MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Jag älskar verkligen bröllop

Av Vivi - 23 juli 2014 20:45

I helgen var vi på ett jättemysigt bröllop, ett ganska speciellt bröllop faktiskt...


Sagolika omgivningar

 


När jag växte upp hade vi familjehem, det var ett ganska speciellt sätt att växta upp och det har gett mig väldigt mycket, får kanske berätta mer om det en annan gång. 

Vi hade ett par familjer som bodde hos oss under åren på Öland, men en familj fick vi lite bättre kontakt med, de blev våra vänner. Tyvärr skiljdes våra vägar åt och det tog flera flera år innan vi fick chansen att träffa en av döttrarna i familjen, men i helgen fick vi träffa HELA familjen.

På grund av detta var det ett väldigt speciellt bröllop och det betydde mycket för min familj att vi fick vara där och dela denna dagen med Fina F (äldsta dottern) och resten av familjen.



Jättefina bordsdekorationer hade hon gjort och kolla tårtan med Barbie och Ken!

     


Vi bodde några mil från bröllopslokalen på Hjälmargården, ett jättefin camping som ligger idylliskt vid Hjälmaren, lite dyr kanske ... men fin. Kan inte ge er en bättre beskrivning då vi endast sov i stugan vi hyrt. Vi checkade in - åkte till bröllopet - kom hem - sov - åt frukost - åkte igen.


Jag älskar ju verkligen bröllop i alla dess former, men ibland är det lite svårt att veta hur mycket man ska klä upp sig. Klänning är ju en självklarhet för mig som ÄLSKAR klänningar och varje gång jag ska på en finare tillställning blir jag sugen på att köpa ny. Försöker dock hålla lite i pengarna, men kunde ändå inte låta bli och gå in på rabattkalas för att kolla vad jag kunde hitta för rabatter på de olika nätbutikerna, att köpa nytt behöver ju inte kosta en massa pengar och jag älskar att "fönstershoppa" på nätet, det finns så mycket fint.


Tillslut blev det ändå denna klänningen som jag köpte för något år sedan på Nelly som fick följa med på fest, älskar den och det är ju inte så ofta man får chansen att klä upp sig så här.

Har dessutom en regel att om klänningarna i gaderoben inte används så måste jag sälja dem.

      


Det var inte bara jag som var uppklädd på bröllopet dock, lilleman var ju också med (yngsta gästen var han). Han var superfin i Hängslen, fluga, skjorta och byxor i en salig blandning, sötast i världen !!!

Han skötte sig dessuton exemplariskt i både kyrkan och i festlokalen, visst blev det en del majskroks-mutor under middagen, men ändå.... han gnällde inte en enda gång. Tyckte det var väldigt spännande med alla människor och han hade en trevlig bordsgranne som busade lite med honom (Mamma-Vivi var väldigt tacksam). Man kan ju inte låta bli att bli annat än superstolt över vår lille kille. 


        


Efter våra nätter i Stockholm var detta ett underbart sätt att avsluta vår familjeweekend på. Jag hoppas vi får träffa fina F och hennes familj snart igen och att det inte går lika många år i emellan denna gången (men något säger mig att det inte kommer göra det).

Nu dröjer det nog tills man blir bjuden på bröllop igen, men man kan ju alltid hoppas att det sker snart.
Har ju ett par vänner som förhoppningsvis tar det steget snart.


Är ni lika galna i bröllop som jag ?? 


 
 
LIL BABUSTYLE - Photographer with big dreams

LIL BABUSTYLE - Photographer with big dreams

23 juli 2014 21:25

Vilka härliga bilder! Så roligt med bröllop! Har faktiskt varit på två bröllop, fast det var inte så mycket. Min brors bröllop som ingen visste om (det var min brorsdotter som skulle döpas, men så gifte dem sig samtidigt. Mina föräldrar gjorde samma sak så går väl i släkten, haha) och sen min kusins bröllop. Men det var inget speciellt direkt. Jag skulle vilja gå på ett riktigt speciellt och fint bröllop! :)

Svar: Härligt! Glöm inte anmäla dig inne hos Kaffehörnan också för att din kommentar ska räknas! :)

http://babustylee.webblogg.se

 
Eleonore

Eleonore

23 juli 2014 22:27

Så kul att få gå på bröllop! Förstår att det var ett extra betydelsefullt bröllop för er när ni fick träffa hela familjen igen. :)
Hoppas ni hade en trevlig vistelse här i Stockholm också, blir ju väldigt intensivt när man bara är här ett par dagar, hoppas mer tid finns nästa gång för en fika 😊

Vår stora sag blir den 15e augusti nästa år, lokal är bokat och jag tror att jag har hittat min drömklänning! Ska boka in en provning någon gång under hösten tror jag 😊
Stor kram

http://eleonorebk.blogg.se

 
Madde

Madde

24 juli 2014 12:23

Tack! Kul med bröllop, har bara varit på mitt egna faktiskt :-)

http://www.madelein.se

 
Hanna

Hanna

24 juli 2014 18:44

Jag är inte jättegalen i bröllop, men att jobba på andra sidan (bankettservitör) gör att jag blir lite mätt på bröllop... Jättefin klänning dock och kul med bröllop för vänner som du inte sett på länge!

Massa kram

http://tankarofhanna.wordpress.com

 
Life of Johanna

Life of Johanna

25 juli 2014 10:00

Bröllop är underbart och gå på och förstår detta var lite extra speciellt :)

Ja vi fick dock ställa in öland, skulle åkt denna helgen, men jag mår inte så bra så, då känns inte det kul och åka iväg. Bättre göra det när man mår bra och kan njuta, bortslängda pengar annars :) Vi får boka in en dejt snart med kram

http://lifeofjohanna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards