MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juni 2014

Av Vivi - 24 juni 2014 11:06

Två veckor kvar till maken går på semester och det är inte bara han som längtar.

Jag ser fram emot att få nästan en hel sommar tillsammans och jag längtar också efter att kunna ta lite mer egentid då jag vet att han inte har ett jobb att gå till.

Efter semestern går hanpå föräldrarledighet och jag kommer vara anmäld som arbetslös frånochmed augusti, jag söker redan en del jobb och hoppas att jag hitta något annars blir hösten tuff ekonomiskt, men vi klarar det.


Här hemma landar vi lite efter midsommarhelgen med lite små förkyningar, lilleman är snorig och har varit lite febrig, men är rätt glad ändå, goa unge !

I veckan blir det en fika med fina A, en runda på Bjäre med mammi, träff med mina tjejjor, firande av världens bästa pappas födelsedag och tillslut tjejfest på lördag (mer om den senare).

En riktigt bra vecka med andra ord, så nu får jag inte slöa för mycket här för det ska städas , fejjas, förberedas och bakas!


Hur ser er vecka ut ? Börjat semestern ?


 

Av Vivi - 23 juni 2014 11:39

Jag tror det är viktigt för barn att lära sig att hjälpa till hemma.

Hur mycket och hur stort ansvar är ju upp till föräldrarna att bestämma,
men jag tror det är viktigt att barn får känna att det är med och påverkar hemmet och familjen genom att vara med i sysslorna.

Jag tror att om man gör det på rätt sätt kommer barnen känna sig delaktiga och känna att det nästan är ett privilegie och inte ett straff.

Vad tycker ni ? Hjälper era barn till hemma och med vad och hur mycket ?


Här börjar vi tidigt ....

  

 

Av Vivi - 21 juni 2014 17:36

Vilken midsommar vi har haft!

Vädret har faktiskt varit riktigt bra, sol nästan hela dagen, men vi hade partytält med värmare som vi kunde flytta in i till kvällen. Vi har ätit fantastiskt gott med sill och lax m.m till lunch, sedan blev det en jättegod tårta värdinnan gjort och eftersom allt drog ut lite på tiden blev det middag först vid tio-tiden ....grillat!


Vi hann även med en vända till sjön i närheten där det doppades fötter.... förrutom lilla jag då som faktiskt tog årets första dopp!


Blekinge var mysigt, vackert, gott och en av de bästa dagarna / nätterna på länge. Detta trots att jag iprincip inte fick någon sömn (massa småbarn, sova borta och luftmadrass  ä rinte den bästa kombon för lilla mig) och trots att Emil faktiskt fick en fästing bakom örat, euuuuuuu! Tur att fina J var snabb med fästingplockaren, inte ett märke blev det och har inte blivit sedan dess heller.


Hoppas ni haft en supermysig midsommar, vi fortsätter helgen med lite slappande, städning (imorgon) och nu ... hämtmat!

bildkavalkad - KÄRLEK !!

         

Av Vivi - 21 juni 2014 12:00


Jag låter trailern tala för sig själv, men jag måste säga ...

Mycket bättre än väntat, se den !

Fyra tassar av fem !!


Av Vivi - 20 juni 2014 14:45


Jag hoppas ni firar den svenska sommaren idag

även om ni firar ensamma eller med släkt/vänner.

Ät lite jordgubbar och unna er något gott!


Jag vill önska alla mina underbara bloggisar och läsare en riktigt härlig

MIDSOMMAR !!

 

Av Vivi - 19 juni 2014 18:00

Förmiddagen igår var hemsk...

Jag grät och Emil grät, inget blev riktigt bra, så vid lunch bestämde jag mig för att vi behövde komma ut. Planen var att vi skulle åkt in till stan, men då jag hade fått ett tips på vart man kunde hitta UVtält och myggnät till resevagnen billigt så blev det en tripp till .. GEKÅS!

Aldrig bra det där ---- plötsligt kom jag hem 1500kr fattigare, men jag fick tag på en massa bra saker inklusive UVtält (139kr) och myggnät (tror det kostade ca 60kr).

Vi åkte hemmifrån kl 12.30 och från Gekås kl 16.00, bra jobbat ändå.


FYND... DEN GRÖNA LUVTRÖJAN ?? ... 20KR !!!!!!!
 

Idag håller det på att städas och förberedas inför morgondagen då vi åker till blekinge för att fira med några vänner. Vi är fyra familjer med småbarn och jag känner två av dem, tror det kommer bli jättemysigt !

Hur firar ni midsommar ??

Av Vivi - 19 juni 2014 14:23


Igår drycker... idag goda desserter till i morgon!


DAIMTÅRTA

Göra några timmar eller dagen innan, bra eftersom den går att förbereda,

få ingredieser och JÄTTEGOD!

 


POLKAGRISCHEESECAKE

omnomnomonom....

Detta är en fräsch men förödande god liten sak att servera nu i sommar

 


Har tyvärr inget foto på denna raring,
men en enkel dessert till midsommar är

JORDGUBB- & LIMEPANACOTTA !


ENJOY !!!

(fler tips hittar du till höger i min "Gott att äta & dricka" kategori.)

Av Vivi - 18 juni 2014 14:00

Här kommer tre bra tips på något gott att dricka till midsommar !!

Bål, drinkar och alkoholfritt !


Alkoholfritt ? Detta är lite lyxigare än mineralvatten ocfh läsk och riktigt gott !!!

 


Detta är det godaste bål jag druckit och perfekt till midsommar

Recept hittar du här

 


Godaste drinkarna tycker jag är  frozen Mango- eller Strawberrydaquiri,
du kan ju göra dem med eller utan alkohol!

Här hittar du receptet på Strawberry,     här på Mango!

  

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards