MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2014

Av Vivi - 30 april 2014 15:04


 


Hej alla fina!

Hoppas er valborgsmässoafton har böjat bra!

Vi har tagit en promenad i skogen i närheten, det är verkligen underbart att promenera häromkring när det är fint väder och jag försöker komma ut en runda varje dag. Foto är taget från en av mina rundor ...


Idag är en speciel dag, idag är mina morföräldrars förlovningsdag och det är också exakt fyra år sedan min morfar gick bort, några veckor senare somnade även mormor in. Så denna dagen innebär både kärlek och sorg för mig, men mest kärek och bra minnen. Mer om min mormor & morfars kärlekshistoria och hur de lämnade detta livet hittar ni här.

Vi kommer nog bara vara här hemma ikväll utan att fira något speciellt, vi har faktiskt inga speciella planer denna helgen, vilken känns lite skönt då det varit mycket senaste tiden både med mässan och med saker privat.

Skulle träffat Johanna och kanske åkt på Sojka & Walles event, men Johanna var tvungen att ställa in och jag örjar käna mig lite hängig, så en helg med nära och kära blir nog bra !

Ibland vill man mer än man orkar!


Ha en underbar Valborg alla fina läsare!

Under morgondagen kommer ett inlägg med mina favoriter från mässan, missa inte det.

Det kommer även en tävling i bloggen snart ! 


Morfar & Jag !

 

Av Vivi - 29 april 2014 10:15


 


Visste ni att man kan hämta sådana här snygga lådor på systemet... GRATIS !!

Det visste inte jag heller, men fina Linda tipsade om det, tack Linda ! !

Väldigt billigt , enkelt och framförallt snyggt.

Sedan är det bra om man behandlar dem på ngt sätt med färg eller olja,

det ska jag göra nästa gång så spricker de nog inte ...

   

Passar på ett sticka in ett litet GRATTIS till fina A som fyller år idag !!

Hipp hipp !!

Av Vivi - 28 april 2014 21:35


 


Några småsaker fattas som lite godis och dricka (som jag redan börjat mumsa på)
men detta är i princip allt som fanns i våra goodiebags som vi fick 

(och Loppi-påsen man kunde hämta ut).

GALET !!!


Stort tack till Meekatt (igen) som fixat detta och tack till Fnulan  som fixade en egen liten goodie till oss.

Tusen tack alla sponsorer, ni är så generösa !!!!!


 

Tampongboxar                              Reddville                                         www.reddville.se

Regnbyxor till dockan                   Busbyxan                                         www.busbyxan.se

Kuddfodral                                      Desenio                                           www.desenio.se

Knipkulor                                         Oliver & Eva                                    www.oliverocheva.se

Bok Bloggdrottningen                   Therese Loreskär                           www.loreskar.se

Hårolja                                           
  NordicFeel                                      www.nordicfeel.se

Te                                                
      Mighty Leaf                                     www.mightyleaf.se

Infoband                                          Infoband                                          www.infoband.se

Tuggummi                                        Wrigley                                           
www.wrigley.se

Nagellack                                         Depend                                            www.depend.se

Smoothies                                       Ellas Kitchen                                    www.ellaskitchen

Tvättpåse                                        PXC                                               
   
www.pxc.se

Hudvårds-set                                  VICHY                                             
   www.vichy.se

Sminkprover                                   Mary Kay                                         www.marykay.se

Aloe Vera Dryck                            Aloe Vera Drycken                        www.aloeveradrycken.se

Hudvårdskit                                     Weleda                                            www.weleda.se

Snackspåsar                                    Exotic Snacks                                  www.exoticsnacks.se

Halstabletter                                   Fishermans Friend                         www.fishermansfriend.com

Ansiktsmask                                    Styled by Beauty                            www.styledbybeauty.se

Vaniljkrokar                                     Majskrokar                                      www.majskrokar.se

Servetter & Kort                           Johanna Form & Design                www.johannaformochdesign.se

Ansiktsmask                                    May Beauty                                     www.maybeauty.se

Chokladpraliner                         Suseå Choklad & Delikatesser     www.myproducts.se

Parfym                                            
me&I                                               
www.meandi.se

Bakformar                                       Kalasform                                        www.kalasform.se

Vitaminer                                         Arcilex                                           
  www.arcilex.se

Rabattcheck Mobilskal                  Caseapp                                           www.caceapp.se

Näsdukar & Våtservetter              Lambi                                             
  www.lambi.se

Smycke                                            Vackert Udda                                 www.vackertuddasmycken.se

Egen goodiebag KAVAT                                             
www.kavat.se

Egen goodiebag My BLISS                                          www.mybliss.se

Egen goodiebag Militta                                           
  
www.militta.se

Egen Goodiebag                       Anette & Maries hudvård            www.anetteochmarieshudvard.se

Av Vivi - 27 april 2014 21:02


VILKEN HELG !!

 


I lördags var det ju äntligen dags för #krakelochspektakel mässan i Halmstad, vilken mässa, vilka utställare, vilka föreläsare och vilka underbara VIP-bloggare !! Jag ska berätta mer om mässan, men vill idag tacka lite underbara människor!


Först och främst måste jag ju ge en STOR eloge till Meekatt som ordnat denna mässan så fruktansvärt bra med tävlingar, utställare och föreläsare! Det är också hon som skämde bort oss VIP-bloggare TOTALT med FYRA goodiebags, erbjudanden, frukost, gemensam middag osv osv osv.


Sojka tack för att du är du, tack för att du umgick med lilla mig under lördagen och för att jag fick hänga på ditt och goa Martinas (tack till dig med naturligtvis, ser framemot att läsa in mig på din blogg) rum innan middagen. Är så imponerad över din företagsamhet och hur du kan bolla mammarollen med ditt företag som du har i startgroparna ...och dessutom vara så nedrans snygg !


Tack underbar Fnulan för en fantastiskt barnbok (ni måste köpa boken - Militta, den är underbar) och för att du är så otroligt fin. Du är en perfon som är fin innifrån och ut och utifrån och in. Så mycket värme du ger, jag hoppas du känner hur mycket vi alla tycker om dig!


Även tack till underbara tvetydigamamman och hennes syster Mor till två töser som tog emot mig med öppna armar när de hörde att jag var på mässan utan sällskap! Underbar tjejjor!


Det finns en hel drös till man vill uppmärksamma och tacka, så många fina människor!

Kommer som sagt skriva mer om mässan, utställarna och föreläsarna.

... och om Spanska ridskolan idag.

Nu sover dock Emil sött i sitt eget rum och jag ska krypa ned och snusa maken i nacken!

  

Av Vivi - 26 april 2014 10:00


Medans jag VIP-bloggar mig och har roligt på mässan idag

så får ni en favorit i repris ...


L O V E   I T  ! ! !


Av Vivi - 25 april 2014 21:39


-Klänning för kvällen bestämt...


-Klädsen för mässan ... på G,
vet att det blir bekväma skor iaf och något jag kan amma i ...
så det gör listan kortare


-Kontakter har jag tagit ut (för det finns alltid utställare som bara tar "cash".


Schema för dagen:

Frukost utan Emil med de andra bloggarna 08.00

Maken kommer förbi med Emil och vi åker till mässan ca 09.30

Mässan.... så länge vi (Emil) orkar, men det blir nog inte hela dagen

 


På kvällen lämnar jag Emil hos maken och som det ser ut nu så kör jag in till stan och äter middag med de andra. Kan ju alltid unna mig en alkoholfri drink eller två.

Hade gärna festat lite, men det känns lite för krångligt just nu, ska jag bland annat upp i tid på söndag. Ska ju till Malmö och se Spanska ridskolan med mamma !

  

Nästa vecka blir det lite tips och inlägg om kroppsideal i bloggen,

det blir säkert en hel del om mässan och alla trevliga männsikor jag möter där!

Ni kan följa med mig på mässan genom instagram : missvivi81

Massa kramar alla fina läsare !



 

Av Vivi - 25 april 2014 15:00


DENNA GJORDE JAG I HELGEN OCH DET KAN VARA DEN GODASTE CHEESECAKE JAG ÄTIT

 


Botten:

ca ett halv paket digestive

100gr smör


Krossa digestive till "mjöl" tex i en matberedare, smält smör. Blanda smulor och smör och tryck ut i en form med löstagbar botten. ställ in i kyl medans du gör fyllningen.


Fyllning:

800gr Piladephia ost

4 ägg

1 tsk vanilj

2 ½ dl Socker

2 msk vetemjöl

½tsk salt

pepparmyntsekstrakt (ca ½ tsk)

Röd karamellfärg


Vispa ost och socker, blanda i salt, vanilj och mjöl. Vispa ned ett ägg i taget och ha sist i pepparmyntan.

Häll 1/3 av smeten i en ny bunke och blanda med karamellfärg.

Häll först i den "vita" smeten över botten och sedan den röda, varva med en sked om du vill ha en marmorerad cheesecake annars kan du bara hälla och ha två olikfärgade lager.

Grädda i nederdelen av ugnen i ca 1 h på 175 grader.


Glasyr:

200 gr Philadephia ost

2-3dl florsocker

1tsk vanilj


En påse krossade polkagrisar


Rör ihop ost och sikta ned florsocker under omrörning, ned med vanilj.

Bred detta på en sval kaka och ha tillsist på de krossade polkagrisarna.

Ställ i kyl minst 4 h, men gärna över natten!


ENJOY !!

Av Vivi - 24 april 2014 19:00

Ni som har småttingar eller har haft ... är det bara jag som tycker att det händer så otroligt mycket just nu ? När barnen är ca 6 månader ?


Emil börjar ju verkligen bli en stor kille, vi har börjat med risgröt & smakportionerna blir större hela tiden, han älskar att äta.

Igår var vi på 6 månaders kontroll och han växer så det knakar! 70cm och ca 7,3kg.  
Natten till måndag så sov han första gången i egen säng!! Han sov faktiskt jättebra, somnade runt halv åtta, vaknade till vid tovtiden, men somnade om igen. Först vid fyra ville han ha mat och somnade sedan om till sju. LYX !!!

Senaste nätterna har han dock vaknat även vid tolvtiden och behövt matas, men jag hoppas han snart hittar tilbaka till sovmönstrer med att bara vakna en gång.

Vi har sådan himla tur med att allt går så bra med sömn och mat, det kommer säkert komma perioder så det blir värre, men nu får vi njuta så mycket vi kan.


 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards