MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Målar du fan på väggen dyker han upp tillslut ...

Av Vivi - 22 februari 2013 11:00

Jag har skrivit om det förr, hur vår attityd mot saker och sätt att se saker , påverkar väldigt mycket i våra liv.  Visst ...det är inte alltid så enkelt som att man blir lycklig om man bara bestämmer sig, men det är heller inte långt ifrån.

 

Det händer alltid saker i livet man inte kan påverka, men din sin & attityd mot det hela kan du påverka. Förväntar du dig att det värsta kommer hända hela tiden så kommer det kännas som om det gör det. Ett exempel...

Du blev kvar på jobbet, är försenad och på väg hem fastnar du i en jätte bilkö. Du sitter sedan och muttrar över din förbannade otur, att sådant här alltid händer dig osv. Det du itne vet är dock att kön kanskle beror på en bilkrock, en bilkrock du hade kunnat vara iblandad i om du kört från jobbet i tid...


Visst får man ha nedåt perioder, visst får man gnälla ibland, men det finns vissa människor som alltid gnäller och alltid ser saker negativt och en del av mig vill ibland bara gå fram , skaka om dem och säga till dem att skräpa sig. De gör sig själva en otjänst och det kan ta mycket energi att umgås med en sådan människa en längre tid.


Jag har varit med om rätt mycket skit senaste året och visst har jag klagat, gnällt och varit negativ, men jag har också hela tiden försökt hitta ljusglimtar och det är jag stolt över.

Detta året har jag bestämt ska bli bättre än det förra, det jag faktiskt kan styra och påverka är just min attityd!!


Eller vad tycker ni??  Har ni själva erfarenhet av detta ??


 


 
 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

22 februari 2013 14:52

Man kan inte alltid vara glad men oftast så brukar jag inte gnälla o klaga utan försöker hålla mig, precis som du beskriver så blir allt negativt...med detta så shoutar jag happy friday!!!

http://hummingbird.blogg.se

 
linda mamma till alfred

linda mamma till alfred

22 februari 2013 18:18

Samma här på mitt nya jobb! Hade mycket på mitt gamla jobb med men detta är annorlunda och tusen mkt mer att hålla reda på o styra! Hihi nope det har jag inte..klart du ska få veta;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Miimz

Miimz

23 februari 2013 11:44

Visst gnäller jag också ibland, men för det mesta försöker jag se positivt på saker. Ska man hela tiden se det negativa blir man snart och må dåligt själv.

http://daydream91.wordpress.com

 
chris

chris

23 februari 2013 15:53

gillar det du skriver och du vinner på den inställningen du har! ma måste få visa alla sina känslor och hata världen lite ibland bara man kan älska det sen igen :)

http://chriisss.blogg.se

 
Betty

Betty

23 februari 2013 22:32

Grym tröja!!!

http://tuttar.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

24 februari 2013 09:17

Håller helt med i det du skriver..
Sen finns det möjligheten att den där olyckan kan vara en dödsolycka. Då känns det lite trivialt att sitta och gnälla över vilken otur man har och att man blir sen..
Det gäller att hitta ljusglimtar i allt, vilket jag alltid försöker även fast det känns tufft ibland. Sen måste man få gnälla av sig lite ibland med. Det är viktigt för att kunna gå vidare..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

24 februari 2013 13:08

Jag känner igen det. Har vänner som är likadana och ser allt i svart. Jag får också god lust att skaka om dem för att få dem att förstå att det de egentligen är så nere över inte är så farligt. Jag brukar alltid tänka att det finns dem som har det värre, när jag är ledsen och då känns inte mina problem så stora. Sen försöker jag också se det ljusa med livet vilket gör att jag är väldigt nöjd med mitt liv för det mesta. :)

Sen finns det ju vänner som ser livet från en helt annan sida. Att allt är ljust och fyllt med rosa fluffiga moln HELA TIDEN! De vännerna vill jag ge en örfil ibland för att få dem att inse att de lever i en drömvärld och spräcka deras illusion. Okej det är härligt att va positiv MEN saken är den att de använder sig av sin illusion för att dölja de verkliga problemen de skulle behöva ta itu med. Det gör mig ledsen och arg, för deras skull. Känner du igen det problemet? :o kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Bodypalace

Bodypalace

24 februari 2013 14:24

Alltså varje gång jag ser tröjan kan jag inte fatta att verkligen någon har något med min blogg på sig. Såg en bild på facebook där en tjej var och dansade i den här tröjan :) Väldigt kul faktiskt :)

http://bodypalace.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards