MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2014

Av Vivi - 31 mars 2014 20:11

Okej ... lite trasig Athena med sår och tratt ett tag till, men det viktigaste är att knutorna/bölderna/tumörerna (vad det nu var) inte var något elakartat !! Angelique mår fint !! *phu*

Det har varit en jobbig vecka som tagit mer på mig än jag vill erkänna. Jag är otroligt duktig på att trycka ned oroliga känslor något stanns i kroppen och istället poppar det upp som stress.

Nu hoppas jag att katterna och jag kan få ha det bra och slappna av ett tag!


Igår hade vi en jättemysig dag hos kärmor/farmor. Det bjöds på våfflor och vi hade så trevligt att vi faktiskt glömde av tiden lite och plötsligt skulle vi packa ihop inför babysimmet. Eftersom jag redan hade mått lite dåligt pga stress under dagen, så valde vi faktiskt att hoppa simmet denna gången.


Solen har ju strålat från en klarblå himmel ett par dagar nu och det har varit sååå underbart !

Har varit ute så myckt jag kunnat/orkat med lilleman, vi har gått promenader och när han sovit i vagnen har pillat i trädgården. När vi högg ned körsbärsträdet så lämnade vi stammen, den har jag nu "pimpat"

  

Hoppas er vecka börjat bra !


Vårfint utomhus !

       

Av Vivi - 29 mars 2014 19:15


Ibland är det inte så annorlunda att ha katt och ha barn...

Just denna veckan känns det som om jag har haft tre barn. Jag har suttit med Emil och fått skrika lite på tjejerna när de busat, rusa efter dem när de bråkat och se efter dem så deras skador inte blivit värre. Framförallt har de tjafsat rätt mycket, som att ha två tonårstjejer här hemma.

Det jag i vilket fall skulle komma till är att bäbisar, precis som katter, inte alltid gillar det man köper till dem. Man kan spendera massa pengar på den där pedagogiska leksaken för att den sedan bara ska ligga orörd i ett hörn osv. Jag försöker pga detta köpa en hel del på Loppis, det finns så många saker som är nästan helt nya och säljs för mindre än halva priset. Det är dessutom bra för miljön!


Här är två fynd jag gjort, speciellt Tripp Trapp stolen är jag grymt nöjd med !!


     

Av Vivi - 28 mars 2014 10:00


Förra fredagen uteblev fredagspeppen pga vetrinärbesöket.

Denna veckan har varit lite uppochned, men klart jag ska försöka peppa mig själv lite.

Eftersom det snart är dags att kolla jobbannonser efter ett bra jobb till hösten

(så säg till om ni råkar ha ett jobb liggandes någonstanns och skräpar,
är det vettigt betalt och minst 75% så är jag väldigt intresserad)

så blir temat jobb egenskaper.


-Jag är väldigt lojal

- Väldigt flexibel

-Jag har dessutom lätt att intressera mig för det jag jobbar med

-Jag är en riktig liten diplomat

-Jag avskyr skitsnack och tar inte del av det

- Jag älskar att ge service och är faktiskt ovanligt bra på det!


 

Av Vivi - 27 mars 2014 18:30

Jag var faktiskt riktigt duktig förra månaden, höll ganska hårt i slantarna, så då kände jag att det var helt okej att unna sig något denna månaden, så jag surfade in på Lyckasmedmat.se


Jag har länge velat ha flera tårtformar i olika storlekar av märket PME arts & crafts, jag har en sedan innan (som jag fick av mina tjejjor) som är 20cm i diameter, nu köpte jag även stlk 18 och 15 ! Om jag vill kan jag nu göra en tårta som bokstavlingen är flera våningar hög. 

Måste säga att dessa formar är de bästa jag någonsin prövat, de är lätta att rengöra och bakar höga fina och jämngräddade tårtbottnar! Lite svåra att få tag på, men lyckasmedmat.se har dem !

 

En plåtform för minimuffins fick också följa med hem, jag som aldrig tyckt muffins varit så där jättegott har blivit omvänd sedan jag bakade mini-muffins/cupcakes till dopet
(recept under "Gott att äta"-kategorin).

Passade även på att införskaffa lite fina mini-muffins formar, tycker det kan vara svårt att hitta faktiskt, men här inne hade det mycket att välja på, även med olika teman som jul, påsk kalas osv.

Sista lilla grejjen jag faktiskt inte kunde låta bli var en smakessäns med bubblegums-smak! Snart blir det bubbelgums-cupcakes här hemma eller varför inte macaroons med bubbelgums smak, nom nom !

Svårt att inte beställa en massa saker till, men lite för jag hia mig, har ju ändå bara föräldrarpenning!


Beställde på torsdagkväll, de skickade redan fredag förmiddag och på måndagen hade jag dem !

Mycket bra service, det gillas !

 


klicka på bilden för att komma till hemsidan



Av Vivi - 26 mars 2014 22:16



Gahhhh vart tar tiden vägen ...

Är lite usel bloggare just nu, men massa på gång ....

KRAM


Av Vivi - 25 mars 2014 21:30

Lite färg från panduro, en pensel, lite kartongpapper...

Tada !!

Men vi får nog öva lite till ...

 

Av Vivi - 24 mars 2014 21:05

Inlägget i lördag var kanske inte så positivt kanske, men även om livet i allmänhet är jäkligt jobbigt i bland, så är det ännu oftare bra!

Katterna är lite tjafsiga, sjuka och jag har sömnbrist, MEN ... solen har strålat idag och vi kom iväg på en härlig promenad. Har dessutom fixat lite här hemma och pappa var här både i helgen och idag och hjälpte till att röjja i trädgården. En riktigt härlig dag bortsett från sömnbrist, katter och ryggont.

  

I veckan kommer en rolig uppdatering om Krakel Spektakel mässan, ett inlägg om de fina baksakerna jag unnade mig och ett loppisfynd till lilleman !


Åkrarna står redo nu...snart börjar det grönska på riktigt!


Före röjjning av trädgård

 


Efter ... körsbärsträdet är borta och forsyntian, nu har vår stora Magnolia massa plats !! 

   

Av Vivi - 23 mars 2014 15:00


Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd (inbunden)


Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd är en sådan där mysig bok !

En man får reda på att en gammal vän är döende
och går för att posta ett brev till henne

och fortsätter gå.... om han går kanske han räddar henne ?!?

Boken handlar om hans färd, både inre och yttre och alla människor han möter.

Verkligen mysläsning på högnivå, läs den !

Fyra tassar av fem !!!



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards