MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2013

Av Vivi - 31 december 2013 15:00


Enligt tradtion så skriver jag varje år en lista på vad jag lärt mig under året,

du kan läsa om 2012här ,  2011 här2010 här och 2009 här .

År 2013 lärde jag mig att:


- livet går vidare

-efter regn kommer faktiskt solsken

-att jag är dålig på att sörja, jag trycker undan de känslorna lite för mycket

- att man måste stå upp för sig själv ibland

-att ta åt mig av beröm lite bättre

-att det är helt fantastiskt att vara gravid

-att jag är en lugnare mamma än vad jag trott

-  det finns massa goda alkoholfria drinkar

-det är bra att vara förberedd

- stressa inte upp dig över saker som kan hända

-Ringorm går att övervinna med intensiv städning

- Att familjen blir lite viktigare när man fått barn

- att jag aldrg får slut på kärlek



Här är "lite" foton från 2013


   

                                        

                                          

                             

Av Vivi - 30 december 2013 12:16

Julen har varit såååå mysig!

Annandagen åkte vi till släktingar i Växjö och det var hur mysigt som helst, jag har så fin släkt !

Vi åt kalkonmiddag och massa annat gott, vi ska försöka få till detta till en tradition!

Efter att ha umgåtts lite med släkten passade jag & maken på att även besöka hans bardomsvän och fru för att kolla på deras nya hus och gratulera till tillökningen som kommer i mars !

Det var en riktigt mysig dag även om det blev lite lång, men Emil skötte sig exemplariskt !


Jag har även hunnit med lite shopping på mellandagsrean, mest till Emil , men även en jättefin klänning till mig själv på Indiska, de har verkligen jättefina klänningar! Detta var en prickig sak i lite 50tals modell. Sedan blev det något litet till Emil på både Lindex och KappAhl!

Har ni fyndat något ?

Har handlat lite inför nyår också, det blir nyår hemma i år med svärmor! Vi ska dock ändå klä upp oss och äta en trerätters! Det blir...

Skagen toast

Ankbröstfilé med rotfruktssås

Vitchokladmousse

Hur firar ni nyår i år?


Idag är vi dock hemma och kurerar oss, jag har ont i halsen och vår lille älskling har fått sin första förkylning!

Vilken tur att vi hade näsdroppar & nässug hemma, ngt jag rekommenderar alla att ha hemma när man ska få en liten! Finns att köpa på apoteken !


Trött liten kille...så här ligger han ofta när han ska sova !

   




Av Vivi - 28 december 2013 22:12

Inte blev det många foton av mig under julen i år,
det blir ju lite halvdåliga foton på kvällen med iPhone....

Här har ni iaf en liten sammanställning.... tänk vad länge jag bloggat ändå !

  

2008

     


2009

       


2010      


2011


       


2012

     


2013

     


Av Vivi - 27 december 2013 21:15

Underhållande helt klart, men inte lika rolig som den första filmen.

Sevärd, men inte riktigt upp till förväntningarna.

Kick Ass 2    3 tassar av 5


Det var länge sedan jag såg en riktigt rolig komedi

Denna var helt jäkla fantastiskt

Se den !!!

HEAT  4 TASSAR AV 5


Ska ni se en familjefilm rekommenderar jag denna, den var helt underbar!

Riktigt rolig, älskar denna typen av humor !!

Croodarna 4 tassar av 5



Av Vivi - 26 december 2013 18:00


Öhmmmm....

Ja vad ska man säga... blodsoppa på jul ??

Ha hahaha....

Av Vivi - 26 december 2013 12:45


Det blir pepparkaksmuffins & Mozartkulor
som jag tar med till släktträffen idag!

Sedan ska vi även besöka goda vänner och de får en påse saffransbiscotti !

Det är roligt att baka åt andra !

Här hittar ni recepten !


 

Av Vivi - 25 december 2013 12:27

Vi hade en jättemysig första jul med lilleman igår! Massa fina paket, MASSA god mat och framförallt mys med familjen. Tyvärr var Emil inte på sitt bästa humör igår, han brukar alltid vara så snäll , men igår var han ledsen större delen av kvällen. Tror det är magen som just nu spökar lite, så vi åkte hem vid tiotiden på kvällen för att ge honom lite lugn och ro här hemma. Skönt att man bor nära föräldrarna

  

Istället som många andra visa upp alla julklappar jag fått, så tänkte jag helt enkelt berätta vad årets julklapp i vår familj var ! Vi är ju ganska många som firar ihop och det ger många paket och då brukar det alltid vara en klapp eller ett tema som går igen.

Årets julklapp hos oss blev dessa som gas bort både till höger & vänster...


Nyckeln & Bodybutter (jag fick dock ett signerat exemplar, tack älskling!!)

 


Den julklapp som var roligast att ge bort var nog denna godismaskin från Coolstuff.se

den sysselsatte syskonsönerna ett bra tag (och även några vuxna ett tag)

 


Den sötaste var alla söta kläder Emil fick, denna dress från Eggkids fick han av mig & maken.

Emil gav faktiskt en julklapp till mamma & pappa också... han sov mellan 23-07 !!! Har aldrig hänt förr !

 


Den mest oväntade julklappen var den jag fick av mina föräldrar...

När jag var yngre pratade mamma & jag ofta om att åka till Wien för att se Spanska Ridskolan...

Gissa om jag blev lycklig över denna ... de kommer till Malmö !!!

 


Jag hoppas att ni haft en underbar julafton !!

Idag är det slappa som gäller, lilleman sover som en stock. Blev alldeles slutkörd av gårdagen.

I morgon ska vi iväg och träffa släkten i Växjö, ska bli jättemysigt. Vi ska ha knytis och jag tar med mig lite godsaker som jag bakat, vad kan ni få se i morgon!


GOD JUL ALLA FINA !

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards