage inte tål det !
 
 
 
11. Gör du något annat i smyg som du inte vill att andra ska upptäcka?
Hmmmm.... fiser?
   
 
Meningen är ju att man ska skicka vidare frågorna till 8 andra bloggare,
men precis som Fina frun lämnar istället frågorna öppna för alla som tycker det känns kul att svara!
Ni får däremot gärna skriva vart ni hittade dem. 
  

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards