MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2014

Av Vivi - 28 januari 2014 13:00

Igår var det möte med prästen inför dopet, liten tur på stan, bakning hela kvällen...

Idag är det bakning och sedan hem till mamma & pappa med lilleman för en sleepover, mys mys !

I morgon ska vi träffa mammas moster på en fika och på kvällen tänker jag ta ledigt från allt fixande och planerande och ta ett långt härligt bad ! Man måste pausa ibland !

Ledsen att jag inte svarar på era kommentarer lika mycket just nu, men det är fullt upp inför dopet i helgen!


Emil är som mamma , gillar att bada !

 

Av Vivi - 27 januari 2014 21:47


VET INTE OM JAG LAGT UT DENNA VIDEON INNAN,
MEN I SÅ FALL SKADAR DET INTE ATT LÄGGA  DEN IGEN

ÄLSKAR DENNA TYP AV HUMOR !!


Av Vivi - 26 januari 2014 09:04

Igår hann jag inte sätta mig vid datorn, vi var iväg och igång nästan hela dagen.

Skulle tagit det lugnt igår, vilat, tagit ett bad och bakat, men efter att jag fick lite spatt på katterna härom natten, så åkt vi och lämnade dem hos husmor.

Jag har nämligen lite svårt att sova, ofta somnar både lilleman och maken innan mig och sedan ligger jag och vrider och vänder på mig. Sedan vaknar ju Emil fortfarande någon gång / natt och vill ha mat, senaste tiden har det blivit ganska många gånger / natt och när då katterna väcker än när man ÄNTLIGEN sover... ja ...

  

Tackochlov för min goa svärmor ! Katterna får vara hos henne någon vecka och ärligt talat är det lite semester för dem också. Det går nästan lite ont i hjärtat att se hur glad speciellt Athena blir när hon märker att hon är hos husmor. Hon skuttade verkligen ur transportburen och runt i lägenheten, så reagerar hon aldrig annars...

  

Gos katterna, de är så söta när de sover... hi hi

    


Så... det  blev en  tur till svärmor, en mysig lunch med henne på Riccardos , liten sväng till ICA och sedan hem och baka & pyssla. Jag har ju blivit pysslig som tusan nu innan dopet ! Det är en hel del jag vill hinna fixa med dekorationer osv, men viktigast är ju bakningen ändå och igår började jag med att göra minisemlor! Blev inte helt nöjd, får se om jag hinner göra en sats till innan dopet, annars får det gå ändå.

Ska visa er lite pyssel jag gjort inför dop m.m senare i veckan, nu ska jag fixa lite till här hemma och sedan iväg till babysim !!


Var ju tvungen att prova igår...

 




Av Vivi - 24 januari 2014 11:00

De flesta av er vet ju vad jag tycker om det här med skönhetsideal, om inte kan ni läsa mina inlägg under kategorin Sund utan vikthets ! Jag står för att det är så mycket viktigare med funktion före utseende, vara sund utan att hetsjaga kilon.
En annan som har skrivit ett FANTASTISKT inlägg om detta är Meekatt, läs  Mekatts inlägg här!


Nu har härliga bloggerskan Sojka börjat med fredagspepp då vi ska skriva ett peppande inlägg till oss själva. Hur bra idé som helst tycker jag, klart jag hänger på tjejen !!


Att vara en bloggande/instagrammande småbarnsförälder innebär faktiskt inte alla alla dagar är fyllda med tjusiga fikadejter. De flesta dagarna (iaf för mig) innebär osminkad med mjukisbyxor och raggsockar, jag har tur om jag kommer ihåg att borsta håret för oftast åker flätan jag haft under natten upp i en knut och sitter sedan där resten av dagen.

MEN DET ÄR HELT OKEJ !!


Javisst måste jag börja röra på mig mera för att min rygg gör ont

Visst får jag vara försiktig och inte äta för mycket socker för då kanske svampinfektionerna kommer tillbaka och jag får dessutom svårt att somna.


Men det är helt okej att jag tappar lite hår och har lite mage kvar eftersom jag för tre månader sedan faktiskt klämde ut en liten kille på över 3 kg och 52cm lång!

Min kropp är så otroligt bra som låtit mig må så bra under en graviditet
och ändå är i hyfsad form nu efteråt.
Bra för att den är snäll och ger min son mat och låter mig bära runt på honom!


Jag är empatisk

Jag är klok

Jag är lite rolig ibland

Jag älskar stort

Jag är lojal

Jag har vackra ögon

Jag har en bra & fin kropp

Jag är faktiskt himla bra helt enkelt även mina dåliga dagar !

 



  



Av Vivi - 23 januari 2014 12:27

Det blev tre timmar i natt, utspridde tre timmar eftersom lilleman vaknade preciiiis varannan timma

Zzzzzzz

Som tur är har jag världens snällaste make som stannade hemma lite längre och satt med Emil i vardagsrummet så jag kunde sno en timma sömn till. Efter 4½ timma lite här och där vaknade jag och var relativt pigg.

Jag hann tillochmed vika tvätt, äta frukost, duscha och ta ut ur diskmaskinen innan Emil vaknade efter 20 min. effektiviteten själv !

Konstigt att man kan känna sig utvilad efter så lite sömn ...eller nja utvilad kanske är att ta i , lite seg är man allt, men det fungerar! Blir dock en slappedag hemma med myskläder på även idag !


Lite mysmusik

Av Vivi - 22 januari 2014 14:50

Ohh vad sugen jag är !

Har ni hört om Fnlans & Mekkats resor till Ullared & Gekås ?

Jag är så sugen på att åka ! Första resan går från stockholm i slutet av mars.

Okej jag kanske inte kan hänga med på själva resan då jag bor så pass nära,
men jag kan ju hänga med på allt annat. På Gekås, hotellet, middagen på Harrys !

Hade varit så roligt att ha något sådant att se fram emot nu när man gått här hemma,

för hur underbart det än är att vara mamma så beöver jag få vara bara Vivi ibland också !

Mer information hittar ni på Fnulans & Meekatts bloggar

(Se bland mina länkar till höger ------->)


Sedan i April så är det Krakel Spektakels barn/familjemässa, den missar ni väl inte !!

Samma sak här, mer info till höger ----->

 




Av Vivi - 21 januari 2014 22:11

Idag fick Emil sin första vaccination. Jag har hört en massa om hur barnen reagerar och hur man ska stålsätta sig som mamma. Emil gjorde som nästan alla barn, han började gråta när de stack honom, vad jag inte var beredd på var att jag började gråta! ??
Jag som ändå tyckte jag hade stålsatt mig, men hjärtat brister när det där "jag har ont"-gråtet kommer. Som tur var grät han bara en kort stund, efter lite vyssande och nynnande blev han glad efter bara någon minut!
Efter BVC åkte vi till mamma en stund, jag trodde han skulle vara väldigt kinkig och somna direkt eftersom han inte sovit så mycket, men oj vad fel jag hade. Lilleman sovvägrade hela tiden vi var hos mina föräldrar, men han var inte ledsen heller. Vi hann både äta middag tillsammans och sedan åkte jag och hämtade ett par små skor jag köpt på loppis. Så fort Emil sattes i bilen somnade han däremot och har sovit sedan dess. Ska ta och väcka honom nu för att byta och mata och sedan hoppas jag han somna igen, för nu vill jag försöka sova lite.

   

   

Av Vivi - 20 januari 2014 12:00

2009

   


2010

       


2011

           


2012

       


2013

       

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards