MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2013

Av Vivi - 31 maj 2013 14:15


 

Av Vivi - 31 maj 2013 09:08


Är det någon som har en kudde åt mig ??

Jösses vad trött jag är, det har inte blivit mycket sömn denna vecka, lite för mycket tankar som snurrar.

Skulle rest bort nästa helg på en mysweekend, då det blir lite mycket nu med katterna.

Fördelen med att vi låg och pratade till sent igår var att min make äntligen kände den första riktiga sparken, en rejäl ännu. Det är de stunderna man älskar och de stunderna som ger mig energi.


 


Av Vivi - 30 maj 2013 21:34


...och där fick Angelique sitt tredje epilepsianfall...

Jag försöker koncentrera mig på det som är poitivt, men ibland är det lite svårt....

Nu väntar medicinering av Angelique, men hon får medicineras resten av livet...


 

Av Vivi - 30 maj 2013 19:49

Vi tvättar varje dag, dammsugar flera ggr i veckan, medicinerar... kvällarna tar slut så fort !

Sedan är man ju ganska trött och spenderar gärna lite tid i soffan när man hinner   

Det går så fort *poff* är veckan slut och magen lite större   Imorgon går jag in i v. 23.


I morgon ska jag också på AW (afterwork, japps jag är så cool att jag kallar det AW), det ska bli riktigt mysigt för nästan alla på företaget ska dit.

Appropå företag...

Fick reda på att vår nya chef ska sluta till midsommar, det känns otroligt tråkigt då han faktiskt är en av de allra bästa chefer jag haft och jag vet att många andra på företaget känner likadant.

Åh andra sidan har jag ju bara ett föräldrarvikariat och i mitten av september planerar jag att gå på föräldrarledighet, två veckor innan BF, vad som händer efter det får vi se   


Så ... en liten uppdatering i denna städande donnans liv   

Nu ska jag gå in och se vad som händer i ert !


 



Av Vivi - 29 maj 2013 11:30


Det är skönt och lyxigt att kunna ha lite tid till att pyssla om sig själv !

 

Av Vivi - 28 maj 2013 11:30

ÄNTLIGEN ....

Jag har längtat som tusan efter att se den och ville egentligen se den på bio, men hade inte möjlighet...

Le Miserable´ !!!

Vilken film!

Nu är jag väldigt förtjust i musikaler, helst att se live, men denna musikal hade de verkligen lyckats filmatisera otroligt bra. Det var otroligt bra musik med bättre röstinsatser än väntat av fantastiska skådespelare.

Nu vill jag bara se det live också , så är lyckan gjord. Phantom of The Opera är min favorit, men denna kommer nog på andra plats av de musikaler jag sett och då har jag som sagt inte ens sett den Live!


Jag tänker faktiskt inte visa ett klipp ur filmen utan ett klipp som gjorts där de samlat bitar av de olika låtarna ur musikalen, alla framförda av samma artist.

Detta klipp är fantastiskt och Nick Pitera som sjunger är galet bra på att ändra sin röst !!

Lyssna och njut!


Fem tassar av fem för både film och detta klipp!!!

Av Vivi - 27 maj 2013 19:09

Jag känner att jag liggger lite efter ...

Jag missade veckans tips förra veckan (men det kommer ett i morgon) och skrev inget om morsdag igår (men grattade förstås min mamma.... via FB, hon är nämligen och gottar sig utomlands och då får man nöja sig med en FB hälsning   ).


Jag hade iaf en toppen söndag med mina tjejjor även om en av oss saknades, hon var med oss i tanken iaf och skickade dessutom med fina presenter till oss andra, tack snälla M ! Fröken F hade även hon tagit med fina små goddiebags från USA till oss, snacka om att bli bortskämda !  

Det är aldrig konstigt när vi träffas även om det var länge sedan, jag är så tacksam för dessa tjejer som kan få mig må så himla bra och jag kommer sakna F som tusan nu när hon åker tillbaka över Atlanten. När hon kommer nästa gång kommer hon förhoppningsvis få hälsa på lilla pyret också   


Presenter & kladdig kladdkaka

 


 


   






Av Vivi - 26 maj 2013 11:00


    

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards